Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 1851 ggr
rogart-63
2012-08-02 23:35

Läkemedel

Fick för några veckor sedan ett nytt läkemedel att testa. Cymbalta heter det .Nu är det så att jag ramlat omkull 4 Gånger för att det helt enkelt bara svartnade för ögonen när jag reste mig upp . En gång Landade jag i sängen en annan gång trillade jag och slog mig på höften och sen tappade jag balansen när jag skulle resa mig ur en stol fick tag i en garderob så jag han sätta mig igen .Sista gången var på toaletten .Jag har talat med sköterskan på kliniken med hon tog ingen större notis om det ,Läkaren är på semester .Nu är det ju så läkare vill att man verkligen skall pröva en medicin några veckor annars får man ingen hjälp nästa gång .Men man vill ju inte skada sig mer än man är om ni förstår . Plus att jag fick en rejäl huvuvärk (bivekning).

Annons:
[Tassy]
2012-08-02 23:41
#1

Kontakta vården omedelbart, cymbalta är tyvärr inte ett så trevligt läkemedel alla gånger, och du reagerar inte alls bra på den verkar det som. Jag vet inte om den måste fasas ut eller om du kan sluta tvärt, sök hjälp nu innan det blir helg.

Tråkigt att de inte lyssnar, akuten kanske är bättre om det krisar? dock med risk att de hänvisar till ordinarie läkare..

Inne på fibromyalgi iFokus vet jag att det finns folk med erfarenhet av cymbalta, kanske någon kan tipsa dig bättre där?

Chestnut
2012-08-03 00:03
#2

Håller med #1, kontakta vården nu innan helgen.

Med vänliga hälsningar
Chess

oskartoller
2012-08-03 11:41
#3

Ring vårdcentralen så du får hjälp att fasa ut tabletterna på en gång. Kanske kan du sluta rakt av då du inte ätit dom så länge.

Det är ju farligt att bara tuppa av så där. Usch om man slår i huvudet ordentligt…..

Hoppas verkligen inte att du kör bil, var rädd om dig.

rogart-63
2012-08-03 16:52
#4

Har läst lite på fibro och det verkar ju inte vara rätt mycket biverkningar . Har varit i kontakt med Smärtkliniken som skrivit ut medicinen men då läkaren var på semester har jag inte fått nåt besked .Tänker dock sluta på eget bevåg det kan ju inte vara meningen att man skall göra sig sämre än man redan är? Bil har jag inte kört på ett år p.g.a smärtor i axlar och nacke men tack för omtanken.

[Tassy]
2012-08-03 17:03
#5

Hör med sjukvårdsrådgivningen så det inte blir etter värre

Ladydragon
2012-08-03 20:26
#6

det du kan prova är att ta det lugnare när du ska resa på dig låta det ta lite mera tid och om du har möjlighet ta tag i något när du står upp så du inte faller handlöst

det är ju inte bra att du ramlar och slår dig… dock så låter det rätt ofarligt att du får blodtrycksfall då blocktrycket inte riktigt hänger med när du reser dig

jag tror det är därför vården inte reagerar heller tyvärr kanske man ska säga

fortsätter det eller blir värre så får du ju söka vård igen och slår du dig illa så får du ju söka akut vård och ta då upp det här med den nya medicinen

Annons:
rogart-63
2012-08-04 00:25
#7

Ska ta upp det så snart som möjligt med läkaren  ,Tyvärr har jag bara dåliga erfarenheter av att åka in akut .En gång ville dom skicka mig till psyket.Det var när jag hade fått en låsning i bröstryggen och nacken .Fick åka hem utan hjälp .Det blev att pilla i sig ett par extra citodon och gå och lägga sig .Jag är så trött på alla dessa s.k lyckopiller och piller som påstås sätta ner smärtsystemet .Dom sätter ner annat i hjärnan oxå man blir  ju som en  zoombie.

[Tassy]
2012-08-04 07:26
#8

#7 håller med dig till fullo.

Upp till toppen
Annons: