Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1523 ggr
[Aquelegia]
2012-09-28 10:07

Fredag den 28/9

God morgon. Sovit som en kratta i vanlig ordning. Detta eviga nästintill omedvetna vaknandet (minns saker från nätterna som jag enbart kan minnas om jag varit vaken emellanåt) i sömnen gör mig extremt trött och utmattad redan när jag vaknar. Feberskänslan som ju blir när kroppen är utamattad är med mig redan nu så blir till att dricka mycket vatten och inget kaffe!

Tårtan gjorde jag mot konstens alla regler klar igår för att slippa stressa idag….vad vore inte en bal på slottet…för nu vankas läkarbesök. Skall påvisa min fullgoda arbetsförmåga och förhoppningsvis få ner detta på papper så FK får dom sista papprena. Vore ju trevligt!

Efter läkarbesöket kommer en väninna och sedan vankas middag för 50årskalas på restaurang! Nu tror ni säkert tårtan är till 50åringen men icke, han tvärvägrade tårta och jag som ställt in mig på att baka och är tårtsugen bakade åt mig själv hehe

Vad händer hos er denna fredag?

Annons:
Chestnut
2012-09-28 10:22
#1

Jag har hunnit med OTA på morgonen och planen för ikväll är att ha mysig tjejkväll med gamla kompisar jag inte sett på evigheter!

Risk finns dock för att planerna ruckas rejält… Foten är rätt illa och ortopedteknikern ska kontakta ortopeden och sen höra av sig.

Med vänliga hälsningar
Chess

[TrollKvinnan_66]
2012-09-28 10:55
#2

Passar på att önska en trevlig helg…själv är det upp och ner vända dagen - efterdyningar från kirurg besöket :( och allmänt låg dag!

Skall försöka mig ut en sväng sen, kortare promenad om kropp och knopp förmår sig, vill säga! (urk, vad negativ jag känner mig)

Nehepp…positiva tankar, tack *hm* snart vankas det lunch :) och joooo…solen skiner idag!

Chestnut
2012-09-28 16:19
#3

Självklart har inte ortopedteknikern ringt igen! MORR!!!

(varför säga att man ska ringa upp och sen strunta i det?)

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2012-09-29 02:16
#4

Fick min diagnos imorse! Hade telefonkonsulation med min läkare imorse och han hade diskuterat mitt fall med hela läkarstaben på vårdcentralen på något möte och troligtvis läst på en del med om EDS för han sa att "Med de kliniska fynd vi funnit på dig så råder det ingen tvekan om att det är EDS du har!" Så nu står det i journalen! En sak mindre att stressa över! Nu är det bara att leva livet fullt ut MED en diagnos istället för att allt ska krångla i ovissheten.

Imorgon blir det bokmässa, ska med tåget 10:17 och innan dess ska jag ta en sväng på Hjulet 2nd hand butik som öppnar 9 så nu är det nog bäst att försöka sova en stund, ska upp igen om max 6 timmarTungan ute

Jennie


[Aquelegia]
2012-09-29 10:31
#5

Ojoj det har alltså ändå sammanlagt varit en händelserik fredag för alla, positivt och negativt så hoppas helgen för er alla blir så bra det bara kan bli!

Jag jobbar hela helgen och vaknade så öm och tvär i kroppen imorse, glömde handledsskydden så händerna ömmar också GHA

Skall dock "bara" jobba i relaxen så där är det mysigt, harmoniskt och lugnt. Skönt, för hade klump i magen när jag äntligen kom upp för en halvtimme sen innan jag kom på vart jag jobbar idag ^^

[Tassy]
2012-09-29 11:05
#6

#4 Äntligen! Det var en lång kamp för dig!

Annons:
RuiXue
2012-09-30 00:20
#7

#6 Ja, det är verkligen ett bitterljuvt äntligen! Hade haft diagnosen för typ ett årsedan om läkarna i Danmark inte var så griniga! Min husläkare där trodde jag hade EDS, men "experterna" på sjukhuset sa att jag hade många drag utav det MEN min hud var inte elastisk nog så de nekade mig diagnosen trots att ett flertal vänner med diagnosen undrat varför jag inte redan hade diagnos och sagt att jag är ett skolboksexempelTungan ute Funderar på att göra en anmälan mot läkarna i Danmark då deras agerande orsakat ett extra år med att inte få rätt hjälp, och att bråka med vården för en diagnos. Det har verkligen orsakat mycket onödig stress och lidande att de inte ställde diagnosen redan för ett årsedanSkrikandes

Jennie


[Tassy]
2012-09-30 00:44
#8

Jag förstår precis hur du menar, men jag tror tyvärr inte det går att komma någon vart med anmälan i detta ärende. Rynkar på näsan

RuiXue
2012-10-01 00:31
#9

Så sant så, men det kanske kanske kan hjälpa andra som bor i Danmark, är Danskar och i klorna på den Danska okunskapen och därmed utan EDS diagnos trots att de är skolboksexempel. Känner flera i Danmark som skriker EDS i neon men som ingen diagnos har. Fick dessutom höra utav någon i en Dansk EDS grupp att samma sjukhus som jag var till förra året för utredning, hade hon vart på för 12 årsedan och hon hade någon bindvävsdefekt, inte EDS, som inte var ärftlig och hon absolut inte behövde tänka på. Nu har hon två barn med EDS och två med HMS! Hon själv HAR EDS, blev konstaterat av annan läkare. Detta sjukhus säger sig vara experter inom området… Hon hade heller inget till övers för läkarna på det sjukhuset, det de håller på med är slösa med skattepengar och patienternas ork.

Jennie


Upp till toppen
Annons: