Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1490 ggr
[Tassy]
2012-10-07 13:47

God dag 7/10:e

Hur mås det idag kära medlemmar?

Här är det skrutt och skräp, rullstol idag.

Annons:
Chestnut
2012-10-07 15:47
#1

Krya på dig Tassy Rynkar på näsan

Jag är beordrad soffvila och TV-tittande av ortopeden men hur lätt är det när jag för första gången på länge belastar min fot normalt? Visserligen med en aircast på men känslan är riktigt skön. Det gjorde han bra på akuten, synd bara att det tog 12 timmar varav flera var diskuterande fram och tillbaka…

Dock instämmer övriga kroppen och framför allt den ny tillkomna febern som däckade mig totalt igår så resten av dagen blir iaf vila. Nu är hästbiten löst för ett tag framåt så jag kan sova med gott samvete och veta att min häst kommer få den motion hon behöver trots att jag inte kan rida själv…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-10-07 15:56
#2

Lyckades braka till ryggen så jag trodde nästan jag bröt hela eländet! Förvånad men nu kan jag gå igen. Ont som tusan men skit samma. Det känns inte som normala "låsningar", det är liksom en "aning" värre. Men vad gör man när vården vägrar hjälpa?

Chestnut
2012-10-07 17:05
#3

#2 Jadu… För mig har det ofta hjälpt att diskutera med läkaren fram och tillbaka och väga argumenten men det förutsätter ju att man får komma intill läkaren från början och att denne har tid att prata. Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-10-07 17:19
#4

Jag lyckas inte diskutera över huvud taget. det heter bara lumbago. punkt. Jag vill fan slita skallen av dem allihopa.

Chestnut
2012-10-07 18:06
#5

#4 Den sitsen är jättejobbig! Det bästa kanske vore att träffa en sjukgymnast som lyssnar och sedan kan ta läkaren i örat?

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2012-10-08 00:26
#6

Trött och ajjig efter en allt för lång dag igår med Töreboda och Skövde (öppet hus på min gamla skola, Sötåsen). Hade hört av mig om vistelsen i Skövde inte redan var "bokad" (inbjudna till mammas kusin och hans fru). Idag har det vart en lugn dag, tills vi for till Grästorp och Nossans ljusfestival där det blev för mycket gående igen men men. Tungan ute Imorrn blir det VILA! Tisdag är det akutbesök på OTA som gäller efter att den specialbeställda knäortosen jag fick där i Måndags gick sönder i FredagsSkrikandes En av remmarna släppte (där en metallring ska sitta som remmen träs igenom)…

Jennie


Annons:
[Aquelegia]
2012-10-08 00:50
#7

Vill inte att dagen tar slut, ångesten inför morgondagens idiotiska morgonstress skrämmer skiten ur mig!
Dagen på jobbet gick snabbt tack och lov idag dock. Höften säger ifråån men efter tågresa till och från Fkp imorgon skola jag vila!

Fick fin fint inse att jag FÖRST måste ringa min handläggare för att påtala mina synpunkter på sammanfattningen SEN invänta läkarens samtal och diskutera hur vi går vidare med FK om han skickar in fler uppgifter eller om han skall kalla till avstämningsmöte.
Efter andra samtalet för dagens skall jag till Kirurgen i falköping. Måttligt road att allt händer samma dag. På fredag bestäms sedan min sjukpenning. 2månaders ersättning hänger löst GREAAAAAAAT!

Satt och tjurade lite i hallen nyligen och berättade för sambon allt som händer med försäkringskassan. Han blev chockad och tyckte synd om mig….då blev jag glad och fick en tröstande kram. Världen ter sig lite ljusare efter lite omtanke.

Var på blixtfika hos Tassy efter jobbet med, tänka sig bara sådär impulsivt!

Upp till toppen
Annons: