Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1592 ggr
[Aquelegia]
10/22/12, 5:15 PM

Måndag 22/10

God dagens!

Mysdag delux idag här! Började dagen med att få bekräftad att jag fått mina pengar från FK. Skakade som ett asplöv när jag såg att FK hade ringt 2 ggr och trots att handläggaren lämnade meddelande "det är bara bra nyheter" så vågade jag inte tro det.
Varför jag tvekade var för att det på "mina sidor" inte syntes att det där avgörande dokumentet kommit in. Sak samma så jag tänkte cykla iväg och boka körlektioner nu när pengarna äntligen kommer.
Fastnade i stan och reklamerade en plattång, träffade sambons bror och flickvän som jag sällskapade ett tag.
Kommer sambon släntrandes förbi och ringer upp han och får sällskap av honom.
Bestämmer oss för att käka lunch på Spice´n Rice här i stan och jag väljer Pad Thai. Hört av så många att det är gudomligt och tänkte att jag skulle prova. Första tuggan och jag var i himlen, min barndoms favorit nudelrätt fast i tyskland heter det "China Nudeln" ^^ Jag hade alltså ätit Pad Thai många ggr i mitt liv och trodde det inte fanns här i sverigeFörvånad Tog med mig matresterna hem (jag lämnar ALDRIG mat på restauranger) och har nu 2 matlådor till jobbet MUMS!

Mer händer inte idag, höften bråkar så pass att det krampar i korsryggen när jag går så blir vila tills onsdag när jag jobbar igen.

Jisses, blev en halv novell men jaja så kan det gå^^ Funderar för övrigt att plugga till kock…bara för skojs skull! Vill lära mig att tillaga kött på bästa sätt och fler varianter på såser/smaksammansättningar!

Ingen tråkig måndag detta! Händer för er? Kramar

Annons:
[Tassy]
10/22/12, 5:45 PM
#1

Orientals pad thai är grym! (men ack så äggig så jag blir utan Rynkar på näsan)

Här tas det lilla lugna. Roterad nackkota och sprängande huvudvärk, dubbelseende och illamående. Örk. Inflammationer som golfbollar i nacken. Det krävs så lite felläge för att det ska bli så mycket skit efter dessa förbaskade nackkotor! Hade det varit ryggen hade jag väl knappt känt nån skillnad i värken ens.

Chestnut
10/22/12, 6:18 PM
#2

Pluggat, "lunchat" (dvs suttit och varit sällskap) med mamma, VC, apoteket, pluggat lite till och sen grejat hemma och försökt peta i mig lite skonkost.

Imorgon har jag en  urjobbig dag och kroppen mår redan piss så vet inte alls hur det ska gå Gråter

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
10/22/12, 6:32 PM
#3

#1 Den på spic´n rice hade inte mycket ägg alls och det går att beställa utanFlört Dessutom kostar den bara 79:- och räcker för 2 portioner. Därav jag bad om låda att ta med hem ^^ Usch när nacken krånglar vill man bara gömma sig och vänta in bättre tider. Kan ju inte ens kolla på tv ordentligt eller spela bort tiden då!

#2 Vad skall hända imorgon? Har du testat att få i dig varma koppen åtminstonne?

Chestnut
10/22/12, 6:55 PM
#4

#3 Är bara massor helt enkelt, lång skoldag, en himla massa måste telefonsamtal och sen lite annat obligatoriskt på kvällen med familjen som jag egentligen bara vill skita i…

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
10/22/12, 10:19 PM
#5

Hämtat min omsydda knäortos, vart på Apoteket, till middag blev det stekt ris med kantareller och champinjoner och ägg stekt tillsammans och sen bar det av till Hjulet innan jag och mamma åkte och hälsade på en 90 årig man på ålderdomshemmet. Har bra ont i kroppen nu efter att ha gjort för mycket igen, men det var en trevlig stund på ålderdomshemmet i alla fall!

Jennie


[Tassy]
10/23/12, 1:57 AM
#6

#3 På oriental kostar den 99:- och räcker till 4 måltider Tungan ute

Annons:
Upp till toppen
Annons: