Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1537 ggr
[Tassy]
9/25/12, 12:40 PM

God dag den 25/9

Idag känns allt som ett vaccum.

Gårdagens start på mössebergs rehabcenter var extremt slitsam, och natten har härjats av svåra plågor och bristfällig sömn. Jag tyckte mig uppleva nervpåverkan av allvarligare grad i ryggen i natt, har aldrig varit med om liknande, fick lite smått panik. Har ont så jag vill spy igen. Tack och lov ingen huvudvärk.

Annons:
Chestnut
9/25/12, 5:56 PM
#1

Kämpat på med cellbiologi, en sväng förbi apoteket, pajat gipset, lite mera cellbiologi… Allting i ett mörkt vacuum (seriöst har solen ens gått upp idag?! Skrikandes)…

Med vänliga hälsningar
Chess

rogart-63
9/25/12, 8:42 PM
#2

Det här med nervpåverkan är det vanligt ? Vad beror det på?

[Aquelegia]
9/25/12, 9:51 PM
#3

#2 När smärtorna blir för stora att handskas med börjar nerverna felsignalera och det blir en enda total katastrof av väkr som gör volter av explosioner i hjärnan typ och allt känns övermäktigt. Det blir en sådan ond smärtspiral att man oftast faller i gråt, får panikattacker, har svårt att andas, kräkreflexer och psykiskt är man i bott.

Det är väldigt vanligt när man överanstränger kroppen samtidigt som man inte klarar av att hantera smärtorna mentalt. Så länge det mentala orkar med kan man hålla dessa nervpåverkan i schack. Det går även att lära sig hålla även nervpåverkan under schack men det kräver extremt starkt psyke. Jag har snuddat vid nerpåverkan senaste veckorna som trappats upp men kan hålla det under schack på dagarna. Nätterna är dock psyket inte med så jag vaknar skrikandes, med sjuhelsikes värk. Det är som en stickande värk som bara pickar på hela tiden.

Tänk dig kinesisk totyr (vattendroppar som droppas på samma ställe tills personen blir vanvettig) så reagerar kroppen även på smärta som pockar på hela tiden.

hus-musen
9/25/12, 10:14 PM
#4

God dag! (bättre sent än aldrig)

Jobbig dag, möte med fk och läkare, så skönt att jag har stöd från hela rehab-centret! Annars hade fk vinkat hej då med orden "du är ju så ovanlig och svårbedömd" 
Kallt och jäkligt ute, känns i hela kroppen. Knäna som varit snälla under sommaren är tillbaka på dåligt humörRynkar på näsan
Men kaffet och kakan var bra, och fick ett jobb som timvikarerande barnskötare ev. Så den gillas!

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
9/25/12, 10:49 PM
#5

#4 Åh vad roligt med jobbet Glad Har jobbet som dragkraft och funderade på att lägga ut en tråd om att ha arbetet som fast punkt i livet när allt runtomkring är osäkert men är ju inte många av oss som har turen att ha ett jobb som fungerar. Vad skönt att du hade stöd som fick FK att inte avfärda dig.
Vädret är verkligen förnedrigt. Tog fram mina vinterskor idag och snörde på för i år tänker jag inte utmanan kylan i onödan. Varmt skall det vara för kroppen!

Chestnut
9/25/12, 10:53 PM
#6

#5 Att ha arbetet som fast punkt i livet är något jag saknar ifrån i somras! Det är liksom en trygghet, en "normal" miljö på ett helt annat sätt än vad skola är…

Jag ångrar djupt att jag öppnade min inkorg. Fan, har helt klart samtal att ringa. Tycker att vissa kan låta bli att tjata när jag sagt att jag har det jobbigt och behöver tid men nej då…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
RuiXue
9/26/12, 3:08 AM
#7

Nattuggla i farten igenTungan ute Sömnig? Nä, sova, vad är det?Obestämd

Jennie


rogart-63
9/26/12, 1:39 PM
#8

#3 Jag förstår .Tack för förklaringen .

hus-musen
9/26/12, 7:24 PM
#9

#5 Ja det känns skönt, ska iaf prova på och se hur det går! Vill ju kunna jobba, men ja det beror på kroppen. Kylan och fukten kommer ta livet av mig någon dag!

Har oxå tagit fram tjockare skor och jackor, handledsvärmare och halssdukar.. Förstår mig inte på de som springer runt i shorts och linne fortfarande, jag håller på att frysa ihjälTungan ute

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: