Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2092 ggr
[Tassy]
11/8/12, 10:47 AM

God morgon 8/11

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Känner mig vissen idag, på grund av ett misstag/fadäs igår.

Idag blir det en lugn hemmadag, hade möte med arbetsterapeuten, men hon ringde och avbokade på grund av tekniska problem. Ska nog försöka dammsuga, är mjöl i halva lägenheten efter gårdagens brödbak.

Annons:
Chestnut
11/8/12, 2:29 PM
#1

Trött, stressad, lever på espresso samtidigt som jag försöker ordna med min vårdsituation samtidigt som jag skriver uppsatser för fullt…

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
11/8/12, 3:44 PM
#2

Sicka sötisar Tassy!

Låter tufft, Chestnut!

Idag har jag en långsam dag, den gör ont, men är värkisfri! Skrattande har inte tagit tabletter sen igår morse. Och det verkar som att jag i alla fall fungerar lite idag.

Magen började pajja, och jag känner mig lite förgiftad.. Då är det dags att lägga ner tabletterna ett tag. Förvånad Tål dem inte så bra.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
11/8/12, 4:00 PM
#3

Kramar till er båda!

Den lugna dagen byttes mot skrammel i köksskåpen, har ordnat mig själv ett skafferi! Men tvi vad ont jag fick i nacken! Att arbeta med armarna över axelhöjd är fy fy.

Anterrabae
11/8/12, 4:06 PM
#4

Oh, ja det är helt vidrigt, axlar och nacke dör! Men skafferi i köket är fantastiskt :D *kramar tillbaka*

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

hus-musen
11/8/12, 5:31 PM
#5

Packat lådor inför flytten, inte klar än på långa vägar. Lite lätt less faktiskt men de läre ju göras. Tar en bit i taget med massa kaffe och energidryck, känner mig som en duracellkanin på speed! Önskar bara att kroppen oxå hade den känslan.

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
11/8/12, 5:37 PM
#6

Hum, har varit en helt klart förvirrande och förvånande eftermiddag… Men förhoppningsvis blir det bra i slutänden! Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
DesK
11/8/12, 6:22 PM
#7

Här har det varit en riktigt lat dag och blir en lika lat kväll! Fick order från min kära simmarkompis att stanna hemma, så jag rör mig mellan skrivbordet, köket och sängen.

Hus-musen ta det lugnt med flytten!

Chestnut var försiktig med espresson!

Tassy jag känner mig attans medskyldig! Skäms

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
11/8/12, 6:40 PM
#8

#7 Jodå, jag är försiktig mot lilla magen och lyssnar när den protesterar Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
11/8/12, 6:54 PM
#9

Jodå DesK, försöker! Flyttar på söndag bara jag får tag på en bil, sen ska jag sova hela veckan Glad

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
11/8/12, 7:22 PM
#10

#7 Haha men DesK! Det är bara bra att du fick mig att börja baka ju! Nu har jag handlat hem massa mjöler och gott att smaksätta bröden med! Så det börjar bli lite grejor i mitt nya skafferi. Och en stor fin burk till suren fick följa med hem också! Nu ska här matas Skrattande

#6 Jag håller med, men jag hoppas att det positiva går igenom!

#5 Ta det lugnt med kartongerna, annars kommer det surt efterpå. Glad

hus-musen
11/8/12, 8:33 PM
#11

#10 Jo börjar känna det nu, började packa "på riktigt" igår. Vette tusan om jag kan gå imorgon Tungan ute Ger upp för ikväll nu Glad

Qui dormit, non peccat

 


Anterrabae
11/8/12, 8:36 PM
#12

#11 Det är så jobbigt och packa och röja, man blir verkligen helt ledbruten Alltå tar sån tid. Tungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

hus-musen
11/8/12, 8:39 PM
#13

#12 Ja tar hur mycket tid som helst, och alla smågrejor och skit man har överallt.. Ändå tycker jag att jag inte har så mycket grejor. Tungan ute Svårast är väl att skilja på vad som är mitt och vad som är exets saker.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Anterrabae
11/8/12, 8:57 PM
#14

#13, är det nu man passar på och gör en utrensning, bland sakerna man inte visste att man hade? jag orkade inte det när vi flyttade hit (för sex år sen) kunde inte tänka på det. Så jag har fortfarande grejer kvar att sortera och nu mera slänga. SkämsTungan ute

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
11/8/12, 9:24 PM
#15

#13 Förlåt en personig fråga, men är det gubben som hängde med sen gymnasietiden som det har tagit slut med, eller är det ett gammalt ex? Du behöver självklart inte svara. Glad

Chestnut
11/8/12, 9:49 PM
#16

#10 Ja det känns ju mera lovande för att få hjälp med besvären idag än igår även om jag tror att jag håller på att bli knäpp mellan varven… Tungan ute

Nu har jag fått rejäl feber såhär på kvällskvisten. Gillar inte att ligga och frysa under dubbla filtar samtidigt som jag eldar för fullt Rynkar på näsan Tur att jag ska få ny behandling imorgon som förhoppningsvis utrotar bacilluskerna!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
11/8/12, 11:04 PM
#17

#16 Känner så med dig. Den där febrigheten som jag hade igår får jättegärna stanna i skrubben den kom ur. Fruktansvärt nedslående, om inte utslående för kroppen. Bara mys ner dig och vila.

[Tassy]
11/8/12, 11:35 PM
#18

Blergh, nu har jag stökat på mig golfbollsinflammationer i nacken, så jag kommer att ragla som ett fyllo i morgon. Tungan ute Tur jag bara ska ta det lugnt!

[Aquelegia]
11/8/12, 11:39 PM
#19

Vad är golfbollsinflammation?

Jag har fortfarande jättesvidigt ont när jag trycker kring kotorna där låsngingen varit. Har ju lyft tungt idag, känns som det svullnat upp lite igen. Hur får jag stopp på det?

[Tassy]
11/8/12, 11:41 PM
#20

Mitt fina uttryck för stor bula i nacken… Cool

Annons:
[Tassy]
11/8/12, 11:45 PM
#21

#19 Du tar dig själv i örat och tar det lite lugnare tills du läkt ihop. Tungan ute Så otur att du var ensam när leveransen kom! Rynkar på näsan annars hade det varit perfekt att sätta arbetskollegor på. Låsningen kan komma tillbaka om du inte vilar. Var rädd om dig!

Nu måste du verkligen vila. Mot svullnaden kan du prova att kyla med antingen gel-påse (sån där man kan köpa i sportbutiker, men inget man direkt brukar ha hemma) eller kylklamp inlindad i handduk och fokusera på att slappna av i muskulaturen.

Värme kan sprida svullnaden, men kan ändå fungera, det är individuellt. Kyla funkar inte för mig utom på direkta skador. På sånt här kör jag vetekudde så varm att jag bränner mig på den i början. Tungan ute

[Aquelegia]
11/8/12, 11:57 PM
#22

#21 Ajaj mam! Just därför jag låg efter med att röjja upp efter leveranserna och jag delade upp saker på vagnar i väntan på hjälp att åka åt diverse håll med dom för att lyftas in i diverse förråd. Tog "bara" det jag kunde ha i förråden på caféet. Sedan var det 2 månader sedan jag öppnade caféet själv så var väldigt ovant och jag dubbekollade allt istället för att göra på rutin.

Kommer nog köra på värme då kyla drar ihop muskulaturen väl? Kyla hållr jag mig långt borta ifrån i alla fall. Bara tanken på kyla får mig att rysa ända in i benmärgen ^^ 2 jobbdagar kvar inga öppningar och inga stägningar självFlört Nästa vecka jobbar jag 2 pass i relaxen <3 Onsdag skall jag på spabehandlingarCool

[Tassy]
11/9/12, 12:08 AM
#23

Yes, kylan är inte så snäll mot muskulaturen, utan den tar ju bara ner svullnaden. Blodkärl drar ihop sig etc så därför är det bäst på helt nygjorda skador. Värme öppnar ju upp och ökar blodgenomströmningen och får muskler att slappna av, men svullnaden kan bli värre. Men enligt min erfarenhet är själva muskeln mer ont än knölar så länge nerverna klarar sig.

[Aquelegia]
11/9/12, 12:12 AM
#24

#23 Känns som när jag fick nerryck i muskulaturen i somras när smärtintensifieringen bröt igenom helt. Dock så är det lokalt just kring kotorna, går inte upp i huvudet så jag blir inte kockobäng av det så visst kan en nerv varit i kläm. Känns hela tiden som att det är något som fortfarande är i kläm fast jag VET att så inte är fallet. Ja, som när nerver spökar heöt enkelt.

[Tassy]
11/9/12, 12:19 AM
#25

Den där känslan av att det fortfarande är i kläm har en väldigt enkel förklaring = svullnad. Glad Svullnaden fyller ju ut platsen där det låg lite snett, därför känner du fortfarande "låsningen" litegrann. Fast det stumma saknas, eftersom låsningen är borta.

Anterrabae
11/9/12, 1:20 AM
#26

Jag misstänker att jag hittat ett ställe eller två med tänjbar hud. Inte superextremt, men mycket för att vara jag. Jag kan dra utbjuden ett par tre cm. Medans det på övriga kroppen (i stort sett) inte ens går att greppa om den pga stek och inflammerad bindväv. Men det är väl i vanlig ordning för lite för att räknas ;) jag brukar vara sån.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
11/9/12, 9:48 AM
#27

#26 dom räknade på mig i allafall :)

Annons:
hus-musen
11/9/12, 12:41 PM
#28

#14 Jo, det kommer att gå en sopsäck med kläder och skor, 4 lådor böcker och lite allmänt krimskrams till Myrorna faktiskt, har sparat på det för att de har varit i gott skick. Men finns ju faktiskt de som har användning av det så nu åker det! Känns bättre än att kasta saker som är hela, har svårt för det. Glad
Har jag inte saknat de grejorna hittills så läre jag ju inte sakna dem hos Myrorna heller Tungan ute

#15 Japps de är gymnasiegubben det är slut med efter 8 år.. Känns lite ovant fortfarande, men vi är nog lyckligare på varsitt håll. Har växt ifrån varandra på sista tiden.

Ja idag känner jag att jag packade igår, feber och ont överallt! Blir till att linda in sig i värme och ta det lugnt tror jag. Ska bli så skönt när det är klart!

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: