Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2457 ggr
Chestnut
10/21/12, 7:34 PM

OT: "Varför jag inte ska bo på landet..."

Lade upp följande på min facebook igår och verkar som att många fick sig ett gott skratt åt en av mina mest skräckfyllda stunder någonsin så ja, här kommer en liten sann historia!

--

HUVUDANLEDNINGEN TILL ATT JAG INTE SKA BO PÅ LANDET:

Möss har man ju fått höra att det liksom hör till när man bor ute på landet, särskilt om man har både häst och kanin. När jag för första gången hittade en mus i huset var det i en kökslåda. Fick überpanik, och stängde lådan fort som tusan innan jag ringde runt i ren panik för att hitta någon som kunde ta bort musen. När vår snälla hyresvärd väl kom fick han sig ett gott skratt, musen måste blivit så skrämd av mig så att den smet igen genom en minimal springa. Sen dess har vi aldrig sett någon mus i huset igen.

Idag, när jag var på väg mot kylskåpet upptäckte jag plötsligt att golvet rörde på sig. Hade inte glasögonen på så fick kisa ordentligt för att se vad det var. Den paniken jag fick när jag upptäckte musen var ingenting mot den när jag upptäckte att på vårt köksgolv hoppade en STOR GRODA runt. Hur tusan den kom in är ett mysterium eftersom inga fönster eller dörrar varit öppna. Efter att ha ringt mamma i ren panik, gråtit en skvätt, skuttat runt lite i köket och som en sann smartphoneägare googlat lite snabbt på mobilen gjorde jag tappra försök att få den att hoppa in i en pappkasse jag lagt öppen på golvet för att sedan kunna släppa ut den vid första bästa dike. 

Grodan missförstod helt klart mina välmenande avsikter för den gick till attack genom att hoppa upp på mig! Tilläggas bör att jag är väldigt rädd för amfibier överlag och en groda mitt på halsen gjorde det inte bättre. Han tappade dock greppet när jag kastade mig upp och gick sedan att med en sopborste valla ut genom vardagsrummet och hallen ut genom ytterdörren. 

DET HÄR VAR DROPPEN! Vad tusan kommer in nästa gång?! En orm? En sköldpadda? En get? En gris?!

Nej, lantliv i all ära men jag är nog trots allt en stadstjej! Den här mardrömmen lär förfölja mig länge…

-

Ni kan ju gissa vem som inte vågade lämna soffan sen på väldigt många timmar? Flört

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Zepp
10/21/12, 7:40 PM
#1

Jamen de bodde ju där före dig så det är du som inkräktar på deras habitat!

Här är det så mycket älgar o rådjur så man får ta en nummerlapp innan man får gå ut i trädgården!

Angående möss.. det e därför man håller katt på landet.. inte så mycket för att gosa med, mest för att  mössen annars invaderar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Tassy]
10/21/12, 9:06 PM
#2

Jag tycker uppriktigt sagt synd om dig (har själv getingfobi så vet hur det kan vara) men det är fortfarande fruktansvärt rolig läsning. Tungan ute

[Aquelegia]
10/21/12, 9:44 PM
#3

Haha alltså HUR i hela fridens namn det där med grodan gick till hade jag velat se IRL, jag hade inte varit till någon hjälp må jag lova för jag hade iaktagit det roat och skrattat till jag fått magrutor ^^

rogart-63
10/21/12, 11:13 PM
#4

Du skulle naturligtvis pussat denKyss .För det är vl så man får sin prinsGlad

kkarinn
10/23/12, 7:41 PM
#5

haha.. jadu jag bor 1.5km från centrum och här finns den endå, massa möss, grodor (min hund gick runt med en i munnen, inte bra!!) harar och rådjur.

väntar spänt på att få se en älg, men får nog väntaFlört

Zepp
10/23/12, 8:05 PM
#6

Kom hem till mig.. de verkar ha bosatt sig på min tomt!

Mördarrådjur skall vi inte tala om.. de är värre än mördarsniglarna.. äter bannemig upp allt.. speciellt sådant som man köpt o planterat!

Eller är det mördarhararna?

Hur som helst! Skrikandes

Sen det där överdrivna jobbiga med att klippa gräs.. det är ingetting.. det är mossan som är jobbig att klippa!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Perly
10/24/12, 2:50 PM
#7

Hehe, mötts av både ponnier, får och ormar i köket, man vänjer sig tillsist Tyst

Alltid Oavsett

[TrollKvinnan_66]
10/29/12, 7:53 AM
#8

just därför jag borde bo på landet =) vad härligt med massa djur…men då är det avståndet till allt annat som ställer till det, kommunikationen (buss) och att kunna handla, nära till VC och så vidare - då man ej har körkort! =( Annars hade jag gärna bott på landet, vid havet *drömmer*

Zepp
10/29/12, 4:55 PM
#9

Jag skulle nog kunna tänka mig att bo i stan.. men den ligger ju så himla ocentralt.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Tarotstollan
11/2/12, 10:40 PM
#10

Tack för dagens skratt! Skrattande

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Chestnut
11/3/12, 1:36 PM
#11

Harar, rådjur, älgar, vildsvin (såg jag för första gången igår, dock inte I huset Flört), är helt okej så länge de är utomhus. I huset går spindlar, kaninen och något nyfött lamm då och då an men grodor och sådant - nej tack!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
11/3/12, 11:23 PM
#12

#11 Sa det till tassy sist vi var hos dig och gick i mörkret att det säkerts finns vildsvin hos dig. Komemr från och med nu aldrig mer besöka dig så länge det finns vildsvin haha "en som längtar till att bo på landet" Flört

[Tassy]
11/4/12, 10:58 AM
#13

#11 Vad var det jag sa?! Tungan ute "haha nej inte finns det vildsvin här" Cool

Annons:
Chestnut
11/4/12, 11:03 AM
#14

Vildsvinen jag såg var för övrigt djupt inne i skogen 1-2 km från vårt hus, helt fel håll från där ni gick tjejer! Så det så Cool

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
11/4/12, 11:47 AM
#15

#14 Och deras revir är säkert stort som en handflata, och dom vandrar inte alls Cool

Chestnut
11/4/12, 11:53 AM
#16

#15 Det är väl självklart?! FörvånadCool

Med vänliga hälsningar
Chess

Zepp
11/4/12, 12:06 PM
#17

Klart att de håller sig på jakträttsinnehavarens marker.. hur skulle det annars se ut?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Aquelegia]
11/4/12, 12:18 PM
#18

#15 Mindes nå¨got sådant men var inte säker om du nekade till mitt påstående så citerade inte dig ^^

Vildsvinskött är annars gottigott så dom får gärna skjuta några åt mig! Sambon tar jaktlicens i höst och kanske jag med så då kan di däringa grisarna bara komma Tyst

#17 Haha ja dom måste ju gå att skjuta, dom kanske gillar att leva lite farligtSkrattande

Zepp
11/4/12, 12:23 PM
#19

Jomen om de lever på min mark så borde ju jag som uppfödare få en andel av bytet!

Funderar på hur tulpanlöks uppfödda rådjur smakar? Tungan ute

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Tassy]
11/4/12, 2:58 PM
#20

Fniss fniss, ni är för goa!

Annons:
Anterrabae
11/7/12, 10:56 AM
#21

Spindlar kan jag inte riktigt med, och när katten kom med en råtta i present blev det lite mycket! Men annars trivs jag på landet! Bortsett från att jag ser lite för dåligt och marken är lite för ojämn, så jag ramlar lite för ofta.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Zepp
11/7/12, 8:34 PM
#22

Spindlar är bra.. de trivs inte där det är fukt och mögel!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

[Tassy]
11/7/12, 9:12 PM
#23

#22 Jag ska hälsa "storen" det som bodde i mitt sopskåp under vasken (jag är drällmaja så nog var det blött där ibland) Skrattande men inget mögel där iofs. Kanske han gillade att ducha helt enkelt? *med glimten i ögat* Glad

Anterrabae
11/7/12, 11:57 PM
#24

#22 att spindlar inte trivs i fuktiga och ev mögliga hus är en myt. Men de kan få jobba i källaren här och hålla bort annar otyg ;)

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Zepp
11/8/12, 12:10 AM
#25

Hm.. att de betyder tur.. är det oxå en myt?

När jag tänker på det så finns här gott om spindlar, och jag upplever inte att jag har speciellt med tur.. hoppas de inte trivs i mögel iallafall!

Har ett gäng bamsespindlar i pumpgropen.. man får lixom knacka inan man kliver ner för att kolla om man år lov att stiga ner, när man skall fylla luft i presostaten.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Anterrabae
11/8/12, 12:25 AM
#26

Jag hoppas också att de inte gillar mögel, för de stora svarta som bor där nere gör att jag tvekar en och två gånger innan jag går ner ;) Sån otur jag haft på sistone gör att spindlarna inte kan vara inblandade :D

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Upp till toppen
Annons: