Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 1526 ggr
Chestnut
9/13/12, 12:19 PM

God förmiddag 13/9

Hur mår ni idag?

Jag kom hem från akuten runt 02.30 inatt så är rätt slut. Fick gipsskena efter att ha gjort CT på ena fotleden och fått den reponerad. Gör fortfarande väldigt ont och nu får jag inte belasta foten alls helst vilket är väldigt svårt eftersom jag inte får belasta min vänstra hand särskilt mycket heller. Obestämd

Idag händer inte mycket, ska försöka plugga lite ikväll och försöka att laga mat från sittandes i rullstolen.

Tycker det är rätt kyligt idag så eldar redan för fullt i braskaminen. Hur är ert väder?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
9/13/12, 3:02 PM
#1

Tjolahopp.

Här händer inte mycket, skulle ha simmat men fick ställa in idag.
Blir väl att brottas med disken och fixa mat som vanligt, kanske promenera senare i kväll. Dagarna känns rätt gråa just nu.

[Aquelegia]
9/13/12, 10:55 PM
#2

TS: Är foten på allvar "fixad" nu och att den kommer funka när den har läkt eller?

Lite jobbigt att ta sig fram när du inte kan hoppa på 2 kryckor för handleden!

#1 När höften är bra igen tycker jag vi skall börja med gemensamma promenader, 2 vaggande sega tanter hihi

Då vi alla 3 bor i samma stad tror jag nog att vädret varit sammaFlört

Däremot har jag jobbat i nästan 30graders värme, så jag har haft det bra. Kroppen börjar hänga med i svängarna, toppen att starta med 50% jobb, kroppen följer precis mina misstankar. Lite småseg i starten men hinner känna av vad jag orkar och vad jag skall se upp medGlad Meddelat ansvarige och chefen att jag kör 75-80% till efter jul iaf då jag helt enkelt är urlakad efter all sjukskrivning och vårdkrångel och långvarig värk. Så jag skall jobba i lugnan ro och kunna hinna ikapp med mig själv efter allt som hänt. Får jag godkänt sjukskrivningen från FK så ansöker jag om förebyggande sjukskrivning för min sjukgymnast får tuppjuck snart för han tjatat om det i 1år nuTungan ute

Imorgon skall jag jobba i relaxen igen JIPPI! Varmt och skönt, trevlig atmosfär!

Chestnut
9/13/12, 11:06 PM
#3

#2 Nope, bara temporärt och jag har redan lyckats trampa sönder gipset idag… Foten i munnenSkäms Så nu gäller det att inte belasta av misstag (igen) tills dem fått tillfälle att gipsa om imorgon. Sen ska jag helst klara mig tills på tisdag när det är dags för min superortoped att bestämma vad som ska göras… Har en känsla av att han inte kommer vara förtjust över min klantighet men det är inte jag heller så det så!

Jag har slumrat lite till och från under eftermiddagen och knappt fått något gjort. Dumms feber som lagt sig på allt annat!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
9/13/12, 11:09 PM
#4

#3 Men hur i hela fridens namn? Dom där dumma trappstegen igen right? Du kan ju inte hoppa upp där ens med kryckor väl?
Din klantighet kan du ju knappast själv rå för!

Chestnut
9/13/12, 11:18 PM
#5

#4 Där gissade du rätt.. Tror att det är trappan för att överhuvudtaget komma in i huset som är skyldig från början.

Men hoppa på ett ben + en krycka i motsatt hand är såååå lätt… Särskilt när knäet på det benet och den handleden är utslitna och värker som satan redan. Skrikandes

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
9/13/12, 11:21 PM
#6

#5 Sedan trappan upp till övervåningen åh fya! Egentligen om man tänker efter vore ju ett ergonomiskt bättre hus lösningen, för anpassning skulle krävas nästintill en hel ombyggnationObestämd

Annons:
[Aquelegia]
9/14/12, 11:43 PM
#7

Gick bra på jobbet idag, är nogrann med att ta hissen när jag skall till övervåningen (vilket jag sällan behöver) så jag inte går i trappor och belastar höften. Tog det lugnt och försiktigt med alla rörelser, försökte tänka "harmoni" Tungan ute Varmt och skönt med.

Använde min vinterjacka för första gången idag och på vägen hem var jag så ombonad och varm, älskar höstrusket hihi

Upp till toppen
Annons: