Annons:
Etikettaktivt-liv
Läst 2429 ggr
[Aquelegia]
8/28/12, 5:04 PM

Att ta sig i kragen!

Borde ta körkort, borde återuppta gymmet, borde börja rida mer regelbundet, borde fixa till lägenheten och rensa ur gammal skit, borde mocka grisarna (marsvinen) nu innan dom kommer hem igen istället för i sista sekunden, borde köpt frukt och grönt, borde röra mer på mig, borde kollat allt med tider vem/hur när och var till helgen.

Och här sitter jag tuggandes på en bit mörk choklad och rycker inte ens på en min i ansiktet åt alla borden.

Förresten så BORDE jag ta tag i allt ovanstående hehe

Med glimten i ögat!

Annons:
[Tassy]
8/28/12, 7:30 PM
#1

Här är en till Tungan ute

Chestnut
8/29/12, 12:04 AM
#2

De senaste dagarna har jag verkligen tagit mig i kragen och fått massor gjort! Är en så skön känsla efteråt… Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

kkarinn
8/29/12, 6:17 PM
#3

jaa samma här, borde börja träna igen, hitta ett riktigt jobb, vara lite social. men det går ju att rycka sig i kragen, jag håller på med körkortet, arbetstränar och har gått ner mitt sista kilo och slutat med socker och snus.

wiiieeGlad så känner mig halvduktig

[Aquelegia]
8/29/12, 11:40 PM
#4

Yay tog mig i kragen tillsut och tränade hemma hehe. Har ju ingen crosstrainer eller något så stod och "löpte" på stället. Ganska skönt faktiskt då jag slapp ta kliv och belasta höften och knäna dumt.
Sedan lyckades jag göra plankan en hel minut ggr 3 för första gången i mitt livSkrattande
Imorgon skall jag banne mig våga lämna in ett viktigt papper med och ringa för läkarbesök. Jodå, vem vet kanske får jag tummen ur nu ^^

Zofia89
9/5/12, 7:18 PM
#5

Här är också en som har hela lidret fullt med bord(en)! =D

[Aquelegia]
9/5/12, 7:45 PM
#6

Börjar komma igång nu igen, dock har höften gett med sig så gymmandet ligger på vila IGEN! Skall säga upp gymkortet nu, Köpe en crosstrainer och vikter har mor liggandes hemma. Inte så väldans dyrt att köpa lite lättare balansgrejer om man satsar på en grej i måndaden.
Tänkte köpa balansplattor eller vad det heter. Slipper man den konstanta ångesten att behöva utnyttja sitt gymkort. Inte mitt fel att kroppen inte orkar med långa pass 24/7 Glad

Fixat en modig grej idag (kan ännu inte säga vad) fått höften röntgad, ringt försäkringskassan, fått handläggare (samma som förra gången<3) och hmmmm skall till körskolan imorgon och överraska svärfar med att boka in lektioner redan nu trots att jag sa "när ersättningen kommer". Den dröjjer tusen år till såååå det så. PUH nu är man dock döförkyld så svårt att vara aktiv!

Annons:
Zofia89
9/5/12, 8:03 PM
#7

Du har varit duktig! Här lider jag fortfarande av 3 stora diskbråck i ländryggen så blir bara lugna promenader och svampskog de bästa dagarna… Men har fått in alla papper till FPA iaf äntligen :-D och så har jag börjat omskolningen eftersom jag inte kan jobba som kock mer så studerar nu till merkonom :-) Körkort har jag verkligen inte råd med på lääänge ännu :-(

[Aquelegia]
9/5/12, 8:35 PM
#8

#7 Det låter alltid mer än det faktiskt är när man skriver ner hehe men då känns det också som att man kommer någonvartGlad
Åh jobbade du som kock, det jag ville göra om nått år. Jobbade som servitris men trivdes alltid bättre på andra sidan köksbänken ^^
Vad är en merkonom?

Körkort tog jag 2 intensivkurser men jag är sådär nördigt "vill kunna allt in i minsta så det sitter och inte bara att man kan det så att man med nöd och näppe klarar uppkörning"
Vill känna mig trygg på vägarna, skall ta en körlektion i veckan och sedan övningköra 2 ggr i veckan. Skall försöka överraska sambon och hinna köra 6 gånger innan vi ska till lysekil på semester. Kan ju basicsen men är så rädd nu när det varit ett tag sedan jag körde. Älskar dock att köra. Konstigt nog! Oj förlåt nu blev det mycket hehe, älskar att prata körkort!

Zofia89
9/5/12, 9:53 PM
#9

Har man en väldigt hållbar kropp är det super att jobba som kock… Själv blev jag först restaurangkock men trivdes inte med att jobba en massa kvällar och helger.. Klarade inte av pressen och stressen heller rent psykiskt… Så jag studerade till storhushållskock och jobbade i olika skol- och dagiskök i 2år före min rygg gav upp och läkaren sa att jag inte får jobba i kök mera… Men trivdes superbra i storköken! En merkonom är kortsagt att man läser bl.a. företagsekonomi och försäljning… Som merkonom kan man jobba som bokförare, banktjänsteman, marknadsförare, försäljare mm. :-)

[Aquelegia]
9/5/12, 10:21 PM
#10

#9 Jaha, det jag hade tänkt plugga till i höst men när jag blev sjukskriven igen så hade anmälningstiderna gått utObestämd Vart dock mer inställd på företagsekonomi-administartion-handel ^^
Får se vad det blir i vår :) Något jag borde ta tag i att börja söka information om så jag inte missar antagningstiderna :P

Älskade att jobba i restaurangkök. Var alltid så kräsen som servitris. Allt skulle se perfekt ut och ha lika mycket på tallriken. Var så arg när saker gick ut fel och jag inte kunde påverka ett dugg utan fick ta andras skit, haha visst älskar jag servisyrket. Saknar det faktiskt nu men kock DET var roligt hela tiden. Även fast det var idiotstressigt ^^ Man kände att man kom någonvart. Som servitris fick man snällt vänta och hoppas att maten inte skulle dröjjaTungan ute Sedan att få beröm för det man lagat till var roligare än att få beröm för mig som servitris. För servitris var ju bara en "teater" för mig. Det tog så mycket personligen att vara servitris.

Tyvärr blev jag för dålig innan jag hann gå in mer och mer i köket och jobba in mig där. Ville tom gå kockutbildning för att få göra dom lite "svårare" sakerna. Visst är det inte kört men vill komma bort från restaurangbranschen lite några år. Körde slut på mig gång på gång. Inte smart ^^

Upp till toppen
Annons: