Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1480 ggr
rogart-63
2012-08-17 17:49

Psykiatri ?

Har ni nån stadigvarande eller tillfällig kontakt med Psykiatri eller kurator ?

Annons:
Chestnut
2012-08-17 18:24
#1

Stadig kontakt med kurator på hemsjukhuset, utredd av psykiatrin som inte hittade något som tydde på att de behövde involveras vidare.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-08-17 19:42
#2

Har haft under många år, men nu tillhör jag endast habiliteringen. Skönt att äntligen ha kommit till rätt ställe!

hus-musen
2012-08-17 20:31
#3

Nix har inget sånt alls, men har börjat på smärtrehab så det kommer väl att komma upp.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-08-17 20:59
#4

Jag skall börja med KBT terapi för att ta itu med dom negativa tankarna och känslorna som ofta uppkommer under smärtgenombrott och allmäna problem som kan poppa upp som jag börjat ledsna på att behöva prata om med mina nära och kära som det blir en börda för. Vill även lära mig tänka framåt hela tiden så jag inte står och trampar och hamnar i mina tankegångar ^^

rogart-63
2012-08-18 13:36
#5

Skall ha återbesök hos Psykiater på måndag .Funderar mycket på vad jag skall säga .Det är ju viktigt att man säger rätt så det inte misstolkas.

[Aquelegia]
2012-08-19 18:40
#6

#5 Det som gjort att jag dröjt så länge med att söka stöd. Man vill ju inte att problematiken skall utredas psykiskt utan få hjälp med dom psykiska problemen som kan uppstå på grund av vardagsbesvären. Känner mig dock trygg med min läkare som stödjer mig till fullo. Viktigt så att man kan hänvis psykolog etc till ens läkare ifall sådana missförstånd upkommer. Testa och se dödar ju inte!

Annons:
rogart-63
2012-08-20 10:27
#7

Hade laddat för snack idag så kommer jag dit då visar det sig att det inte är förrän imorgon .Foten i munnen Vet inte varför jag fått för mig att det var idag Måndag .Shit happens Förvånad

[Aquelegia]
2012-08-20 15:05
#8

#7 Hänt mig flera gånger med att gå fel dag till läkare osv ^^ Nästan skönt när man är hyperladdad för imorgon kommer du nog känna dig lugnare. Så är det för mig iaf Glad Bra att du förberett lite samtalsämnen så att det är du som kan styra samtalet och inte får frågor som leder in dig på fel spår. Då missförstånd kan ske.

Upp till toppen
Annons: