Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 1389 ggr
[Aquelegia]
8/31/12, 10:23 PM

Akupunkturbehandling

Började för 3 veckor sedan en akupunkturbehandling och det är tills nu jag väntade innan jag ebrättade något då det tar 2-3 veckor innan man märker effekt.

Kan börja med att jag tyckte nålarna gjorde SKITONT, jag som vart smått nålrädd fick mådde skit innan behandlingarna och fasade inför sticken.
Har fått allt ifrån i nacken till insida fötter.
Insida fötter och nacke fick jag så dålig, negativ, effekt utav så dom tog vi bort.
Har nu i 1 i varje handled, 4 i ländrygg/korsrygg och 2 i skinkorna.

Har märkt STORA skillnader i ryggen. Kan bära påsar och stå upprät utan att få kramp i ryggmuskulaturen.

Tränade för första gången idag på 2 månader och det gick skitbra. Inga hugg av smärta i ryggen som jag brukar få.

Är själdaglad för kors-och ländryggen har varit en av de större problemområden som hindrat mig att jobba längre pass.

Har stora förhoppningar om detta nu då jag äntligen fått lite smärtlindring. Visst värker det i ryggen framförallt axlarna, men inte sådär galet mycket att jag faller i gråt.
Kommer fortsätta akupunktur under lång tid framöver så hoppas på fler positiva effeketer, nacke och axlar främst.

Annons:
[Tassy]
8/31/12, 10:38 PM
#1

Vad skönt att det ändå gett effekt trots obehaget!

Själv är jag alldeles för feg för att våga testa. Tungan ute

[Aquelegia]
8/31/12, 10:42 PM
#2

Ja för jag trodde inte det var sant när jag tränade idag men nu vågar jag säga det högt och brett. Jag har INTE känt av den stickande förbannade smärtan i ryggen senaste veckan som jag annars har 24/7 och tog död på mina stackars nerver. mamma har gett mig ett toppen trick för mina axelproblem med. Ta i som fan med en axel åt gången och sen släppa. Göra så tills värken gått ned Skrattande Kunde rida i helgen och trots att hästen snubblade 3 gånger kunde jag parrera ut rörelsen och INTE få värk i ryggen. Visst vart jag öm men hmmm so much better!

hus-musen
9/3/12, 9:07 AM
#3

Akupunktur är läskigt ju! Tungan ute
Har fått det som förslag, men är inte det minsta sugen på att prova faktiskt.. Det där med nålar är inte min grej.

Men kul att det verkar funka på dig!

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
9/3/12, 11:21 AM
#4

#3 Mådde jättedåligt innan behandlingarna tills förra veckan då jag slapp dom obehagligaste nålarna. Är nålräddTungan ute Men skönt är det inte förän nålarna sitter i. Hatar när han behöver snurra på dom och om det sitter för nära ett blodkärl. Längtar faktiskt till nästa behandling för ryggen börjar mucka igen.

[Aquelegia]
9/4/12, 12:20 PM
#5

Dagens akupunkturbehandling gick SÅ grymt bra! Hjälpte mig faktiskt att titta på hur stora nålarna egentligen var förra gången. Dom kändes jättestora men nu när jag VET att dom är små så är jag inte lika spänd när sticken görs.

Upp till toppen
Annons: