Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2452 ggr
[TrollKvinnan_66]
2012-10-01 08:01

Måndag 1 oktober

sitter här och funderar…sökt på supporten om namnbyte men det verkar inte gå här :( jag har ett annat nicknamn som jag funderade på att byta till men då det ej går, funderar jag på att kanske rent av ta bort denna användaren och göra en ny…

Har ni funderat på namn byte…? Jaja, synd det ej gick att byta men förstårligt också…då många kanske byter namn för ofta, jag som bara tänkte fel då jag gjorde en användare här…

Skall fundera vidare…hoppas ni får en bra vecka allihopa!

Annons:
Chestnut
2012-10-01 09:44
#1

Goood morgon!

Sitter här och känner mig mer död än levande, blev liksom rätt många timmar på akuten inatt. Men men, foten är i stöveln och jag har blåmärken lite varstans. Nu är det bara att sköta sig tills på torsdag.

Idag står skriva prov på schemat, får se om jag orkar ta mig dit bara…

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2012-10-01 11:19
#2

God morgon!

Tokförkyld och trött, ska göra massor av saker som ringa jobbiga samtal och städa lite. Inte sugen alls..
Men får besök ikväll så ser fram emot det Skrattande

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-10-01 11:28
#3

God morgon gott folk!

Har faktiskt alltid trott man kan byta användarnamn, har jag lärt mig något nytt idag!

Vaknade av ett ryck och trodde jag hade missat akupunkturtiden men icke, denna måndagen har jag det 13.30 perfekt ju eftersom jag inte kom i säng förän vid 2 tiden.

#1 Hur går det med foten? Kunde du sova något inatt?

Jag totaldäckade väl i säng med en kudde under ryggen för den värkte tjohejsan. Kudden avlastade ryggraden så musklerna fick slappna av. Hade migrän som pockade på vid 20tiden men red bull, värktabletter och kexchoklad räddade upp allt så jag slapp må dåligt idag.

[Tassy]
2012-10-01 12:02
#4

God dag allihopa!

Tyvärr får man inte byta användarnamn på iFokus, det stämmer att man måste göra en ny användare isåfall.

Vaknade kl 8 av idioter som saknar all form av respekt för andra mänskliga varelser, sen gick det snabbt åt helvete med denna dag. Knappt fått någon sömn alls, ryggen och revbenen bråkar så jag knappt kan andas utan att gråta av smärta.

[TrollKvinnan_66]
2012-10-01 16:04
#5

#4 jo, jag upptäckte det :) men men…jag får fundera på det…

#1 ja, hur går det med foten?

Här händer det grejer…läkaren ringde idag, sen kom intyget för fortsatt sjukskrivning tills det är färdigt kring ev. sjukersättning (den ena halvan) och i intyget står det EDS (susp.) och på åtgärder står det om den genetikern jag skall träffa och om kirurgen och kvinnoklinikens möten också…kirurgen har redan konstaterat prolaps och bristningar i kärlen (ändtarmen) gynekologen nästa…och genetikern!

Vart sjukskriven till mars 2013 nu i första hand…

Sen nästa grej :D fått en hundvalp *hehe* som kommer till helgen om allt går i lås så att säga…super spännande…och lite "hemligt" än så länge…OPS! *skrattar*

[Aquelegia]
2012-10-01 16:11
#6

#5 Åh vad roligt med hunden! Hoppas nu att försäkringskassan är med dig snart så du kan fokusera på din egen förbättring istället för att behöva kämpa för din rätt!

Jag fick reda på att jag skall avslutas som patient för teamrehabiliteringen nästa måndag huvaligen, rädd blev jag men det betydde visst bara att det inte bokas in regelbunda tider utan att jag hör av mig när jag behöver hjälp att komma igång med träningen elelr har frågor kring uppkommande skador med mera.

Inte så mycket sjukgymnasten kan göra mer just nu för höften är ortopedens problem och kramperna i magen kirurgens, fick även samtal idag från KBTterapeuten som bokade in mig på onsdag så där får jag hjälp med stressen i vardagen.

Annons:
[TrollKvinnan_66]
2012-10-01 16:24
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

#6 jooo, hoppas också mycket på denna lilla vovve, speciellt för dotterns skull och även min också…men ändå! Lägger med en liten bild *fniss* en blandras mellan tax och vavva (hane)

Ja, detta med Fkassan är ett gissel, det tar massor av energi och kraft *suck* detta du skrev om, teamrehab, vad är det för nått?

Har en del funderingar kring olika saker just med EDS så sett, hjälp man kan få att hantera både stress och smärta dagligen osv. Kanske man kan kolla upp om det finns "team" för sånt här uppe också…eller stöd av nått slag, hur man kommer vidare sen då, liksom!

Chestnut
2012-10-01 19:04
#8

Foten mår sådär. Ser fram emot att träffa min käre ortoped på torsdag och få lite magi uträttat.

Nu har febern, urinvägsinfektion, mens, hosta, yrsel, kräkningar och en hel del annat knackat på så känner inte för att resa på mig igen för idag. Fått provet gjort men imorgon väntar heldag med läkarbesök, provtagning, skola och mera skola hela kvällen lång…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-10-01 19:58
#9

#7 Teamrehab är ett samarbete mellan Arbetsterapeut och sjukgymnast. Detta söker man själv via närmaste primärvård. Jag hade sådan tur verkligen, ansökte och fick tid inom första månaden av min sjukskrivning för ett år sedan. Detta samarbete kommer alltså nu avslutas då min sjukgymnast och arbetsterapeut och jag anser att jag just nu klarar mig bra själv med lite backup hjälp vid behov. Har ju andra saker inom vården på gång. Läkarkontakten för min del är också väldigt god nuförtiden.

För att hantera stress har jag sökt hjälp utav en KBT terapeut, kommer att starta en tråd om det när det startat (onsdag) för att delge vad jag diskutera för ämnen och vad för hjälp jag känner att jag får. Allt för att kunna ge information om olika "behandlingsmetoder" då jag

När det gäller din önskan om ngt "team" för både smärta och stress så går det att ordna samarbete mellan läkare/KBT terapeut tror jag. Jag fick KBT via min vårdcentral som har en på plats någon dag i veckan.

#8 Torsdag är ganska nära nu håll ut! Har foten flyttat sig ngt mer eller sitter den kvar som igår?
Gårdagen var slitsam för din kropp så du förtjänar allt att inte röra dig ngt mer idag!

Chestnut
2012-10-01 20:57
#10

#9 Den försöker flytta på sig, jag försöker flytta tillbaka. Evig kamp det där just nu men pjäxan får definitivt vara kvar tills på torsdag, tänker inte ens spänna upp kardborrebanden!

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2012-10-02 00:04
#11

Vart en sväng till OTA idag och har nu fått en ordentlig knäortos (metallram med styva kardborreband) och en nackkrage i något halvhårt skumplast liknande material. Knäortosen hjälper verkligen! Den gör allt som den gamla ortosen inte klarade, utan att ens kännas klumpigGlad

Men lite grinig blir jag allt på Västtrafik som trots att jag uttryckligen bad om PERSONBIL och INGA OMVÄGAR så hamnade jag i en minibuss imorse och hittade inte sätesinställningarna, och åkte via Brämhult. Och på hemvägen hamnade jag i BAKSÄTET på en taxi och fick åka via AlingsåsSkrikandes Jag sa ju åt människan på Västtrafik när jag bokade sjukresan att jag måste sitta i framsätet på en personbil och INTE orkar några omvägar!

Träbänkarna på SÄS i entrén på Rehabhuset är inget att hänga i granen heller! Någon enstaka minut sen var hela kroppen i uppror och jag tog min tillflykt till en av rullstolarna som står innanför dörrarna när jag väntade på taxin hem.

Var mer död än levande när jag kom hem, orkade med ett nödrop åka en sväng till Hjulet efter middagen men har sovit bort kvällen och är totalt utmattad nu så blir nog att släcka ner och sova snart…

Jennie


Upp till toppen
Annons: