Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3222 ggr
Chestnut
2012-11-07 07:55

God morgon 7/11

Hur mår ni idag? Glad

Här är det kyligt ute och jag har blivit överkörd av ett tåg. Eller ja, det är så det känns i alla fall i kroppen… Har en läkartid på förmiddagen och sen kommer det bli plugg i massor ikväll, har ett viktigt prov på fredag.

Hoppas att ni får en fin dag!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Anterrabae
2012-11-07 10:38
#1

Jag har ont, så ont. Min nacke håller inte för huvudets tyngd. Ont i axlar och skuldror, i ena ögat och såklart i den stukade foten och spruckna svansen… Men annars är det bra ;) dagen är kall och solig och sådär som jag brukar må ganska bra av.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
2012-11-07 11:39
#2

God morgon god morgon. Syster fick upp mig redan 9 idag BAH jag som är ledig, vilket jag dock inte var medveten om vid vaknandet. Ända jag gjort senaste 2 veckorna är att försökt kämpa mig genom jobbdagarna så ledigheterna minns jag knappt.

Igår hände något riktigt obehagligt, skulle gå runt ett hörn på jobbet och när jag drar fram höger ben för att ta ett steg runt hörnet brakar det till i svanskotan. Den lekte sjörövare men hamnade på plats igen, skönt det MEN det fick mig att hajja till och rycka tilli överkroppen så tror ni inte jag har en fet låsning mellan skulderbladen nu AJ så sjukt obehaglig som ett hårt tryck mot lungorna. Det var länge sedan jag hade den sortens låsning.

Skall gå till sjukgymnasten som ligger tvär över gatan och tigga till mig en knäckning. Såhär kommer jag inte kunna göra något mer idag.

Ska testa att tejpa fötterna idag med om jag hittar sporttejpen. Igår var det som att ha amputerat fötterna och gå på benpipan så mår dom lemmarna just nu.

Sådär lagom roligt grinig och bitter är jag men äsch ska ligga i soffan och kolla filmer resterande dagen tills sambon kommer hem och då ska vi kolla serier^^

Anterrabae
2012-11-07 12:31
#3

#2 Då är det skönt att det finns soffa, filmer och hemmamys. Det där lät inte roligt alls!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2012-11-07 12:41
#4

God dagens!

Jag har fått en hygglig natts sömn och magen är snäll idag, så jag håller på att tvätta och diska för fullt. Eller ja, jag laddar maskinerna så gör dom jobbet åt mig. Flört Sen ska jag jaga en större burk till min surdeg, då jag tänkte vara våghalsig att börja mata på den och baka i stället för bara låta den stå och puttra ovanför kylskåpet. Tungan ute

[Aquelegia]
2012-11-07 13:11
#5

#3 Bestämde mig för att ändå ta tag i saken och traskade till sjukgymnasten, tänka sig att han hade tid till mig och sade "tyckte väl det var dags att du kom hit igen"

Jisses vad det brakade som vanligt men sedan brakade det högt och "dovt" precis där jag hade ont. När han lyfta upp överkroppen från britsen höll jag på att kräkas så ont gjorde det men det är alltså väck nu Skrattande Hade rätt i att det var låsningen som lade ett tryck mot bröstkorgen/lungorna då jag var ihopsjunken i överkroppen. Kan lyfta armarna över huvudet igen hihi soffa blir det dock ändå Cool

#4 Oj, där sa du något tvätta, har tvätttid men tänker då inte lyfta något idag. Väntar tills sambon kommer hem från jobbet och bär tvättkorgarna åt mig hehe

Får du surdeg över när du skall baka tar jag gärna en sats jag orkar dock inte mata surdegar så fråga inte ens om jag vill ha annat än till bakningFlört

[Tassy]
2012-11-07 13:48
#6

#5 DesK tog med åt både dig och Chestnut också Cool så bäst du blir bra på att mata den lilla rackaren Skrattande

Annons:
[Aquelegia]
2012-11-07 18:07
#7

Oj, undra vad jag fick för skum reaktin i kroppen idag! Efter besöket hos sjukgymnast kändes allt toppenbra, åt lunch och sedan fick jag så ont i övre delen av ryggraden där låsningen satt så jag stenslocknade 3 ggr och har nu sovit sedan 15tiden usch vad tråkigt Rynkar på näsan Bad sambon koka kaffe så jag orkade resa mig upp, 1 timme senare fortfarande inget kaffe. Tack för den *morr* Helt slut i kroppen och knoppen blir bara andas och sova resten av kvällen.

Kan det månne tro vara musklerna som fick en knäpp på grund av låsningen? Fick låsning där jag haft triggerpunkter hela sommaren så det lär ju ha spelat in med.

Anterrabae
2012-11-07 18:49
#8

Både en sån låsning, och framförallt en upplåsning gör att kroppen och hjärnan måste balansera om, det tar mycket kraft och energi. Smärtan påminner om den efter att en kramp har släppt.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
2012-11-07 19:00
#9

Du har förmodligen en hel del inflammationer som härjar runt nu, man blir sjukligt trött av det. Värken och den rena fysiska påfrestningen för kroppen gör sitt för tröttheten. Det är koppens sätt att läka sig. Den säger helt enkelt åt dig att vila mycket nu medan den läker. Glad

[Aquelegia]
2012-11-07 19:17
#10

#8 Ahkej, har aldrig tänkt på hur kroppen påverkas av en låsning mer än att musklerna bråkar.

#9 Precis så känns det som om jag är dö förkyld fast utan själva förkylningssymptomen. Kommer inflammationen från låsningen eller har jag lyckats snappa upp något? Minst sagt jobbiga 2 veckor senaste nu. Började med att höften gav med sig för 2 veckor sedan och förra veckan har gått i överbelastningens/migränens tecken. Denna veckan fick jag låsning i övre ryggen och jobbar trots att jag inte orkar.

Tog 2 värktabletter nu som jag hoppas får stopp på hjärnans enorma behov av sömn. Vill gärna vara lite medveten om dagen!

Jobbar dag imorgon så det är väl helt okej, sen ledig fredag, jobba lördag och söndag *skrika rätt ut* sicken dramawueen jag är då Oskyldig

[Tassy]
2012-11-07 19:24
#11

Muskulaturen runt låsningen blir inflammerad. Sedan när det rättas till blir det "sårigt" där det legat fel. Detta är det som behöver läka. Glad Sen om det har suttit väldigt tokigt så påverkas ju stora områden utöver själva låsningsområdet, så det kan bli svullet och nerver kan hamna i kläm, då får man nervsmärta. Om nerver i nacken hamnar i kläm kan du få migrän utav det. Det är säkert därför du haft migränkänningar också, för det har varit svullet någonstans.

[Aquelegia]
2012-11-07 22:08
#12

#11 Galet det kan bli! Var länge sedan jag kände just den här känslan då det var ett tag sedan jag hade en sådan "hård" låsning så att säga, brukar ha små låsningar som lätt korrigerar sig själv efter ett tag men den här i övre ryggen satt helt fast. Kunde inte ens försöka knäcka axlarna bakåt. Jag kunde ju tom känna utan på och känna exakt vart det stack någonstans, förklarar varför migränen aldrig gick över hehe Dock migränen i torsdags förra veckan kom pga dålig sömn och alldeles för ojämnt blodsocker.

Tog 2 värktabletter för en timme nu då jag kände mig lugnare att det var på grund av den upplösta låsningen som jag mådde såhär.
Vilken tur ändå jag tog mig till sjukgymnast direkt idag tänk om jag hade gått såhär hela helgen Obestämd

Glatt överraskad var sjukgymnasten dock att jag inte hade en enda låsning i ländryggen och var heller nästan inget öm i nedre ryggmusklernaSkrattande Såklart superöm högre upp men det berodde nog på låsningen.

Upp till toppen
Annons: