Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 4427 ggr
Chestnut
10/2/12, 10:34 PM

Ont i höften

Gud, har så ont i min krångel-höft nu så att jag snart blir tokig!

Någon med något supertips? Stå och ligga gör ont, sitta gör ondare, belasta gör ännu ondare och ondast gör det att belasta i lutning eller trappor…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
10/2/12, 11:21 PM
#1

Sitter med samma , ja alltså höftproblem Jippi, det drar och svider och gör skitont hur man än gör. Det som går bäst är att ha fötterna upplagda när jag sitter ganska lutat. Ligger på sidan är ingen idé det dra som om jag hängde i taket i höften.

[Aquelegia]
10/2/12, 11:22 PM
#2

När jag står står jag med fötterna pekandes lätt utåt för inåtrotation gör bara sken värre, röra sig saaaaakta är nyckelordet med! INGA förhastade hopp eller steg! Inga trappor heller och mycket vila när man går.

Chestnut
10/2/12, 11:45 PM
#3

För mig är ligga på sidan (den friska höften ner) det som fungerat bäst under de senaste timmarna faktiskt. Försökte med tensen också men det gjorde varken till eller från…

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
10/3/12, 12:38 AM
#4

Avlasta fungerar bäst för min del, så det är kryckor som gäller när jag går mer än bara några få steg inomhus hemma. Har haft krångel med min vänstra höft i ungefär en månad nu och det gör alltid ondare av belastning. Började göra ont efter att nära nog ramlat in i dörrkarmen till toaletten, utan att slå i något, så misstänker att höften ville hoppa ur den dagenObestämd

Jennie


[Aquelegia]
10/3/12, 2:42 PM
#5

Avlasta är lättare gjort tyvärr när chestnut har skola och jag jobb. Sen just kryckorna gör inte så mycket bättre för då pajar handlederna istället. Kommer dock få gå till ortoped snart så försöker att inte ligga "stretchande" med höften så jag slipper dragningarna i det iaf.

Tensen har jag faktiskt förbannat till det innersta hörnet i hemmaapoteket uscha den gör så nedrans ont efter en stund typ svidande /inflammerad känsla efteråt.

Chestnut
10/4/12, 6:09 PM
#6

Idag hade tack och lov det värsta släppt men är rätt säker på att det var ren överbelastning pga benlängdsskillnaden och min felställning i foten.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
10/4/12, 6:27 PM
#7

#6 För mig är det tvärtom, undrade varför jag var så extremt trött på jobbet sista timmen och väl hemma fattade jag, höften värker utav helvete och höger skulderblad är triggerpunkten igång. Kryper ihop i soffan resten av kvällen. Ångrar jag inte köpte med mat hemRynkar på näsan

Chestnut
5/10/13, 6:51 PM
#8

Nu har jag sådär fruktansvärt O-N-T i höften igen! 😕Åh jisses, blir galen snart!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
5/13/13, 3:19 PM
#9

Hum, undra om du inte också lyckats råka ut för senfäste/muskelproblematik ? Vore ju inte helt otroligt med tanke på sned/felbelastningen du råkar ut för dagligen med foten din.

Upp till toppen
Annons: