Annons:
Etikettgraviditet-gynekologi-urologi
Läst 2131 ggr
Chestnut
9/7/12, 6:50 PM

Katetersveda

Jag får bara mer och mer besvär av min KAD och håller på att bli tokig! Är det någon som har minsta lilla tips är jag evigt tacksam för jag har ett stort behov av sömn… Mera smärtstillande går inte…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
9/9/12, 9:33 PM
#1

Åkte in idag på en urologs inrådan till akuten pga svedan och smärtorna. Kontentan blev en urinodling och rådet "åk hem och ta två alvedon" utöver att jag fick mera ont av färden, väntetiden osv… De ville inte ens ringa bakjouren.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
9/9/12, 11:14 PM
#2

!!! Skrikandes

hus-musen
9/10/12, 3:39 PM
#3

Men katetersveda.. måste ju finnas något bedövande i salv eller sprayform som åtminstonde kan lindra tillfälligt?

Qui dormit, non peccat

 


Ladydragon
9/10/12, 8:21 PM
#4

3# det jag kom o tänka på är Xylocain bedövningssalva Obestämd fast jag är inte säker på att man får använda det i ditt syfte…

Chestnut
9/11/12, 5:50 AM
#5

Det vården har att erbjuda är xylocain i olika former. Kruxet är att sprayen är alkoholbaserad ( = väldigt ont) och gelen innehåller något konserveringsmedel som svider rätt duktigt det också + att jag inte får någon effekt av gel alls. Salvan är svår att liksom få in i urinröret…

Med vänliga hälsningar
Chess

qawqaw
11/29/12, 8:19 PM
#6

xylocain salva kan man ha där det svider till med det går över, den går öven att ha i munnen om man får afte.

Annons:
Chestnut
11/30/12, 7:20 PM
#7

#6 Där har vi olika erfarenheter, jag har sveda långt efteråt och kan till och med börja blöda någon droppe eller två enbart av xylocain. Får ingen bedövande effekt alls av gel, sprayen bedövar till sist men den är ju alkoholbaserad så svider rätt duktigt av den Flört

Med vänliga hälsningar
Chess

Upp till toppen
Annons: