Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1841 ggr
hus-musen
2012-10-09 13:19

God dag 9/10

Hur är det med er alla?

Trött och seg, väntar på FK ska ta något jäkla beslut.. Skulle ha fått svar idag men har inte blivit så, min läkare ringde tillomed och prata med dem så förhoppningsvis händer det något snart. Ska ringa dem på torsdag.
Vädret är grått och trist nu, fast imorse var det klarblå himmel och sol! Tycker sommaren ska komma tillbaka..

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
[Aquelegia]
2012-10-09 17:21
#1

Försöker att fokusera på att nyttja min lediga dag som LEDIG sitter jämt mina lediga dagar och "jobbar" med att försöka få rätsida på FK, gå på möten och allt trist inom vården.

Så jag har varit och lunchat hos en väninnan odag, agerat modell för henne krokikurs (dock ej naken) utan hon skulle rita mig med kuber/sfärer och koner. Så inga detaljer, därav inget naket ^^

Sen missade jag sjukgymnasttiden men fick en ny till torsdag.

Nu sitter jag och skall nog sova en liten stund.

Fick världens sug efter att klara damssuga hela lägenheten så det gjorde jag, ett rum fick vara men nåja fint blev det!

Skall baka muffins till sambon och mig ikväll, för en gångs skull tyckte vi samma smak på muffinsen JIPPI! Choklad med chokladbitar!

Har lust att laga middag ikväll med så det är nog en ganska bra dag skulle jag vilja påstå!

Vart lite nervös för jag skall jobba imorgon igen och höften är motig men såg det bara var 6 timmar och dagspass PUH

Vädret kan gå och kissa på sig, SÅ kallt!

Chestnut
2012-10-09 17:28
#2

Började dagen med några timmar på dass… Ingen bra mag-dag. Sen hålla ridlektion i drygt en timme, ringa lite vårdsamtal (fått op-datum nu), prata med systeryster <3 och sex timmars biologi. Helt död så är evigt tacksam matlådorna i frysen idag… Blev indiskt som jag av någon anledning ofta är sugen på när magen är riktigt illa. Någon brist kanske, hum? Obestämd

Ikväll blir det att ta igen mig på soffan ordentligt, ska ta extra smärtstillande strax och bara försöka jobba ner smärtnivån till hanterbar igen. Hatar mensvärk…

Imorgon är MIN lediga dag och då ska jag baske mig vara ledig! Skrattande

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-10-09 17:40
#3

#2 Samma för mig när magen är dålig är jag alltid sugen på thai, indisk allmänt asiatisk mat <3 Låter bra med soffan ngn som fattat grejjen med att tillåta sig vilaGlad Det är extremt viktigt att verkligen vara ledig på sina lediga dagar ibland!

hus-musen
2012-10-09 20:00
#4

Haha är ni galna? När magen knasar är det sista jag vill ha indiskt eller asiatisk mat, de skulle gå rakt igenom Tungan ute

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-10-09 21:39
#5

#4 Det som är meningen så man blir av med problemet snabbt. kryddorna och chilin botar alltFlört

RuiXue
2012-10-10 00:40
#6

Fått knäortosen lagad på OTA idag så nu är den hel igenGlad Men fy vad trött jag känner mig efter resan till och från Borås även fast pappa körde!

Meen, den 12 kommer bostadsbidraget för September! Brevet från FK kom idag, och minst sagt väldigt lägligt!

Jennie


Annons:
Chestnut
2012-10-10 01:09
#7

#4 För mig är det snarare att stark mat, gärna med curry eller garam masala, är det enda som frestar aptiten. Får kväljningar direkt av mat som inte luktar gott när jag har dåliga dagar så det blir extra diarrémedicin + omeprazol och äta den (starka) maten som lockar fram lite aptit.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-10-10 01:56
#8

Stark mat är ju hemskt! Gud det brinner i hela huvudet/halsen/magen så man kreverar och dör. Tungan ute Jag kan tycka att paprika är starkt.. Jag tappar aptiten direkt om nåt ens luktar starkt (inte mycket, utan det där heta).

hus-musen
2012-10-10 09:34
#9

#5 Ah jo de är ju sant, är det stopp så löser de sig Tungan ute

#7 Ah stark mat skulle elda upp mig då, är inte överdrivet förtjust i stark mat annars, å om magen krånglar är de kört.. Omeaprazolen gör inget alls för mig i det läget Rynkar på näsan

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-10-10 18:37
#10

Känslan när man trodde man hade nog med soya för miljoner sushibitar och i själva verket bara har en skvätt kvar i flaskan ^^
AHHHHHHH jag får aldrig någon ro idag. Denna dagen kan gärna vara en av de dagar man glömmer redan dagen efter!

Får cykla iväg och köpa för sushi utan soja ALDRIG!

hus-musen
2012-10-10 20:33
#11

#10 Håller med dig, måste ha soya!!!

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: