Annons:
Etikettutbildning-arbete
Läst 1894 ggr
[Tassy]
2012-07-27 22:16

om dagarna

Vad gör vi medlemmar om dagarna i dagsläget egentligen?
Satt och funderade men minns inte om vi haft någon sån tråd innan, men i vilket fall måste det ha varit länge sen och tiderna förändras ju, så jag skapar en liten undersökning Glad

Annons:
[Tassy]
2012-07-27 22:18
#1

Jag är sjukskriven i minst 2 år framöver, men ska snart få göra en utredning som förhoppningsvis hjälper mig till någon typ av arbete i framtiden.

Ladydragon
2012-07-28 00:21
#2

jag är utförsäkrad och ska nästa vecka börja arbetslivsintroduktion….

känns tungt men försöker ändå att kämpa på

har för en gångs skull lite tur oxå då jag ska få ett nytt bidrag som heter boendetillägg som är för såna som är utförsäkrade 
vilket betyder att jag i alla fall slipper socialbidrag Glad

RuiXue
2012-07-28 15:39
#3

Jag saknar rätt alternativTungan ute Har vart sjukskriven i över ett år nu, och ser ingen ljusning på den fronten utan när mitt sjukintyg går ut i slutet av Augusti blir det väl till att förlängaObestämd Mina sjukskrivningar är "tillfälliga" men det har varat konstant sedan Juli förra året.

Jennie


[Aquelegia]
2012-07-28 23:09
#4

#2 Hände mig nästan samma sak, vart nära på att bli utförsäkrad. Vart sjukskriven ett halvår sedan av ren slump lyckades jag få igång arbetsrehabilitering istället och fick rehabersättning. Nu när jag är sjukskriven igen efter ett tag i arbete så kan jag vara sjukskriven tom december, sedan gäller ansökan om fortsatt sjukskrivning. Nu vet jag inte vilken sits du sitter i, hur länge du varit sjukskriven men ofta finns fler alternativ än vad som läggs fram av försäkringskassan.

Jag skall kolla upp om jag kan jobba 50% och kanske plugga resterande om jag hinner hitta någon utbildning till våren.

Chestnut
2012-07-28 23:11
#5

Studerar (heltid from hösten) har nu under sommaren jobbat 4 veckor dessutom.

Med vänliga hälsningar
Chess

Ladydragon
2012-07-28 23:44
#6

4# mitt problem är att jag verkar va lite unik Obestämd

jag har aldrig haft ett arbete eller arbetsgivare…

och enligt alla myndigheter så kan jag därför inte bli sjukskriven utan hamnar alltid mellan stolarna och ingen vet vad som ska göra med mig…

så det verkar inte finnas någon annan väg för mig för tillfället än att genomgå arbetslivsintroduktionen och sedan efter det så blir det troligtvis ett försök att få sjukersättning för resten av livet…

Annons:
Upp till toppen
Annons: