Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1628 ggr
Chestnut
9/21/12, 2:13 PM

God dag 21/9 och trevlig helg!

Hur mås det idag? Glad

Jag kom precis hem från sjukhuset, legat inlagd ett dygn på grund av min fotled. Såååå skönt att vara hemma, nu får jag bara se till att inte halka igen.

Haft lite diskussioner kring hur vi ska försöka behandla muskelspasmen och luxationen, kontentan är att vi prioriterar lite olika men oavsett terapival så har jag hela hösten och i värsta fall hela vintern att försöka inte halka ingipsad…Obestämd Har fått höra om och om igen vilken ovanlig skada det är och hur lite litteratur som finns kring det.

Men men, hoppas att ni får en fin helg!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
hus-musen
9/21/12, 2:24 PM
#1

Åh fått till foten till det bättre nu?

Här mås det sisådär, trött och öm i hela kroppen och lite lätt sned på fk. Men hoppas på en lösning, vad som helst skulle underlätta.
Ska på middag om ett par timmar så det ser jag fram emot iaf Glad

Trevlig helg!

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
9/21/12, 3:24 PM
#2

Trött, trött, trött. Men imorgon blir det Göteborg för att fira en ingift släkting som fyller 90 år på Måndag, och innan Göteborg ska vi åka till Mörlanda marknad om det inte är totalt skitväder ute. På Måndag är det bara en vecka kvar tills jag får mina nya ortoser och får prova ut någon typ av korsett till ryggen och nackkrage plus lite annat om vi hinner. Hoppas verkligen vi hittar något som passar och att de har det hemma så jag kan få det där välbehövliga extra stödet snart!

Jennie


Chestnut
9/22/12, 12:41 PM
#3

#1 Nu är den rak ja! Glad Den kommer säkert att kroka till sig om gipset ryker men det får vi hoppas att det inte gör på ett tag… Gipset gör rejält ont men det är liksom "tanken", det gör ju ont för att det stoppar muskelspasmen från att dra foten fel..

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
9/22/12, 1:02 PM
#4

God dagens!

Idag mår jag mycket bättre, men börjar känna mig stressad inför arbetsutredningen som börjar på måndag. De ringde mig igår och skulle krångla en massa, så nu är jag som sagt väldigt stressad i stället för förväntansfull..

[Aquelegia]
9/24/12, 12:52 AM
#5

#3 Funderade på vad akupunktur och någon form av ortopedisk massagebhenadling och dylikt kan göra? Låter ju som en "felsignal" i musklen som kanske går att behandla med naturligare saker än botox, botox förlamar ju nerverna som felsignalerar, om man försöker bryta den felsignalen med annat först? Frågan är om du vågar prova förståss då detta ju knappast får dra ut på tiden mer än nödvändigt!

Kollade på Partaj idag och sambon och jag föll i gapskratt när "statsministern" avsnittet gick där förslaget "vi tycker att FK skall bedömma att du kan jobba så länge du kan andas" lades fram och "statsministerna vaknar till "ja det låter bra, nu tar vi några starköl till lunch" haha klockrent för det är ju precis det som ställer till det för mig just nu, eller ja för utredningen av pengarna jag skulle fått nuTungan ute

Mina handleder är precis helkassa, känner dock att mina mjuka handledsskydd är på tok för små nu. Hur nu det gick till! Obestämd

Chestnut
9/24/12, 1:10 AM
#6

#5 De har försökt med massage, stretchning/nervglidning i bäckenet och avslappning redan… Tyckte gubben var helknäpp först när han började böja i höften och joxa men det fanns visst än baktanke till det Flört Är inget sådant som hjälpt hittills tyvärr.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
9/24/12, 11:51 AM
#7

Vad bra att allt testats dock! Gör mig glad att höra att dom faktiskt självmant försökt komma fram till någon alternativ behandling!

Chestnut
9/24/12, 11:58 AM
#8

#7 Ja det är ju inget man är bortskämd med direkt Flört

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: