Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 3688 ggr
[Aquelegia]
9/17/12, 11:15 PM

Feberkänslan

Läste precis artikeln-Firbomyalgi Vs HMS

Den där feberskänslan har jag i hela mitt liv inte kommit underfund med. Varför jag plötsligt kan känna mig frossig och i andra stunden svettas som en gris och nästan bli överhettad.

Har börjat få lite mer koll på det genom antistressteknik "gå in i harmoniskt tillstånd"

Lite intressant att bli påmind att även det är en verkning på grund av HMS:en.

Tänk vad arg jag varit över detta pinsamma problem. Bara att veta vad det beror på även om det än en gång är HMSen så är det faktiskt väldigt skönt och man får alltid ett fånigt leende på läpparna när man kan förklara sina besvär istället för att sitta förtvivlad och försöka dölja.

Annons:
Chestnut
9/24/12, 1:39 AM
#1

Jag skulle vilja påstå att det snarare är en dysautonomiyttring som förvisso är väldigt vanligt ihop med EDS/HMS men bör betraktas för sig.

Jätteobehagligt är det och jag har flera gånger fått skämta bort det med "jag börjar bli gammal klimakteriekärring okej? Snart kommer jag väl få gå med rullator och äta katrinplommon också" Flört

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
9/24/12, 3:43 PM
#2

Jo, jag har samma! Feber och frossa från tillsynes ingenstans, och ingen läkare har kommit med någon vettig förklaring till det. (som med det mesta annat iof) Har sj dargit slutsatsen att det kan ha att göra med de ständiga inflammationerna i min kropp, vilket vanligtvis leder till förhöjd kroppstemperatur.

Men det ska alltså betraktas som ett eget symtom och inte ett som hör ihop med EDS?

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: