Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1285 ggr
[Aquelegia]
9/8/12, 12:55 PM

Hösten

Nu är ju hösten här och man börjar känna av mer och mer kyla. Märker på mig själv att jag kurar ihop mig och spänner mig mer. Än så länge är det så svårt med klädval då det är "varmt" på dagarna och rätt vad det är vänder till köldknäpp.

I år har jag köpt en rejält tjock vinterjacka som nästan når till knäna, detta för att slippa frysa i vinter och slipper spänna mig så. Detta är ju faktiskt första året jag är medveten om min grundproblematik och vet varför jag får ont av kyla/spänningar.
Längtar verkligen tills jag kan använda min fina vinterjacka <3

hur gör ni med kläder osv när det blir kallare? Jag orkar inte kånka runt på tjocka tröjjor så fort jag är ute ifall det blir kallt men visst börjar det kännas i kroppen att kylan är på väg.

Annons:
rogart-63
9/8/12, 1:32 PM
#1

Helst skulle man vilja flytta till nåt varmare land när vintern kommer . Jag har aldrig gillat vintern .Tacka vet jag lagom varmt klimat och sommar.

hus-musen
9/8/12, 2:00 PM
#2

Jadu, har samma problem faktiskt. Orkar ju inte bära på extra kläder som jag kanske kan behöva! Kan ju vara 19 grader varmt på dagen och sen helt plötsligt är det bara 10- 12 grader.
Försöker tänka på att klä mig i lager. Då behöver man inte ha med sig tunga extrakläder utan det räcker med något tunnare, och att ha med mig en vindtät jacka. Har märkt att bara det inte blåser igenom så klarar jag mig bättre.

Qui dormit, non peccat

 


rogart-63
9/8/12, 7:13 PM
#3

Det skall bli varmare igen på måndag enl väderrapportenCool .Yippeeeeee

Chestnut
9/8/12, 7:27 PM
#4

Jodå, hösten känns i kroppen.

Vad gäller kläder så brukar jag klä mig med lager på lager så att jag kan plocka av/på när jag är borta tidig morgon till sen kväll.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
9/9/12, 12:54 AM
#5

#1 Älskar ju vintern det är bara när kläderna blir ett problem som nu till hösten som det är lite krångligt, ja låt oss säga jobbigt med kylan! Har det varmt på jobbet. Jobbar på badhus så jag fryser aldrig där ^^ Har redan bytt till vintertäcke med plus att värmen i våran lägenhet funkar FÖR bra för ovanlighetens skull :)

#2 Har inte haft råd med tunn vindtät jacka efter jag köpte vinterjackan Rynkar på näsan Visst har en tunnare kavaj i jeansliknande tyg men så fort jag kommer inomhus blir jag för tokigt varm. Dock har jag märkt att en tunnare sjal hjälper plus att jag skall skaffa ett par tunnare vantar.

#3 Nej, inte varmare KALLARE vill jag ha! Har lagt dyra pengar på vinterjacka som skall bädda in mig likt en kokong. Måste få användning för den ^^ Dock får mina körsbärstomater bli klara först innan kylan kommer ^^

#4 Har problem med lager på lager, blir lätt för varmt och då går det undan. Inte så att jag känner "oj nu vart det visst lite varmare jag tar av mig en tröjja" näh det är "FÖR VARMT GHA HETT" Rynkar på näsan Är inte gjord för mellanväder Tungan ute

Ladydragon
9/9/12, 1:09 AM
#6

det som jag tycker funkar väldigt bra är underställ det håller en varm och go och blir man svettig så sugs det upp utan att man blir kall 
jag använder oftast bara tröjan då det blir lite mycket med byxorna

sen har du funderar på termobyxor? det tycker jag gör stor skillnad man slipper bli kall och kommer man in så är det bara o dra av sig dom utan att behöva gå undan

kan oxå tillägga att jag har köpt mig en ny vinterjacka lite liknande din tror jag en jacka som är lång så den når över baken så man slipper bli kall om den Glad

Annons:
[Aquelegia]
9/9/12, 1:14 AM
#7

#6 Har termobyxor hemma sedan några år att ta till när det biter kallt om knänaFlört Sedan har jag varma "stövlar" mjuka i skaftet som går upp till knäna. Varma vinterskor har jag upptäckt är bra med. Så skönt att vara varm om tårna och framförallt hälen!
Brukar ha benvärmare att dra över låren så jag inte blir kall om jag har tunna jeans. Hehe men täcka rumpan är ju det bästa, varmt och gosigt. Köpte min vinterjacka på Carlings Glad Om bara vädret kunde slå om helt till kallt så man slapp tänka sig för varje gång man går ut ^^

oskartoller
9/9/12, 10:08 AM
#8

Ett tips köp ett underställ i merinoull. Har flera och dom är guld värda.

Kliar inte och man blir skönt varm i dom. Jag brukar bo i mina underställ på vintern.

Sen är det skönt att slippa ha på sig så mycket kläder.

Upp till toppen
Annons: