Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1536 ggr
hus-musen
8/17/12, 8:44 PM

Smärtrehab

Är det någon här som gått på smärtrehab?

Jag har precis börjat, haft två dagars introduktion kan man säga. Börjar på riktigt på måndag med Biv :) 
Har än så länge bara gott att säga, har diskuterat lite om vad vi förknippar med smärta, lösningar och hantering av smärta Glad

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Chestnut
8/19/12, 11:54 AM
#1

Låter jättebra!

Jag har bara fått träffa smärtläkare, ingen samlad rehabilitering på det sättet.

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
8/19/12, 12:53 PM
#2

Ja det känns bra iaf Glad

Smärtläkare har jag träffat tidigare, har hört mycket bra och dåligt om just samlad rehab faktiskt. Men tänkte prova med ett positivt synsätt för en gångs skull..Pessimist kan man alltid bli sen.Tungan ute

Qui dormit, non peccat

 


hus-musen
9/7/12, 6:11 PM
#3

Kan uppdatera lite nu efter ett par veckor, överlag så har det gått rätt bra ändå. Men det är mycket prat och sitta ner, just angående acceptans, ta sig vidare, mående osv. Ibland lite för mycket kan jag känna, samtal har aldrig varit min starka sida varken privat eller i grupp.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
9/8/12, 12:16 PM
#4

#3 Kändes samma med arbetsterapeut, blev för mycket prat och sitta ner i slutet och så mycket kring mitt egna mående att fokusen blev för mycket på mig själv. Kände mig konstant stressad över att jag borde ta mig vidare, borde tycka som vården med mera. I egen takt kände jag mig mer tillfreds med mina framsteg. Tyckte inte samtalen var negativa men samitdigt så kunde en del ha skippats för det mest var prat som jag själv ändå suttit hemma och tänkt över med mera.

hus-musen
9/8/12, 12:22 PM
#5

#4 Precis, egentligen är det ju inget nytt de säger, har ju läst en del psykologi och resten är mest allmänna kunskaper Obestämd En del saker har varit små tankeställare, men i det stora hela så är det väl mest så att jag kanske inte riktigt fungerar och tänker som vården..
Ett par veckor kvar, känner mig inte negativt inställd än iaf. En del saker har ju varit bra som träningstips och bassäng!

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
9/8/12, 12:38 PM
#6

#5 Oj, lustigt att det var samma känsla som för dig. Jag har också läst psykologi plus att mor min är pedagog så hon har gett mig den där insiktsfullheten och beslutsamheten att ta mig vidare för min egna skull. Fick alltid höra att jag hade rätt tankar och var på rätt väg och klarade mig så bra själv. Arbetsterapeuten sade tillslut att hon inte kunde komma med något mer för jag tänkte rätt ändå. Så nu träffar jag henne en sista gång och sedan avsultar vi samarbetet. Lite sorgligt ändå. För  när jag mådde som sämst fick hon mig att ta fram min jävla anamma och hjälpte mig återfå självkänslan. Så det var bra, evigt tacksam henne för det!

Annons:
hus-musen
9/8/12, 2:14 PM
#7

#6 Jo de säger ju samma sak till mig, har redan mycket av planen klar för mig. Bara det att det just nu saknas lite ork pga andra omständigheter..

Förstår känslan med avslut.. Lite sorgligt sådär, samtidigt så har du ju fått en bra upplevelse som det låter.Glad

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: