Allmänt prat

:(

2012-09-14 20:28 #0 av: kkarinn

va hoss en ny läkare i dag som tyckte det var jätte intresannt att dra och slita i mig,

han sa även attt det märkts att jag kör bil mycket eftersom "kopplingsfoten" var mer utsliten på ett sätt.

det tråkiga är att jag inte kör bil ofta.

någon som hört samma sak?Rynkar på näsanför mig är bil en stor frihet.

eller någon som har några tips att det inte blir värre?

Anmäl
2012-09-14 20:44 #1 av: Chestnut

Jag kör inte bil alls så när du säger kopplingsfoten fattar jag nada Flört

Har du kontakt med sjukgymnast borde denne kunna hjälpa dig. För foten är balansövningar jättebra för att träna alla småmuskler, typ balansplatta.

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl
2012-09-14 21:02 #2 av: [Tassy]

Mnje, bilkörning lär nog inte slita ut en fot i första taget, han måste ha varit ute och seglat där. Du har säkert ojämna problem med fötterna vilket han noterade, men tokig refferens till bilkörning. Tungan ute

Anmäl
2012-09-14 21:13 #3 av: kkarinn

jag vet dock att jag alltid sitter med foten på kopplingen, vilket gör att den hamnar i en ganska wierd "uppåt" ställning och eftersom jag ärså vig tardet ju inte emot. måste sluta vara s¨å lat och lägga den brevid kopplingen som normala männiksor när jg inte ska växla mm. OM ni förstår vad jag menar för det gör knappt jag själv *tröööött*

Anmäl
2012-09-14 21:27 #4 av: [Tassy]

#3 Jag förstår, men jag vill nog ändå gissa att ursprungsproblemet inte beror på bilkörning, även om du kanske märker av överrörligheten när du kör. Men det är bara mina lekmannagissningar.

Anmäl
2012-09-14 22:04 #5 av: [Aquelegia]

Fått höra under intensivkursen att jag skall vila foten från kopplingen. Sedan dess har det underlättad för foten! Blev alldeles skakig i foten/benet för jag satt och spände den hela tiden då jag jämt var på kopplingen.
Man "kör" gärna med kopplingen, särskilt kvinnor änvänder gärna kopplingen till allt hihi
Iaf du kanske kan kontakta en körskola och be dom vänja av dig med den ovanan. Lära dig att sätta undan foten så att den får vila emellanåt.

Anmäl
2012-09-15 00:29 #6 av: [Tassy]

#5 Kopplar du med vänster fot? Förvånad hur bromsar du utan motorstopp? Jag kör iaf med gaspedalen Tungan ute (misstänker väl att jag missuppfattat alltihop men försöker vara lite rolig och inte bara fråga rakt av Tungan ute)

Anmäl
2012-09-15 00:53 #7 av: [Aquelegia]

Nu blev jag förvirrad Kopplingen är den enda pedalen man använder vänsterfoten till. Bredvid kopplingen, till vänster vid dörren, finns i modernare bilar alltid an platta att vila foten på under körning. Annars sätter jag foten mot dörren. Sedan när man behöver bromsa osv så lägger man tillbaka foten på kopplingen, men däremellan har vänsterfoten ingen användning? Det är ju högerfoten som flyttar sig mellan gas och bromspedalen? När jag får motorstop bromsar jag inte, jag kopplar ned till 1an, startar bilen, gasar, släpper kopplingen och kör vidare. Skitsnyggt och knapp så någon märker att motorn döttFlört Inte det vanliga man lär ut men stilpoäng på uppkörningen hehe

Anmäl
2012-09-15 01:07 #8 av: [Tassy]

Nu blev jag också förvirrad, jag måste köra bil igen för att minnas hur tusan jag har fötterna Tungan ute har inte kört på bra länge, och nu blev jag osäker! Tungan ute

Anmäl
2012-09-15 10:46 #9 av: kkarinn

precis man kopplar ju med vänster fot Glad(om man inte sitter mer benen i kors haha)

och jag "kör inte med kopplingen nere detär mer att jag böjer upp den på något konstigt vis och har den där hela tiden, och det blir inte skakigt eller jobbigt i benet eftersom jag är så vig :P.

men måste verkligen sluta med det eftersom den foten redan är så dålig!!

muppläkare dessutom satt och skrattade medans jag typ bölade!

Anmäl
2012-09-15 12:48 #10 av: [Aquelegia]

Haha jag som trodde jag körde med fötterna i kors när jag läste tassys inlägg XD Googlade och jodå är som jag skrev så lite har visst körningen lärt mig ^^

I alla fall #9 Lär dig köra utan kopplingen för den använder man ENBART när man bromsar och kopplar. Flört

Anmäl
2012-09-15 13:06 #11 av: [Tassy]

Menar ni alltså att det var så länge sedan jag körde bil, att jag inte längre minns vart pedalerna sitter? FörvånadSkäms

Anmäl
2012-09-15 13:24 #12 av: [Aquelegia]

#11 haha tydligen

Anmäl
2012-09-15 13:52 #13 av: hus-musen

Låter mysko, man sliter inte ut foten på att koppla! Då måste ju högerfoten vara i mycket sämre skick, eftersom du både gasar och bromsar med den..Tungan ute

Anmäl
2012-09-15 15:35 #14 av: [Tassy]

Ja jäklar ja, nu minns jag också. Men gud så dumt. Hmm, kanske dags att ta en körlektion innan jag sätter mig bakom ratten nästa gång! Förvånad

Hej det är jag som är Tassy, erat stolpskott till sajtvärd som har haft körkort i 6 år!

Anmäl
2012-09-15 16:35 #15 av: kkarinn

hahahah Skrattande

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.