Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 3609 ggr
[Aquelegia]
2012-07-08 21:49

Alkoholfritt

Då ju många av oss tar smärtstillande men det kan vara gott att dricka ibland så har jag börjat sätta in mig lite i den alkoholfria världen.

Hittad en hel del RIKTIGT goda saker och tror nog ni andra också har tips på saker ni druckit som ändå gett den där känslan av att ha tagit sig en drink eller ett glas vin med mera.

Tipsa på!

Annons:
[Aquelegia]
2012-07-08 21:55
#1

Mina favoriter just nu är:

Vanlig matvarubutik:

Carlsberg Alkoholfri öl

Systembolaget
Rosé: Mousserande alkoholfritt rosévin (på burk) man känner vinkaräktär så det är verkligen supergott. Det man annars saknar i alkoholfritt.
Xide- Drakfrukts cider (med ciderkaraktär!)

Krogen: Tro till min förvåning att skövde är grymma på alkoholfria drinkar!

Lime delight kallar jag den ena för, den innehöll mängder med lime och rårösocker så man blev alldeles till sig sicket sting det var i den!

Frozen strawberry Daquiri

Akofri sex on the beach

Har både på bogrens och Glädje fått ett trevligt leende när jag beställt alkoholfritt, trodde barternders skulle bli besvärade och räcka fram någon cola men icke. Det var nästan som att det var mer spännande än att blanda alkoholdrinkarCool

Chestnut
2012-07-08 23:07
#2

Frozen strawberry daquiri är underbar! Skrattande

I övrigt är jag dock väldigt dålig på alkoholfritt lite lyxigare, tyvärr. Brukar bli stockmos olika alkoholfria cider när det är -alkohol som gäller. Tycker att dem är supergoda, särskilt krusbärscidern!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-07-09 00:32
#3

Stockmos vart köper man dom? Aldrig hört faktiskt ^^

Chestnut
2012-07-09 00:34
#4

#3 Finns i typ alla mataffärer, 1,5 l flaskor Tungan ute

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-07-09 00:53
#5

Jaha du vet jag är ute efter lite grejjer med "rätta känslan" som att öppna en alkoholfri xider bland andra som dricker alkohol. Då saknar jag verkligen inte att dricka lite sprithaltigt. Ryser av bara tanken på spritsmak. Skall dock testa den du pratade om Flört

Chestnut
2012-07-09 01:07
#6

#5 anade det och där är jag lite vilse faktiskt… Eller jo, alkoholfritt jordgubbsvin (från österrike tror jag?) är ruggigt gott! Finns på systemet.

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
hus-musen
2012-07-09 09:23
#7

Vilkend drink som helst typ kan beställas alkoholfri om man är på en hygglig krog eller annat ställe Glad

Jag gillar kalla drinkar, tex gods chooice, strawberry daquiri, piggelin osv

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-07-11 23:54
#8

Beställde hem 20 burkar av favvoroséet då det var tillfällig i lager bara och det var slut i skövde dock gick att beställa från andra butiker. Så nu har jag ett tag framöver! Nyårafton är kirrad ^^

För er som aldrig smakat kan ni skåda den fina burken här och drömmaFlört
Rosé

Hittade jordgubbsvinet dock är bubbel inget för mig just nu och den kommer ju finnas senare med, absolut värt att testa. Såg supersmarrigt ut!
Fick med mig en flaska alkofritt rött idag. Kan inte bestämma mig om det smakar saft eller rödvinsvinäger.

Gott att dricka ett halvt glas i solen med en tidning ja! Men mer än ett halvt glas blir för sursött!

[Aquelegia]
2013-05-12 21:02
#9

Fyller på lite nyprövade alkoholfria viner.

Arc en ciel, alkoholfria rosévinet får absolut tummen upp! Ett utav de bättre rosévinerna överlag jämfört med akoloholhaltiga roséviner.

Natureos vita oj vad gott säger jag! Efter första klunken fick jag kolla efter nogrannt på flaskan så jag inte grabbat tag i fel för jisses så väl de behållit vinkaraktären😍

Har även testat 2 såkallade "must" ett med körsbär som var lite tjockare i koncistensen och väldigt gott som sällskapsdryck eller till lite choklad.
Jus griotte

Nigrum, en svartvinbärsmust som var god i vinglaset till en bit kött. Lite tafatt i smaken men då tog den inte över maten heller.

DesK
2013-05-12 21:16
#10

Aye berätta gärna om dessa på Matlust också, för det är säkert många som söker alkoholfria varianter till studentskivor och övriga fester framöver!

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-05-12 22:03
#11

Kan skriva ihop en kort artikel när jag testat lite mer :) Dessutom funkar ingen av länkarna så får fixa det imorgon, för trött idag😊

DesK
2013-05-12 22:04
#12

Toppen Aye! Ta det lugnt och sov gott! 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

chilisalsa
2013-05-13 10:32
#13

Ett dyrare alternativ vid festliga tillfällen är saxhyttegubbens Blåbär 100%… á 69kr ! för 33cl på systemet. http://www.saxhyttegubben.se/blabar-100/

2300 blåbär i en flaska torde vara rätt nyttigt dessutom :-)

Det dög iaf som det alkoholfria alternativet till rödvin på Kronprinsessans och Daniels  bröllopsmiddag…

Medarbeterare på Kost

Annons:
RuiXue
2013-05-13 23:53
#14

Jag gillar den här: Peach Pearl. Den brukar jag köpa till Nyår🍸

Jennie


RuiXue
2013-05-13 23:53
#15

Länken kanske ser konstig ut, men den fungerar 🤪

Jennie


[Tassy]
2013-05-13 23:56
#16

Fixade länken

DesK
2013-05-14 06:52
#17

Jag köpte hem Natureos vita och röda igår och de var riktigt goda båda två. Vi kom överens om att den vita kommer passa utmärkt till studentfirandet 🙂

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

[Aquelegia]
2013-05-14 11:17
#18

#17 Det röda kan uppfattas som lite väl surt men jag gillart. Tycker det sura går att jämföras med känslan av alkohol i gommen :) Det vita dock ojoj så gott!

qawqaw
2013-05-14 19:18
#19

Jever fun är den enda alkofria ölen jag dricker, den är helt alkofri till skillnad från vissa andra och smakar gott, annars så dricker jag gärna sommarmust istället.

[Aquelegia]
2013-05-14 19:27
#20

#19 Tack för tipset😃Öl gillas här och med körkortet förhoppningsvis snart så kommer jag nog hålla mig till alkoholfritt bra lång tid framöver. Vill inte behöva begränsas för att jag druckit alkoholhaltigt när det finns goda alkoholfria alternativ :)

Annons:
[Aquelegia]
2013-05-23 19:16
#21

Till eurovision drakcs det alkoholfritt. Väninnan och jag delade på en Clausenthaler (stavning?) En tysk öl HELT alkoholfritt! Köpes i matbutik. God öl men jag gillar ju liste beskare, djärvare smaker åt Staropramen hållet. Absolut tjänligt som en törstsläckare eller att drickas under tiden man leker grillmästare!

Sedan drack vi även Chapell Hills vita mousserande och OJ vad gott det är! Finns även i rosé men den har jag ej testat än. Har vinkaraktär och min väninna fick påpeka för mig ibland att "kom ihåg att det är alkoholfritt" när jag svajjade runt med flaskan och fyllde på glasen och sa "drick" haha. För mig är det själva grejjen att ha fina glas i handen med något lite gottis att dricka som gör mig på partyhumör INTE alkoholen!

Blandade ävenljuvliga Virgin Cosmopolitans, pinsamt lätt! Shaker, is en REJÄL skvätt citronjuice och tranbärsjuice, skaka skaka. Ha i lite äggvita om du vill ha skum på toppen. Man kan ju pimpa till med en sockerkant på glaset och lite citroncest i shakern för lite extra sting.

DesK
2013-05-23 20:23
#22

Detta är ju kanonbra! 🙂 Vi testade Chapel Hill rosé förra helgen och den är också god 😃 Nu blir det ju svårt att välja till vår lilla fest! 🤔

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Nilamson
2013-05-29 11:42
#23

Det kan vara läslande och gott med hälften Brämhults färskpressad dryck, t ex hallon, och hälften Loka citron. Serveras det i snygga glas med fot, känns det extra lyxigt:-)

[Aquelegia]
2013-05-29 14:42
#24

#22 Bra att du testat rosén blir lite mycket att testa sig igenom allt själv hihi

#23 Otroligt bra tips! Låter supergott!

Sheelas
2013-07-05 15:57
#25

Briska är en jättegod alkoholfri cider. Finns både i större mataffärer och Systembolaget.

Upp till toppen
Annons: