Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1645 ggr
[Aquelegia]
7/3/12, 11:28 PM

Husdjur som stöd

Många av oss har ju djur att få lite energi och glädje ifrån. Berätta lite fina/roliga saker som hänt med era djur när ni varit dåliga eller haft en bra dag.

Annons:
[Aquelegia]
7/3/12, 11:56 PM
#1

Har vid flera tillfällen märkt att djur tyr sig väldigt mycket till mig när jag är nere för räkning.

Det bästa är att dom blir mer gosbenägna och närgågna. Hjälper mig piggna till och vilja komma igångGlad

När jag inte är hemma existerar min katt knappt, men så fort jag öppnar dörren är han där, "pratar" som en tok och gnäller om jag inte ger honom uppmärksamhet. Mår jag dock dåligt finns han där vid min sida. Knäpptyst som en liten ängel och puffar på mig. Han vakar mycket över mig, vilket är lite läskigt ibland att vakna till en katt som sitter på sängbordet och RÅstirrar på en haha.

En kompis hund som jag är hundvakt åt eller har lekstunder med ibland har visat helt nya sidor sedan han träffat mig. Han är inte av den rasen som är så värst närgågna men är jag dålig då ligger han där inrullad i min famn och får rynkor i ansiktet som vore han bekymrad, han gillar inte att man håller om honom men är jag sjuk finns han där ^^

Denna kommentar har tagits bort.
[Aquelegia]
7/4/12, 10:11 AM
#3

#2 Blir tårögd när jag läser om din ridning. Saknar det så sjukt mycket! Sant det där med att kunna ta sig fram där man annars har svårt för.

Mor har ju 4 hästar men det får vänta ett tag till innan jag sitter upp på dom.
Den hästen som alltid varit mer "min" häst en fjording som är 18år nu. han gör mig alltid lika glad med. När jag kliar honom på manken njuter han så otroligt att han står som vore han en tapir hihi. Han har även en fin vana att vilja bli blåst i näsborrarna (som när hästar hälsar) för att se vilka vi är ^^

Denna kommentar har tagits bort.
hus-musen
7/4/12, 11:44 PM
#5

Har mina råttor, de är mysiga och framåt och står ut med allt jag gör med dem dansar runt och har mig. Underbara intelligenta djur. Plus att de är små klantar så man kan alltid skratta åt dem när de stoppar huvudet i matskålen eller stjäl något och skuttar iväg med.

Qui dormit, non peccat

 


Razzora
7/5/12, 8:37 PM
#6

Min katt är en sådan att han känner oftas av när jag har ont, så om jag är hemma  och ligger på soffan så kommer han oftast och ska mjölktrampa eftersom han vill trösta mig på något sätt.

Dom är för roliga dom små liven. =)

Dessutom så varje dag jag kommer hem så ska han spexa och kela och spexa lite till och kela ännu mer =) Samma rutin varje dag man kommer hem från jobbet. Då kan man bara inte vara nere utan då får man en liten kick av hans energi och gladlynthet =)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
Upp till toppen
Annons: