Annons:
Etikettortopediska-skador-behandlingar
Läst 2016 ggr
[Aquelegia]
2012-07-09 12:57

Värkande händer

Har du värk i händerna? Jag har galet ont och ingen aning hur jag skall få bort det. Massera händerna får jag inte då jag i princip inte kan utan att översträcka lederna. Försöker göra "stänga/sträcka ut handen" övningar vilket jag snabbt får kramp utav. Försökt skaka händerna för att lossa på värken men icke.

Började med att jag glömde handledsskenorna under natten sedan förvärrades det bara.

Skall träffa arbetsterapeut imorgon och kräva hjälp med det men har ni några tips?

Annons:
[Tassy]
2012-07-09 13:29
#1

Detta lider jag ju av mer eller mindre konstant så jag borde ha något tips, men tyvärr Rynkar på näsan

Chestnut
2012-07-09 21:38
#2

Oja. särskilt efter att ha skrivit ett längre prov för hand eller efter ett arbetspass med många lagningar där jag assisterar (värst är vänster sidan av underkäken… särskilt om patienten ifråga prompt vill laga en visdomstand!). Blir otroligt statisk belastning för handlederna och efteråt har jag hemsk värk.

För mig är a och o att träna, undvika alltför statiskt arbete och ge musklerna chans till återhämtning (där kan ortoser vara ett hjälpmedel).

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-07-09 21:52
#3

#2 Tappat bort mina ena handledsortos, kommer dock få ny imorgon tror jag. Var tack och lov den beiga som ändå skulle bytas ut Flört

Träningsövningar skall jag få imorgon Glad

Fryser hiskeligt om händerna så tror att blodflödet inte är det bästa, nått sitter inte riktigt rätt så det får allt arbetsterapeuten fixa imorrn *hoppas*

hus-musen
2012-07-11 16:46
#4

Värme! Enda som funkar när det blir för mycket, brukar gå runt som en T-rex när det är som värst..

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
2012-07-11 18:26
#5

#4 Haha bra beskrivning, jag gör likadant när det är som värst Tungan ute

Upp till toppen
Annons: