Annons:
Etikettmag-tarmbesvär
Läst 2859 ggr
[TrollKvinnan_66]
2012-09-26 17:15

Kirurgen

…idag - ändtarmen, prolaps, bristningar i kärlen = blödningar, svullen, smärta *suck* mer och mer tydliga symtom på EDS, bara mötet med genetikern kvar nu!

Hur har eran dag varit?

Själv ligger man här nu med ont i arslet *blä* Tungan ute

http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Sjukdomar-och-besvar/Livmoderframfall/

Annons:
[Tassy]
2012-09-26 17:19
#1

Aj som tusan! Skrikandes

[TrollKvinnan_66]
2012-09-26 17:37
#2

mmm…haft besvär en längre tid och även blödigt i över 1 mån innan…och det gjorde superont (skitont) att undersöka detta, då jag ej tål bedövningen *ajaj* rekommenderas inte!

Läkaren sa upprepade gånger att jag var så himla duktig, som stod ut, bet ihop och gjorde detta trots smärtan, då jag ej kunde ta bedövningen…jag andades som vid förlossningen för 15 år sen :) och försökte slappna av trots det onda…

Kan små blöda nu efteråt sa läkaren också, då det var bristningar (blödningar) i kärlen *suck* så jag har nu tagit stolpiller med stoppade verkan, kan ej ta så många, får sår, röd, irriterad och ajaj av dom också men behöver få ner svullnaden och ev. blödning nu då!

Finns det andra som har dessa besvär med sin EDS?

Anonym
Anonym
2012-09-26 18:11
#3

jag har liknande problem som du, har blödit av och till i flera år nu. Läkarna rekommenderar mig att äta fibrer som jag får babianröv av Skrikandes

[TrollKvinnan_66]
2012-09-26 18:20
#4

*haha* babianröv, ja…jösses!

Du verkar vara anonym, fanns ingen användare :/ konstigt…men fibrer är inte så bra heller, då man har IBS tarm, det gäller att hitta en balans med lagomt av fibrer - äter bulkmedel (Lunelax-granulat) och phyllisfrön som får svälla i vatten, har dom sen i en smoothies! Man får försöka hitta nått som funkar, för detta är då inte ett dugg trevligt!

Har tagit ett tag nu att hitta lösningen med Lunelax och phyllisfrön - minska fiberintaget och mera vätska, mindre portioner, tugga noga och äta sakta - utesluta föda man ej tål och se över resten!

Och det har blivit bättre sista månaden…

[Tassy]
2012-09-26 20:05
#5

Jo det finns en anonymitetsfuktion här på forumet ifall man vill svara/skriva känsliga frågor utan att röja sin identitet. Glad

Hua ja, fibrer tål inte jag heller, har blivit avrådd att äta det över huvud taget av flera läkare, medan andra säger tvärt om, bulkmedel och vatten är en gudagåva Obestämd men då är den där babainröven ett faktum! (har också IBS).

[TrollKvinnan_66]
2012-09-26 23:18
#6

Hur äter du nu då? kostvanor, födoämnen…berätta gärna jag är intresserad av sånt :)

Annons:
[Mamma-Mia-Marie]
2013-01-30 06:52
#7

Är fortfarande intresserad av att höra från andra, kring kostvanor osv. då man har EDS!

fd. Trollkvinnan_66

Upp till toppen
Annons: