Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1906 ggr
[Aquelegia]
2012-09-11 15:18

God dagens 11/9

Fick besked om att sjukpenningen inte är nekad men kommer det inte in mer fakta om mitt mående så nekas den.
ORKA! Säger jag då. Kämpat så väl för att få fram all fakta och informera om felaktigheter. Ändå blev det såhär. Utmattad men SÅ extremt glad för att jag skall återgå till arbete idag. Då börjar det åtminstonne med säkerhet komma in pengar igenGlad
Annars har det gått bra, hunnit med att tvätta en omgång och fått akupunktur som tog bort ryggvärken från föregående veckas extrema förkylning. Vilket som är jag fit for fight! I veckan kommer också besked från röntgen "längtar" med skräckblandad förtjusning!

Händer och sker med er ute i landet?
Ha en fin dag och ta tillvara på dom små glädjetillfällen.

Annons:
Chestnut
2012-09-11 18:23
#1

#0 Värst vad FK krånglar Obestämd

Haft arbetsterapeut hemma idag igen och sen däckade jag helt i drygt en timme på soffan och nu känner jag mig jättefebrig och har ännu ondare uppåt njurarna. Får se vart det här slutar, imorgon ska stygnen bort och hade gärna sluppit katetern i samma veva.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-09-11 21:36
#2

#1 Oja, väldigt märkligt krånglande också. Alla jag pratat med fattar inte vad min handläggare krånglar för. Men verkar som att en felsägnings av läkaren orsakar hennes osäkerhet!

Är det arbetsterapeuten som kollar vad för förbättringar som skall göras hemma? Kommer ni att få ekonomiskt stöd för förändringarna? Sådan otur med dom höga stegen till dom olika rummen. Snacka om otur, perfekt storlek på huset, perfekt läge, men ack dessa steg!
Hoppas du iaf fått nytta av katetern så sätt att du sluppit göra det varje gång du skall tömma blåsan.

[Fröken P]
2012-09-12 11:08
#3

jag har varit med i sjukskrivningskedjan ett tag nu, och tyvärr har handläggarna regler att följa. har du läst på fk:s hemsida om detta? (länkade till de regler som gäller) efter ett visst antal sjukdagar, så ska man matchas mot arbetsmarknaden, inte bara sitt eget arbete. och det är möjligheterna de tittar på, inte vilka diagnoser man har. knepigt, men det är som det är..

så man blir inte beviljad sjukpenning om det finns möjligheter att utföra arbete, om än inte på egen arbetsplats. det är väldigt strängt nuförtiden. jag försvarar på intet sätt fk:s regler, tvärtom, utan försöker bara förklara vad de går efter. arbetsförmågan, inte sjukdomarna..

det är ett helsicke när man kommit in en bit i rehabkedjan, då prövas intygen på ett helt annat sätt.

[Aquelegia]
2012-09-12 11:52
#4

#3 Jaha, okej då fattar jag. Men bra då att jag bad sjukgymnasten som undersökte mig nogrannt skriva ner allt han hittade. Det enda jobbet som läkaren säger nu att jag kanske, mäjligtvis kunnat passa till är ett administrativt jobb där jag delar ut post på ett företag. Men eftersom mitt sjukintyg påvisar att jag inte kunde gå eller stå längre stunder så är ju det jobbet också kört. DET som gör mig förbvirrad. VArför min handläggare och läkare missat, och nu struntar i den lilla men ack så avgörande detaljen. Jag har ju inget agg mot försäkringskassan heller, var medveten om riskerna med ännu en sjukskrivning. Skall bara kunna itnyga nu att jag inte kunnat utföra något annat arbete. Bland annat beskrive mitt mående under magkatarren, kramper, kräkningar osv, sedan hur en intensivbehandling med akupunktur påverkar kroppen. En läkeprocess som inte får störas efter långvarig/kraftig värk. Jaja, det dumma är att det är läkaren som skall skriva detta. Men jag och sambon var som sagt medvetna om riskerna så jag tar ut semesterdagar för att klara ekonomin. Dom skulle jag ändå inte hunnit ta ut annars. Har fortfarande kvar från förra året tomTungan ute

[Fröken P]
2012-09-12 15:50
#5

Då säger de att du får ta pauser vid postutdelningen.. tro mig, de kan hitta många jobb du kan utföra trots dina besvär. Det gäller att ha riktigt bra underlag för att få sjukpenning när de ser mot arbetsmarknaden. ofta så har man mer arbetsförmåga än man tror. Och har man en aktiv fritid så anser de också att man klarar vissa arbetsuppgifter. Som datajobb kanske. Det händer att man läser om de som säger att de inte kan utföra något arbete men sitter timvis vid datorn.. Och då menar jag inte de som har psykiska funktionshinder.

[Aquelegia]
2012-09-12 17:45
#6

#5 Jag förstod som sagt att det skulle vara krånligt. Skall bara skicka in lite mer underlag om mitt tillstånd vid sjukskrivningen sen ger jag mig. Kommer inte kämpa liksom. Kommer säga till att, får jag inte godkänt vill jag inte höra utav henne utan det räcker med skriftligt besked.

Annons:
hus-musen
2012-09-12 19:06
#7

Ah fk kan ju fara och flyga i mitt tycke.. Men håller tummen för dig!

Här händer inte mycket, går på smärtrehab och fick faktiskt en arbetsintervju på fredag, minns bara inte vad företaget hette… Så den är fin Tungan ute På 50% oxå, så det är precis vad jag vill ha inom ett yrke jag faktiskt är intresserad av.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-09-13 22:42
#8

Verkar gå bättre nu när renskrivningen av första utredningen gjortsGlad Det skall göras en ny undersökning då den första var så undermålig från läkarnas sida så nu skall proffsen "vikarienade sjukgymnastens" journalanteckningar in, där står allt om min höft och att jag blev åtsagd att INTE få vara aktiv utan vila vila vila! Som gällde.

#7 Åh, vad roligt! haha "vart jobbar du? vet inte men jag gillart"Flört
50% Är verkligen helt underbart, jobbar det just nu och kroppen vänjer sig sakta men säkert. Måste ju försöka få igång hjärnan efter lång frånvaro från jobbGlad

Upp till toppen
Annons: