Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1791 ggr
[Aquelegia]
2012-07-08 12:59

Domningar

Min kropp har varit som avdomnad i någon vecka, sjukt ont och lemmarna känns "stumma"

Har inte ansträngt mig, tvärtom VILAT med stort V!

Även försökt ta värktabletter vid värsta värken dock utan framgång.

Imorse vaknade jag av att mina händer inte gick att knyta. Bad sambon om sin handled och så knep jag åt….han bara skrattade och sa "när ska du ta i" medans jag skakade av ansträgning.

Har fortfarande svårt att känna med händerna och ta i/knipa åt.

Sedan har jag domningar i överarmarna. Det hände efter att jag slog lite gräs med en sådan där miniliten handlie typ. Detta var 2veckor sedan och ännu känns överarmen "avvriden" och därigenom avdomnad.

Har ni domningar? Vid vilka situationer och vad gör ni för att undvika det?

Annons:
Chestnut
2012-07-08 13:09
#1

Domningar och försvagad muskelkraft är sådant som man alltid ska kolla upp när det dyker upp!

För att svara på din fråga; jag har nedsatt muskelkraft, nedsatt känsel och domningskänsla, ja. Är utredd för detta av neurolog.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-07-08 13:32
#2

Jag har väldigt mycket domningar och muskelsvaghet. När jag har problem så som du beskriver, brukar det betyda nerver i kläm i nackområdet.

[Aquelegia]
2012-07-08 17:16
#3

#2 Nacken hade jag inga låsningar i i fredags, visst knakade till lite imorse men inte så att det var riktiga låsningar. Nerver brukar jag känna av i nacken vilket jag inte gör. Däremot måste jag legat riktigt dumt på händerna inatt. Domningarna i händerna har släppt mer nu men nu har jag riktigt ont istället när jag stärcker ut dom. Inte sova utan handlesskydd!
Kan dock vara så att något inte riktigt sitter som det gör i händerna ? Armarna, särskilt den sidan där överarmen känns avvriden är nog på grund av min dumma triggerpunkt vid skulderbladet.

Gick en försiktigt promenad förut. För att få igång kroppens stabilitet liteGlad

[Tassy]
2012-07-08 18:11
#4

Visst kan det vara något som är vridet i handen. Det finns så himla många småben där. Jag personligen får dock vrålont om nåt ben i handen luxerar.

[Aquelegia]
2012-07-08 18:20
#5

#4 Har identifierat vart smärtan sitter nu och det är något småben som sitter fel. Kan röra på handen men inte klämma åt/knyta handen ordentligt. Släpper väl snart av sig självt. Det är på höger handen ringfingret, lyckades knäppa till något lite granna men inte riktigt helt. Sitter i knogen vid ringfingret.

Upp till toppen
Annons: