Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 4112 ggr
[Tassy]
9/16/12, 11:34 PM

Dagens hiss och diss

Inspirerad av Fibrosajten tänkte jag starta en "dagens hiss och diss" tråd. Glad

Annons:
[Tassy]
9/16/12, 11:36 PM
#1

Hiss: Har nedräkning till arbetsplatsutredningen startar, och har hittat en ny favoritlåt: Muse - Starlight.

Diss: Kroppen löper amok och jag börjar få rätt jobbig sömnbrist nu. Känner mig allmänt deppig och rastlös/uttråkad. Comhem fortsätter strula i stället för att fixa mitt krångliga nät.

Chestnut
9/16/12, 11:37 PM
#2

Hiss: ätit urgod mat! Diss: att det blir mörkt så tidigt på kvällen…

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
9/17/12, 12:12 AM
#3

Hiss: Sova i ull, mysa med katten, titta på TV och DVD med föräldrarna

Diss: Nacken, höfterna och att känna sig något nere.

Jennie


[Aquelegia]
9/17/12, 12:27 AM
#4

Hiss: Har sjukt ont i ryggen MEN bara 1 dag kvar tills akupunkturen igen<3 Så hur ont jag än kommer ha efter morgondagens jobbpass så kommer jag få smärtlindring dagen efterSkrattande

Diss: Värken i ryggen, ironiskt då det även är dagens hiss men själva ATT den värker utav *"?"=U¤Y¤/¤)"!`! är dissen, ATT jag får hjälp med den på tisdag är hissenFlört

hus-musen
9/17/12, 1:12 PM
#5

Hiss: pestokyckling mmmm!

Diss: Äckligt trött, skulle behöva sova en vecka i sträck! Men så fort jag lägger mig är jag klarvaken.

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
9/17/12, 1:23 PM
#6

Hiss: Fanns frukost iordninggjord för mig när jag väl kravlade ur sängen! Kyss

Diss: Min gipsade fot. Det kliar, gipset har spruckit och foten värker för den har lagt sig tokigt igen…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
9/17/12, 1:41 PM
#7

Hiss: Har fått någon timmes sömn i natt. Styggvädret på morgonsidan försvann.

Diss: Fortfarande sömnbrist, kroppen värker som tusan och jag har svårt att andas på grund av all värk. Hade kramp i stora lårmuskeln i natt igen. Andra gången på kort tid.

[TrollKvinnan_66]
9/17/12, 3:14 PM
#8

D I S S

trött, slut, värk (ben och vrist) öm överallt efter en stressig helg - känslomässigt stressig!

H I S S

att dotterns mentor och personliga ass. finns på vardagarna *pust* så jag har kunnat ta dagen i min takt idag, då jag behövdt det!

RuiXue
9/17/12, 10:35 PM
#9

Hiss: Planering av Turkiet resa med en kompis

Diss: Ovädret, värkande sladdriga leder och utslitna doppskor på kryckornaTungan ute

Jennie


[Aquelegia]
9/18/12, 10:17 PM
#10

Hiss: Ledig imorgon, då skall jag sova ikapp förlorade sömntimmar och  fixa klart friskrivning. Mysa järnet med katten som känns som jag knappt träffat senaste veckan.

Diss: Man fick inte boka tid hos ortoped, dom utreder heller inte utan behandlar bara efter att VCläkare (som inte kan något om höfter) har bedömt mig. Hm skulle röntgen inte visa något skulle jag dock återkomma med egenremiss eller läkarremiss.

[Tassy]
9/19/12, 1:01 AM
#11

Hiss: Många trevliga timmar på stan, god fika, nya skor, välfyllt matförråd som resultat.

Diss: Mörbultad efter dagen, trasslig mage och noterade att MBT skorna har gjort att jag tappat viktiga muskler nästan helt. Katastrof! Kommer att bli mycket värk framöver.

hus-musen
9/19/12, 11:00 PM
#12

Hiss: Solsken och pizza!

Diss: Ignorerad av fk, feber, ont i halsen och huvudvärk och INGA KAKORSkrikandes

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
9/19/12, 11:09 PM
#13

Hiss: Trevligt sällskap och vansinnigt god lemon curd glass!

Diss: Trasiga gips…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
9/19/12, 11:26 PM
#14

Hiss: Supertrevlig dag i gott sällskap!

Diss: Ömma ben/fötter då jag håller på att gå in nya skor.

[Aquelegia]
9/19/12, 11:30 PM
#15

Hiss: God mat och trevligt sällskap, ey vänta lite verkar visst som samma som #13 och #14 undra varförOskyldig

Diss: Trodde jag skulle ha körkort vid det här laget och därmed överraska sambon att JAG kör till bokenäs, men icke har inte ens kunnat fortsätta med övningskörningen trots att jag mentalt är redo igen. Längtar så till att kunna köra bil <3

[Tassy]
9/20/12, 10:43 PM
#16

Hiss: testade ett nytt recept och det blev en suuupergod köttgryta! Slurp! Har tagit det lugnt hemma och gosat med täcken och filtar hela dagen.

Diss: Vrålont i kroppen, förbannade skor som ska gås in! Skrikandes Huvudvärk på kvällskvisten också.

[Aquelegia]
9/20/12, 11:14 PM
#17

Hiss: Trots riktigt ettrig och äcklig värk så hade jag värdens bästa dag på jobbet. Dessutom haft ett bra samtal med FK och imorgon åker vi iväg en sväng för vila och rekreation!

Diss: Vill egentligen inte åka ifrån min tv, min dusch, mina djur, min säng, min soffa. Hehe någon som blivit lite väl fäst vid sin lägenhet JAPP!

Chestnut
9/20/12, 11:57 PM
#18

Hiss: engagerade läkare och vårdpersonal överlag diss: ligga inlagd med smärtor från hell i fotleden och inte kunna få mer smärtlindring utan risk för allvarliga saker..

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
9/21/12, 2:13 PM
#19

Hiss: Middag med svägerskan som fyller år

Diss: Fk nekar mig ersättning om inte läkarna kan skriva något alldeles fantastiskt bra..

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
9/21/12, 2:23 PM
#20

Hiss: Utskriven och hemma igen!

Diss: att det regnar…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
9/21/12, 2:41 PM
#21

Hiss: Har fått sova i natt.

Diss: Krävdes värktabletter för den där sömnen och kroppen strular vidare. Satt i rullstolen igår. Skrikandes Disken hopar sig i köket och blä!

[Fröken P]
9/21/12, 5:05 PM
#22

Hiss: Ligger och vilar med en gosig katt på min kudde, hon vilar sin haka på mitt huvud :) Lyckades även beställa en iphone 5 hos telia från deras första leverans. Diss: Min arbetsträning har gått åt skogen, inget var som utlovats vid avstämningsmötet, nacken är ondare än någonsin med tillhörande yrsel och illamående. Så nu tänker jag avbryta detta och ringa fk på måndag. Så nu tillbringar jag kvällen i sängen med katter, värmefilt och bra tv :)

kkarinn
9/21/12, 5:30 PM
#23

hiss: min tofugryta med champinjoner!! hittat bankdosan under soffan,

diss: folksam som lurade oss på 20tusen, (sa att vi skulle få pga av organförlust men ångrade sig sen) :'(. att inte få några pengar från fk eller soc, min onda kropp och huvud. vädret, min arbetsträning, mina kängor gick sönder i går, att vara ensam och mitt klagande inlägg haha…………..

RuiXue
9/21/12, 9:25 PM
#24

Hiss: Värmen är äntligen påsatt hemma! Det brukar dröja tills 1 Oktober eller tills någon hyresgäst klagar innan de sätter på centralvärmen, trots att det är iskallt ute! Nu var det minst en hyresgäst som klagat på att det är för kallt i lägenheterna. Sova i merino ull är definitivt hiss ocksåSkrattande

Diss: Nacken, vänster höft, utslitna doppskor på kryckorna, ingen rullstol ännu, regn, oväder och ont i halsenSkrikandes

Jennie


[Aquelegia]
9/23/12, 6:37 PM
#25

#22 Åh vad tråkigt! När man nu bestämmer att försöka hitta en väg till långvarig förbättring och stödet/intresset/kunskapen inom vården brister är så tråkigt. Hoppas du fått lite bra tips och råd ändå som du kommer fortsätta med!

#23 Klaga får man göra när livet går emot en orättvist hårt eller när man helt enkelt behöver få vara en bitterfitta!Flört Man känner sig precis värdelös när FK inte ger en livsviktiga pengar som skulle kunna hjälpa en, en bra bit framåt. Dock är det bra att du samtidigt kan skratta åt ditt gnäll, det gör det hela hjärtligt och får en att inte gräva ner sig helt även om man bara vill gömma sig där bankdosan nyss hittades!

Hiss: Väninnan som varit marsvins/kattvakt hade ritat en söt gubbe med hjärtan på whiteboardtavlan. Denna guben dök upp på tavlan för 1 månad sedan och har bara växt hela tiden. NU efter helgen förstod sambon och jag att det var HON som hade busat med oss. Underbart med humor!

Diss: En sjunedrans genomgående värk i kroppen men stressen är ändå låg, ska jobba 3 pass i relaxen i veckan och bara 1 pass i cafeet och då är jag ändå inte själv så kroppen kan gott värka utav bövelen!

hus-musen
9/25/12, 10:15 PM
#26

Hiss; Stödet från rehabcentret!

Diss: Kallt och smärtsamt ute

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
9/25/12, 10:21 PM
#27

Hiss: Att pållans nya täcke satt utmärkt!

Diss: Mörkret ute. Inte sett till solen på hela dagen…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
9/25/12, 10:46 PM
#28

Hiss: Sambons mobil ringde inte imorse, han skulle tvätta och ställde klockan på 8!!! Så less när klockan ringer innan jag skall gå upp, sover bäst på morgnarna så vill INTE blir störd då. Blev inte störd och sov som en baby sista timmen innan jag skulle upp hihi

Diss: Folk som jämt ska lägga sig i saker dom inte har att göra med, vissa får faktiskt lägga av nu! Menar i inte i cyberspace utan "verkliga" livet.

[Tassy]
9/29/12, 3:54 PM
#29

Diss: Mitt internet krånglar värre än nånsin idag Skrikandes

Hiss: Ryggvärken börjar klinga av lite sakta. Fick tag i "min supersupport" på comhem som är väldigt duktig och hjälpsam, hoppas bara att dom sura teknikerna hittar nåt fel denna gång. Obestämd Är iaf väldigt tacksam att nån där försöker hjälpa mig. Glad

Chestnut
9/29/12, 3:57 PM
#30

Hiss: Hade en toppenkväll igår och börjar få effekt av botoxen i benet samt att lilla Fröken är jättesöt Kyss

Diss: Ont som fasen i foten (benen ligger ju fortfarande fel) fortfarande, klantade mig igår på flera sätt som jag får sota för idag med ONT!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
9/29/12, 7:08 PM
#31

Hiss: Läkarbesöket igår vart toppen, engagerad läkare som kom med förslag om hur vi skall gå vidare och föreslog egna mediciner och remisser, tackade ja till remiss till ortoped och nej till mediciner dock är det en för sömnen jag funderar på men vill läsa på mer först.

Diss: Har en inflammerad känsla i varje muskel på kroppen efter dagens jobbpass. Blir en dusch, varma/mjuka kläder sedan ligga i soffan under ett varmt täcke hela kvällen.

RuiXue
9/30/12, 12:35 AM
#32

Hiss: Att äntligen ha fått diagnos! Bokmässan, träffa Yasmin och köpt "När livet störtdök" och fått den signerad av YasminSkrattande Middag på Jensen's med mormor och sedan Starbucks med mormor i väntan på tåget hem.

Diss: Alla människor som i ren och skär illvilja eller lathet sparkar på mina kryckor när jag går! Hur svårt kan det vara att se ett par röda kryckor med reflexer på liksom?!
Passagerarna på SJ's regionaltåg från Göteborg mot Stockholm som totalt ignorerade att jag kom med kryckor på tåget. INGEN erbjöd mig att sitta, och fick även knö mig förbi många. Slutade med att jag fick sitta i en hård trappa på tåget (problem med att stå idag, räckte med någon minut för att bli svimfärdig) hela vägen från Göteborg till Vårgårda, en resa på 40 minuter. Jag hade redan ont och var utmattad när jag väl kom på tåget som jag väntade på i nära 2 timmar, men efter den helvetesresan så hade jag ONT och var/är så trött att jag knappt orkar röra mig alls! 
Nog för att tåget var fullt, men när det kommer på en person som uppenbarligen är rörelsehindrad och går med hjälpmedel eller en äldre och man själv är fullt frisk så ska man ta mig tusan erbjuda den äldre eller rörelsehindrade personen sittplats! Det har jag själv gjort himla många gånger, och gör än idag när jag har en dag som jag känner att det går bra att stå för att låta gamla Agda på 80+ sitta ner. Lathet är INTE ett handikapp men de verkade medresenärerna tro idag!

Jennie


[Tassy]
10/11/12, 12:07 AM
#33

Hiss: Klarat av första etappen i arbetsplatsutredningen, och fick en bra arbetscoach. Glad

Diss: Höfterna och sätesmusklerna har varit kaos idag. Har väl aldrig haft svårt att gå på grund av smärta i rövmusklerna förut!? Skrikandes

Var dessutom tvungen att tacka nej till jobbchans pga allergi. Den sved!!!!!

hus-musen
10/11/12, 12:11 AM
#34

hiss: min underbara råttpojk som ligger i mitt knä å knastrar å putsar mig.

Diss: det gråa vädret å att fk inte har hört av sig ännu.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
[Aquelegia]
10/11/12, 11:56 AM
#35

Hiss: Jobbar i relaxen idag så blir lugnare för ögonen med lite mörkare ljussättning. Fk kanske kanske kanske ger med sig.

Diss: Fått säga upp min heltid och har bindhinnekatarr i ögonen. Vill bara sova men måste jobba.

RuiXue
10/11/12, 10:47 PM
#36

Hiss: Det vackra höstvädret. Klarblå himmel och sol! Färgerna uteGlad

Diss: Skruttkroppen som bara skruttar sig!

Jennie


[Aquelegia]
10/11/12, 10:50 PM
#37

Måste göra en ny dagens hiss och diss för nu är jag tillbaka efter jobbet ^^
Dagens hiss: Lugn dag på jobbet som var som godis för själen. Trevliga gäster med intressant lärdom och funderingar.

Dagens diss: Jag inte kan hålla ögonen ordentligt på tvn, självutnämnda tvdrottningstittaren JAG är smått besviken!

[Tassy]
10/12/12, 12:54 AM
#38

Hiss: underbar dag med god mat och gott sällskap!

Diss: FK med sitt jäkla hyckleri.

RuiXue
10/12/12, 2:44 AM
#39

Hiss: Queen

Diss: Insomnia och en elak rygg Obestämd

Jennie


[Aquelegia]
10/13/12, 11:57 PM
#40

Hiss: Veckans sista jobbpass avklarat.

Diss: facebook meddelade inte om underhållsarbete så PRECIS när ett LÅÅÅÅNGT meddelande till min spermadonator såkallade "far" är klar. Ett helt livs uppbyggnad av ilska och frågor nedskrivet och på väg att äntligen blir fri från denna kropp så FÖRSVINNER allt när jag skall trycka på SÄND! *svordomar räcker inte till*Upptäcker att det beror på underhållsarbete då som precis i samma minut stängde ner hela FB! Varför jag skriver till min far på FB? För han är en feg idiot som inte har mer vett i skallen än att försöka rädda sitt anseende genom FB!

[Tassy]
10/14/12, 12:04 AM
#41

Hiss: var redig nog att städa rent akvarierna, gick och handlade i stället för att ta bussen och har hittat en ny låt jag gillar skarpt. Glad

Diss: Denna evinnerliga trötthet.

Annons:
Chestnut
10/14/12, 12:12 AM
#42

Hiss: Jag är hemma och har fått i mig lite god mat!

Diss: Vädret. Kallt och tråkigt Rynkar på näsan

Med vänliga hälsningar
Chess

Chestnut
10/16/12, 5:35 PM
#43

Hiss: Att imorgon ska jag äntligen få hämta mina nya reumakryckor som ska avlasta händerna!

Diss: Vårdens besparingar, att jag har ont och att världen känns allmänt pissig…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
10/17/12, 12:50 AM
#44

Hiss: Fått mycket beröm på jobbet idag och allt flöt på "som det gjorde förr" jag visste vad jag skulle göra och gjorde allt väl. Vilken känsla! Sedan att komma hem till 2 brev varav den ene talar om att jag inte har några avvikelser i livmoderhalscancerprovet vart ju trevligt och det andra att min remiss till Ortopeden har gått igenom och jag nu står i väntan till en ortopedläkare är bara SÅ härligt.

Diss: Ryggvärken som legat i av oförklarliga skäl senaste 2 veckorna, jag misstänker att jag är åter i arbete och ryggen är lite vilsen i hur den skall reagera nu när den aktiveras halva dagen. Tar några timmar på morgonen innan det släpper lite.

[Tassy]
10/17/12, 3:31 AM
#45

Hiss: klarade att röja det värsta i köket och kom iväg på ett möte jag var nära på att ställa in.

Diss: jävla värk i kroppen, förkylning som lurar och har råkat vända dygnet helt fel. Kommer att bli tvungen att ställa in min rehabtid idag onsadg pga detta. Känns lagom kasst bara för att jag inte kan sova i tid.

[Aquelegia]
10/17/12, 2:40 PM
#46

Hiss: Fick hem brev från arbetsförmedlingen om jag vill stå kvar som arbetssökande JIPPI! Betyder att jag varit arbetssökande hela tiden utan att ha vetat om det och därmed har min sjukpenningsgrundande inkomst varit säkrad HELA tiden och slipper bråka om sådant grejs! Då jag gått ner i tid till 75% behöver jag vara arbetssökande 25%, då kommer jag vid eventuell föräldrapenning eller återfall i sjukskrivning få ersättning efter 100% inte 75%.
Fick även se resultaten från för ett år sedan och nu angående mitt mående och jag blev överlycklig. Det pekar bara upp, upp, upp!

Diss: Värken i ryggen och min eviga trötthet jag haft denna veckan.

[Tassy]
10/20/12, 6:38 PM
#47

DISS: VÄSTTRAFIK, jävla skitföretag!!!!!!!!!

Hiss: jag har äntligen fått tillbaka vattnet i lägenheten efter 2 dar så jag kunde få undan disken och släcka törsten ordentligt. Dunkvatten är ingen hit.

[Aquelegia]
10/20/12, 6:51 PM
#48

#47 Vad har hänt med västtrafik? och uscha då utan vatten skulle jag inte klara mig, nästan det enda jag dricker ju Förvånad

Dagens hiss: Var hundvakt idag igen och det gjorde att jag var utomhus i nästan 2 timmar idag, trots regnvädret så var det härligt!

Diss: Min cykel beter sig som om den hade punka men testade trycket på hjulen och ingen punka i sikte där inte. Får lämna in den på service för allt böjar rosta. Ny cykel liksom, fick den i våras när min andra blev snodd och det är ingen billig historia jag pratar om. Nåja har 3 gratis serviceinlämningar jag skall använda. Synd dock bara att jag får stå ut med den imorgon då jag behöver den att kunna ta mig till och från jobbet.

Annons:
Chestnut
10/20/12, 6:55 PM
#49

#47 Vad har de lyckats med nu då? Obestämd

Hiss: Fick ett trevligt telefonsamtal som piggade upp nu på eftermiddagen och imorse så möttes jag av två småsömniga, mysiga hästar som verkade ha sovit gott  för båda hade all man, pannlugg och svans full med sågspån <3

Diss: Min j*kla skitkropp, hur lätt är det att förstå en jättelång uppsats skriven på avancerad engelska full med facktermer jag inte har 100% koll på när jag håller på att flyta bort i en feber-svettpöl varvat med att jag får kasta mig på toa några gånger i timmen trots maxods dimor? Och den där jäkla lilltån med nervsmärtor som dampar loss ska vi inte prata om Skrikandes

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
10/20/12, 7:04 PM
#50

Det går ju inga jävla bussar på helgerna typ, vill inte sitta och vänta 1,5 timme på en buss för att kunna handla Skrikandes

Chestnut
10/20/12, 7:07 PM
#51

#50 Just det ja… SUCK! Du bor i fel stadsdel helt enkelt (ska jag säga Oskyldig)

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
10/20/12, 7:08 PM
#52

exakt… fan vad jag hatar att inte kunna ha bil!

[Aquelegia]
10/20/12, 7:24 PM
#53

Jag är för lat för att sitta och vänta på bussar Skäms Älskarmin cykel som kan ta mig varsomhelst, närsomhelst. Ja, när den funkar vill säga ._.

Chestnut
10/20/12, 9:02 PM
#54

#52 Fast kanske kan/borde färdtjänst vara ett alternativ…? Bara en fundering från min sida eftersom då skulle du ju lättare kunna storhandla och sånt med.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
10/21/12, 12:16 AM
#55

Jo, jag funderar massor på det. Vart vänder man sig? LSS? FK? annan instans?

Annons:
Chestnut
10/21/12, 12:26 AM
#56

#55 Är kommunen, sök på deras hemsida så hittar du info!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
10/21/12, 1:09 AM
#57

tack! en till sak att lägga i "ta tag i, latarsel" listan Skäms

hus-musen
10/21/12, 9:14 PM
#58

Hiss: mamma är på besök, tar det lugnt och fikar :D

Diss: huset jag kollade på var 15 m2 mindre än vad det stod i annonsen och hade mycket dålig planlösning.

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
10/21/12, 9:37 PM
#59

#58 Åh, letar ni hus? Glad Vad roligt!

Hiss: Min underbara häst! Åh, vet inte vad jag skulle gjort utan henne <3

Diss: Att jag inte är miljonär och har råd att köpa en mindre herrgård för 7 miljoner i grannstaden Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
10/21/12, 9:42 PM
#60

Hiss: JIPPI jag fick passet nere i relaxen, körde 2 timmar på caféet men bröt nästan ihop så fick frågan om inte jag ville lösa av min kollega på relaxen JAAAAA Skrek jag i telefonen hihi och vips var jag på plats där jag klarade hela jobbpasset. Underbart!

Diss: Är SÅ sjukt sugen på risifrutti saffran och går vareviga dag i livsmedelsbutiker i hopp om att det plötsligt skall vara november och skövde tycker det är lämpligt att inte hålla folk på halster längre ._.

[Aquelegia]
10/31/12, 5:03 PM
#61

Dagens hiss: Orkade ta tag i mitt hår och klippte till det. Nu hänger det inte bara rakt ner skönt och sparade pengar för frisörTungan ute

Dagens diss: Inväntad samtal om att jag kan hämta min cykel hela dagen, förgäves. Så får gå till jobbet imorgon Rynkar på näsan

Chestnut
10/31/12, 5:21 PM
#62

Hiss: Snälla unghästar som ställer upp på diverse "konstigheter" såsom att gå ut ur hagen på fel ställe bredvid en läskig grävskopa

Diss: Aj i knäet idag igen…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
10/31/12, 6:07 PM
#63

Hiss: vaknade i bättre skick än jag nånsin vågat drömma om med tanke på gårdagen. Klarar mig peppar peppar utan smärtstillande!

Diss: luften har totalt gått ur mig, och varenda liten led och muskel molvärker. Sen förstoppning från helvetet på det.

[Aquelegia]
11/1/12, 7:51 PM
#64

Diss: Under världens effektivaste och smidigaste jobbpass får jag hejdundrande migrän och får lov att gå hem. Tack gode gud att jag för en gångs skull förstod att det var migrän för väl hemma sov jag 6 timmar i sträck och mådde pyton. Bland den värsta på över ett årRynkar på näsan

Hiss: Hämtat hem min nu fungerande cykel så slipper gå och handla i mörkret. Sambon fyller år imorgon och lat som jag är handlade jag inget igår när jag avr ledig TJI! Ska köpa med mig pizza hem ojoj vad gott när man har migrän!

Chestnut
11/3/12, 8:08 PM
#65

Hiss: En fantastiskt god middag som jag kan ta åt mig äran för! Allt ifrån skinksteken till apelsinsåsen blev precis som det skulle Kyss

Diss: Min urinblåsa och mitt urinrör förtjänar en stor j*vla diss idag! Inte varit på topp direkt…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
11/3/12, 8:27 PM
#66

Hiss: Gubben börjar krya på sig, och jag känner mig allmänt glad idag. Har varit några lugna kvällar med film och lite tilltugg som förgyllt min vardag på senaste.

Diss: Min nacke och virusskiten som förpestar min kropp och hals, i stället för att bryta ut som en vanlig förkylning Skrikandes

[Aquelegia]
11/3/12, 11:44 PM
#67

Hiss: Imorgon är jag ledigKyss

Diss: Totalt opepp på jobbet för tillfället (tur då att jobb är jobb och inte livet). Hatar mina återfunna humörsvägningar, tar på krafterna att försöka styra humöret också.

DesK
11/4/12, 7:55 AM
#68

Hiss ska strax åka och simma Glad

Diss måste städa idag

Tassy den däringa typen av förkylning råkar jag också ut för.

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Chestnut
11/4/12, 10:54 AM
#69

Hiss: Att det finns skräp-tv att glo på när man är för trött för att ta sig upp efter att ha däckat på soffan!

Diss: Dissar hela kroppen idag…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
11/4/12, 10:56 AM
#70

Hiss: jag lyckas hålla dygnsrytmen! Jag brukar alltid snurra dygnet fel på nolltid, men nu har jag hållit det i över en vecka!

Diss: Det sa bara BRAAAAAK i hela kroppen när jag skulle ur sängen idag. Vaknade 7, kom ur sängen 10.30 Skrikandes AJ!

[Aquelegia]
11/4/12, 12:53 PM
#71

Hiss: Jag hart officiellt påbörjat julen nu Skrattande
Diss: Lägenheten är en enda röra och tvättiden hann gå ut innan jag hunnit tvätta alltRynkar på näsan Diss till att jag har på tok för mycket kläder med. Fruktansvärt faktiskt, när jag tömmer tvättkorgen blir jag alltid förvånad över vilka plagg jag ägerSkäms

[Aquelegia]
11/5/12, 11:43 AM
#72

Hiss: Jag har bra mycket mystid för mig själv innan jobbet idag, hinner jag äta en rejäl uppfriskande lunch innan kvällspasset. Förhoppningsvis blir det en lugn måndag. Har inte jobbat måndagar på snart 2 månader ^^

Diss: Sambon och jag vill båda slå på stort på årsfirandet men vi kan inte bestämma vart vi skall åka XD HAr letat i 3 veckor nu i olika länder men inget lockar riktigt Obestämd

Chestnut
11/5/12, 8:40 PM
#73

#72 Tittat på europeiska storstäder? Tänker typ Budapest, Prag, Warszaw, London, Paris… Wizzair är snorbilliga att flyga med till sådana resemål Tyst

Hiss: Snälla pållan som kom in när jag ropade så att jag slapp gå ut i geggan… Och pepsi max förtjänar banne mig en hiss idag också!

Diss: Vädret, kroppen, hopplösa läkare, svensk sjukvård överlag… Ja hela dagen i princip med andra ord!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
11/5/12, 8:54 PM
#74

Hiss: har varit väldigt flitig i köket idag! Fått ihop massa mat och gott.

Diss: slet som en gnu i köket och mår därefter.

DesK
11/5/12, 8:57 PM
#75

Hiss tog mig iväg med äldsta dottern för att fixa bra presenter

Diss har ont som attan!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

hus-musen
11/5/12, 10:41 PM
#76

Hiss: Fått en egen lägenhet!

Diss: Fy fan vad med skit man samlar på sig genom åren som jag måste gå igenom och städa nu.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Anterrabae
11/7/12, 12:43 PM
#77

Hiss: Fastar och mår bra på det, magen får vila och kroppen återhämta sig

Diss: Det vär länge sen jag hade så här ont i kroppen.

Förresten ni som har svårt att sova, har ni testat melatonin? Magnesium mot kramperna eller i värsta fall Norgesic. Receptbelagt värktablett med paracetamol och muskelavslappnande effekt. Det är inte paracetamolen man vill åt. Den rekommenderas vid skador, för att man ska kunna slappna av och sova.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
11/7/12, 12:53 PM
#78

Hiss: mår bra idag och får saker uträttade.

Diss: diskberget väntar på mig Tungan ute

Norgesic och andra muskelavslappnande används ibland, men ska användas med största försiktighet, då vi kan råka skada lederna medan vi sover, eftersom musklerna då har ännu sämre förmåga att hålla ihop oss.

Chestnut
11/7/12, 1:04 PM
#79

Hiss: lunchen..? Äh jag vet inte. Kommer nog något att hissa senare under dagen!

Diss: En viss läkare som jag inte förstår mig på alls och som pajat min dag helt utan att vi ens sett varandra idag. Det är just den biten som pajade min dag, jag hade verkligen laddat för ett bra läkarbesök…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
11/7/12, 1:12 PM
#80

Hiss: SJukgymnasten fick bort gårdagens låsning på direkten JIPPI tänk att ha fått det fixat inom 24 timmar. Kändes riktigt lyxigt!

Diss: 4 Arbetsdagar kvar denna veckanObestämd

[Tassy]
11/18/12, 7:13 PM
#81

Hiss: lyckades med bröden jag trodde jag förlorade när jag glömde dem i ugnen. Blev väldigt saftiga och goda inuti, med knaprig yta. Mums!

Diss: har fått nån konstig muskelkramp på sidan av bröstkorgen, rycker så hela jag vibrerar på sidan haha, helkoko! Det gör tack och lov inte ont, så jag kan bara skratta åt spektaklet. Kunde jag skulle jag ha filmat det Tungan ute

[Aquelegia]
11/18/12, 10:19 PM
#82

Dagens hiss: Sovit ljuvligt på hotell i sthlm (där jag varit i lör-sön) varken jag eller sambon kunde hålla oss vakna så fort vi ens nuddade sängen hihi välbehövt!

Dagens diss: Höra er andra må dåligt och hemska saker som hänt inom vården. Sörjer emd er och hoppas på bättre dagar SNART! Helst redan igår <3 Menar alltså inte själva att ni skriver att ni mår dåligt utan hur ni har blivit behandlade/blir behandlade av vården, omgivningen osv.

Anterrabae
11/18/12, 11:08 PM
#83

Hiss: att jag hittat hit! Och hittat ett litet fack där jag passar in, nästa otäckt väl ;) och att jag och dottern haft en mysig dag, trots feber från hennes sida. Diss: att jag måste upp före sex i morrn bitti, för att åka till Mölndal och ta prover inför diabetesbesök på torsdag. Och att jag i två dagar slarvat med blodsockermätningarna..

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Annons:
Razzora
11/19/12, 8:01 PM
#84

Hiss: Att kunna och sitta och spela tv-spel utan att få ont i huvudet =) Kändes verkligen underbart att kunna spela i 2 timmar utan att behöva gå och lägga sig och sova i ett par timmar

Diss: När det är knökfullt på tågen och ingen j*vel vill ge sin plats till en som knappt kan stå upp. Hade mina kryckor idag så jag knappt kunde gå dom 100 meter till tåget. Dessutom så fick en tant som hade rullator stå upp hela vägen, runt 15 min. Hur kan man göra så?? Åtminstone hon kunde ha fått sitta ner. Hur tänker folk nu för tiden?

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Chestnut
11/21/12, 2:10 PM
#85

Hiss: Att jag fått en hel del plugg och städning gjord!

Diss: Att det kostade såpass mycket energimässigt och att jag inte är klar än på långa vägar.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
11/21/12, 3:34 PM
#86

Hiss: dr Jonas som utan krusiduller ska skicka en "välformulerad remiss till klinisk genetik, så de blir intresserade och vill ta sig an mig" och kolla upp vilket blodprov som gäller för vaskulär EDS. Även bästa frissan som gjort mig så fin!

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Tassy]
11/21/12, 3:46 PM
#87

Hiss: Det går galant med Herculesen som hjälpreda! Skrattande Även om han för ett jäkla oväsen (som typ alla liknande maskiner, hehe).

Diss: vansinnigt ont i AC-lederna och käken.

DesK
11/21/12, 3:50 PM
#88

Hiss min Braun är betydligt tystare än min gamla Kenwood Tungan ute

Diss jag har sovit illa, vaknar så fort jag rör på mig - aj!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
11/21/12, 7:15 PM
#89

Hiss: Allt roligt som hänt idag, från körlektion som gick nästan toppen till tårtbak och mys till tända ljus, nu blire varma mackor som jag ÄLSKAR <3 Veckans jobbpass kan gott komma och testa mig jag är redo! Planerat in besök på Falbygden ost, julbak/julstök, jultårtebak och dylikt hihi

Diss: Vill julpynta nu nu NU! Smyghängde upp en stjärngardin i vardagsrummet, sambon kom på mig under uppdraget, ATTANS men han bara flinade åt mitt julälskande! Cool

hus-musen
11/23/12, 11:46 AM
#90

Hiss: Solsken idag och fredag!

Diss: inget internet så inte särskilt aktiv

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
qawqaw
11/23/12, 12:43 PM
#91

Hiss: Jag ska på synundersökning och uppdatera min syn.

Diss: Jag vill promenera med barnen (en i vagn) men kan inte för handleden.

[Tassy]
11/23/12, 1:04 PM
#92

Diss: insjuknade i natt, mår pyton Hiss: gubben tar över spakarna ett tag så jag får vila

Chestnut
11/23/12, 6:12 PM
#93

#92 Kräksjuka? Rynkar på näsan Krya på dig!

Hiss: De där stunderna när man stannar upp, andas ut och ser det vackra i livet.

Diss: Att det gör väldigt ont i handlederna efter att ha skruvat ihop 2 st småbord och jag har ett kvar…

Med vänliga hälsningar
Chess

Anterrabae
11/23/12, 9:16 PM
#94

Hmm vart tog dissen i #86 vägen? ;) inte så viktigt, fokus på hissen :D Hiss: haft en mysig eftermiddag hos en vän jag inte umgåtts med på jättelänge, ett par år kanske. Visst har vi pratat men inte setts och UMGÅTTS. God mat bjöd hon på också ;) Diss: inget särskillt, så jag tar gårdagens. Ögat var sämre och jag fick en lortisonspruta i bindehinnan bakom ögat. Då får man huvudvärk. En annan Diss, som gäller imorrn: vår vovve flyttar, i morrn kväll. :(

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
11/23/12, 11:03 PM
#95

Åh, vart skall jag börja med alla hissar och dissar.

Hiss: En gammal arbetskamrat dök upp och var eld och lågor över att träffas igen. Hon bjöd in mig hem till sig och även hem till sin syster (som även hon är arbetskamrat) så jag blev alldeles tårögd. Saknar flickorna nått fruktansvärt.

Diss: Handlade alldels för mycket skaldjur på skaldjursfrossan, FY vad hemskt dyrt det blev. NÅDE skaldjuren om smaken inte håller ojojoj! Flört

[Tassy]
11/24/12, 1:36 AM
#96

Hiss: goa pojkvännen som tar hand om mig på bästa sätt nu när jag är sjuk.

Diss: har sträckläst 4 böcker så jag åkte på nackspärr Obestämd

qawqaw
11/24/12, 8:46 AM
#97

#52 Nu är det säkert olika i dom olika städer och byar i västragötalands regionen men jag jobbar i reception på vårdcentral och min uppgift bl.a är att ringa Västtrafiks färdtjänst och i mina ögon är den under all kritik emellanåt. På sommaren är det vanligt att väntetiderna ligger på 1,5 timmar och den kortaste tiden jag har varit med om var för någon dag sedan då em man fick sin bil efter 35 min. Men sen är jag BORTSKÄMD med bil och körkort.

Hiss: Jag ska julpynta idag, baka lussekatter med barnen coh avsluta med hembygdsföreningens julmarknad.

Diss: Ont hela natten i arm, fötter och ryggen.

Annons:
DesK
11/24/12, 9:02 AM
#98

Hiss jag slapp gå ut i regnet med voffarna

Diss sovit dåligt och har ont

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Tassy]
11/24/12, 12:07 PM
#99

Hiss: gubben har handlat hem min favvofrukost eftersom jag inte orkar baka bröd just nu.

Diss: tror jag har dragit på mig vinterkräkis nu också. Alternativet är allergier som spökar igen.

Anterrabae
11/24/12, 11:22 PM
#100

Hiss: Titus verkar ha kommit till ett jättebra och mysigt ungt par som kommer ta väl hand om honom.. Dessutom får vi hundvakta i julhelgen ;) Diss: att lämna bort honom alls.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

RuiXue
1/8/13, 1:35 AM
#101

Hiss: Har äntligen börjat komma iordning mer hemma, det tog bara ett år att komma så här långt!

Diss: Män!

Jennie


Chestnut
1/8/13, 1:40 AM
#102

Hiss: Förstående läkare

Diss: Klåda som biverkning av läkemedel!

#101 Något särskilt som hänt? Rynkar på näsan Tänker på din diss.

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
1/8/13, 1:51 AM
#103

#102 Lång historia… Kanske orkar skriva om det i privata delen senare… Inget man vill hela internet ska kunna läsa bara genom att googlaRynkar på näsan

Jennie


Chestnut
1/8/13, 1:56 AM
#104

#103 *kramar om* låter inget vidare… Du vet hur du får tag i mig om du behöver skriva av dig/prata!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
RuiXue
1/8/13, 1:59 AM
#105

#104 TackKyss

Jennie


[Tassy]
1/8/13, 2:37 AM
#106

Hiss: Jag har det lugnt och skönt här hemma med mina böcker och datorspel. Tungan ute Gubben har även gjort ett ryck och kontaktat en sjukgymnast åt mig som verkar nyfiken och har tidigare erf. av EDS.

Diss: Har återfått mina sömnproblem, samtidigt som jag åter igen blivit sjukligt trött (tröttheten kom före sömnbristen, tyvärr är det inte så enkelt som det låter).

Anterrabae
1/8/13, 9:22 AM
#107

Hiss: förkylningen går åt rätt håll, och är på avtagande. Jag kom upp och lyckades få klart och iväg Rakel till förskolan efter lovet. :) Diss: jag har hostat sönder stämbanden.. Och maken är på insjuknande.

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

[Aquelegia]
1/8/13, 3:08 PM
#108

Dagens hiss: Mjuk träningsvärk efter lite "fejkarmhävningar", lite benövningar utan gummiband dock och sit upsKyss

Dagens diss: Nacken svider rejält. Sen somnar jag HELA tiden. Suttit vid köksbordet nu bara för att jag ledsnat över att somna i soffan hela tidenSkäms Sover gott om nätterna så inte det somär problemet.

hus-musen
1/8/13, 3:13 PM
#109

Dagens diss: Börjar bli sjuk eller så är det något annat knas, sover dygnet runt, ont överallt och allmänt hängig.

Dagens hiss: Finaste kommer hem om några timmar och då väntar en mumsig sallad och filmmys!Skrattande

Qui dormit, non peccat

 


qawqaw
1/8/13, 5:23 PM
#110

DISS: Jag får vänta 2 veckor på att få mitt höftstöd. Mina nyfikna läkare som den ena visade sig vara staffet och kommer inte vara kvar för att fortsätta det hon dragit igång och sen den andra läkaren har inte tider, men ssk tyckte väl att det inte var ett hinder för vem som kunde ju ordinera provtagningarna mao jag får en läkare som aldrig har hört om EDS som ska sätta diagnosen så jippiii.

HISS: Jag får ju trots allt utredning och jag får ju trots allt mitt höftstöd så framåt går det.

RuiXue
1/8/13, 5:29 PM
#111

Hiss: Min katt som alltid är världens gosigaste!

Diss: Min rullstol jag väntat på i en månad har ännu inte kommit och som det ser ut nu så kan jag inte få hämta den förens den 21 eller 22 Januari för kommer den nästa vecka och inte imorgon (min AT var inte säker på om de fortfarande har Onsdags leverans) så har inte min AT tid att lämna ut den… Så, det blir väl några veckor till med att inte kunna komma ut och få känna sig normal.
Trötthet, trötthet, trötthet, insomnia, värk, mer trötthet och mer värk och nu har jag dessutom lyckats dra till någon muskel i ryggen bara utav att skifta sittställning lite i sängenSkrikandes

Jennie


Annons:
[Tassy]
1/8/13, 5:45 PM
#112

Hiss: har orkat börja ta itu med lägenheten som ser ut som en svinstia. Så nu är tvätten och disken igång, dammsugaren har fått sig en svängom och jag ska strax skura akvariumet.

Diss: Den förlamande tröttheten håller i sig. Sov i natt men till ingen nytta. Vaknade så slutkörd att jag behövde 4 timmar på mig att orka ur sängen. Inte likt mig!

Anterrabae
1/8/13, 7:18 PM
#113

Hiss: var ute på en timmas skogspromenad med hunden, och därtill "dog" jag inte ;) känner mig mer och mer motiverad till saker. Diss: fortfarande trasiga stämband, och öm i frakturen från ett och ett halvt år sen :P

//Ida

Sajtvärd för Kost , Hypermobilitet Och Synskadade

Chestnut
1/8/13, 11:18 PM
#114

Hiss: Givande diskussioner!

Diss: min egna klantighet som helt klart komplicerade det idag…

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
1/9/13, 2:53 AM
#115

Hiss: Sveriges Riviera på TV3, himla skönt program för en gammal campare (som förvisso aldrig campat på Pite Havsbad men vart där en gång för att se hur det ser ut)Tungan ute

Diss: Insomnia för sjuttiotolfte natten i rad och en kropp som bara dummar sigSkrikandes

Jennie


Anterrabae
1/9/13, 11:10 AM
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: