Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2285 ggr
[Aquelegia]
2012-11-09 13:01

God Morning 9/11

Vad skall ni göra denna fredagen?

Jag kommer baka bröd och småkakor, brödet är ett "röra ihop bröd" för knåda gör jag då rakt av inte med bröd ^^ Ska önska mig någon kitchen aid liknande till jul/nyår så jag kan baka fin fina limpor igen!

Sedan blir det vila annars vet visst en vart min brevlåda borOskyldig

Nu ska jag göra en sådan där rykande god kopp pepparkakaslatte för nu är kaffekapslarna påfyllda till kapselmaskinen <3

Annons:
lkmf
2012-11-09 13:02
#1

Ska fixa ut lite saker på tradera sen blir det lite städnig.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

hus-musen
2012-11-09 13:10
#2

Ååå pepparkakslatte lät ju inte alls gott! Blev lite sugen nu faktiskt Glad

Här blir det lite nog filmkväll som det ser ut, ser fram emot att slappa lite.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-11-09 13:15
#3

#1 Ge mig lite städningsork tack ^^

#2 Haha jag fattade inte första meningen alls först men jaha du menade det första ironiskt "det lät ju inte alls gott" DÅ blev meningen plötsligt vettig när jag fattade Tungan ute Fick pepparkakaslatte förra året på Pim`s när jag bad dom blanda till en sännande latte. Kom på i förra veckan att det borde funka med pepparkakaskryddor likväl och jodå! SÅ gott!

hus-musen
2012-11-09 13:24
#4

#3 Haha jo, glömde att man kanske inte ska skriva talspråk för det kan ju bli lite knas då Oskyldig
Pepparkakslatte måste jag helt klart prova, hade ett juligt kardemummakaffe ifjol som var riktigt gott! Gillar inte smaksatta kaffe vanligtvis men vissa saker fungerar bra.

Qui dormit, non peccat

 


Anterrabae
2012-11-09 18:36
#5

Mm Pepparkakslatte, det måste jag testa!

Jo Aye, om du ska önska dig något som kan knåda, så avråder jag dig från just Kitchen Aid, den är sjukt snygg, men inte starkare i motorn än en elvisp typ. Om du vill ha något för fortsatt brödbak så bör w-talet ligga över 800-900. Bara ett litet tips. sen finns det massor med modeller och märken och så, så då är det nog mest tycke och smak som avgör.

Idag har vi haft vänner över på besök. Barn har härjat, alla har ätit och fikat, Barn har degat playdoh.Och nu är jag så slut så jag kan inte tänka en "rak" tanke.Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

DesK
2012-11-09 18:51
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Aye glöm Kitchen aid ifall du vill baka matbröd. Om du har ont om plats hemma, men ändå vill ha en bra maskin så kan jag rekommendera Braun multiquick 7

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Annons:
[Aquelegia]
2012-11-09 19:37
#7

#5 Kom inte på vad dom andra hette för något så drog till med kitchen aid så alla förstod vad jag syftade på hihi, tack för upplysningen om wattantalet stod och funderade på det igår hur mycket som lämpar sig för brödbak och så vidare.
Hur mycket watt behöver man för att mala kycklingvingar? Min handdrivna köttkvarn har klart och tydligt för få wattOskyldig

#6 Kan inte klicka på länken? Rynkar på näsan Gillar dock allt jag ser på bildenSkrattande Mitt dubbla våffeljärn kommer ryka så då har jag plats där istället hehe man får  prioritera!

Anterrabae
2012-11-09 19:54
#8

Håller du dig runt 1000 strax under/strax över, så klarar den att mala kycklingben galant. Det gör i alla fall min Flört

Jag har denna OBH Nordicas Hercules Den knådar, vispar och rör. Dessutom har jag korv- malningstillbehören också. Vill man se den i action används den flitigt i Hela Sverige Bakar på fyra, (finns på http://www.tv4play.se) Och om man har premium kan den även hittas i avsnitt 2 eller 3 i mitten, i Kockarnas kamp. Skrattande

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2012-11-09 19:55
#9

#8 Åh, det var just herculesen jag hade som favorit igår jisses nu blir det jämföring på hög nivå Desk`s mot ditt förslagFlört

[Aquelegia]
2012-11-09 20:03
#10

#6 Följer alla tillbehör med som du visar på bilden och hur mycket kostade kalaset?

#8 Kom på att bror precis fått en köttkvarn så skall snylta på han lite Oskyldig för visst måste man köpa till massa delar till herculesen?

[Aquelegia]
2012-11-09 20:06
#11

Får inte bort den svidande/klämmande känslan runt övre ryggen GHA och ja jag har vilat på hög nivå idag! Rynkar på näsan

Anterrabae
2012-11-09 20:08
#12

Ja, kvarnpaketet, med korvtillsats och dyl köper man till, tror det kostar typ 800.

Jag hade flyt och fick ett komboerbjudande via Buzzador, med maskin, och kvarn för ett förmånligt paketpris.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Jasså]
2012-11-10 00:29
#13

Jag har en KitchenAid värd varenda öre. Mycket enkel att använda trots värk i händerna. OBH är inte kvalitet för mig tyvärr. Att den sen pryder sin plats är bara ett plus.

Annons:
[Tassy]
2012-11-10 00:43
#14

#13 Tvivlar inte på att kitchen aid klarar det den ska suveränt, men vill man ha en maskin som klarar lite större degar med mera, då passar den inte Glad Då behöver man något som klarar mer deg helt enkelt.

[Jasså]
2012-11-10 15:50
#15

För mig fungerar det Har bakat mycket bullar och matbröd med den. Vad menar du med större degar?

[Tassy]
2012-11-10 16:00
#16

Bunken rymmer 4,8L och motorn är på 300W, så det ryms inte stora degar, och den orkar inte knåda stora degar. Den klarar max degar på 1,2kg säger produktbeskrivningen, men många bakar på betydligt mer än så, om man är en lite större familj. Den är bra om man inte bakar så mycket (åt gången).

[Jasså]
2012-11-10 16:17
#17

Jag har gjort dubbla degsatser, men tillverkarna skyddar sig kanske och skriver att den klarar en viss vikt. Har även gjort köttbullar på 2 kg färs. Jag är nöjd. Har inte stor familj, men jag fryser ner mycket.

[Tassy]
2012-11-10 17:51
#18

Vad kul att den klarar såpass! Glad

Anterrabae
2012-11-10 22:06
#19

#17 Hur länge har du haft den? Och hur ofta bakar/kört du tunga saker i den, (över rek vikt)? Nu blev jag nyfiken Glad

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: