Annons:
Etikettutbildning-arbete
Läst 1589 ggr
Chestnut
7/3/12, 7:02 PM

Hur mycket berättar man för kollegor?

Hur mycket berättar ni för era kollegor? Vet de vilken diagnos ni har? Vet dem bara delar av problematiken eller alltihop?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Chestnut
7/3/12, 8:53 PM
#2

Jag har själv försökt hålla berättandet minimalt men det är klart att de reagerar när jag får gå ifrån pga smärtor och tar mediciner till lunchen. eller använder ortoser för den delen… Och när jag ramlar pladask i korridoren utan synlig anledning undrar dem nog vad det är för något ufo till kollega dem har Flört

Men säger liksom vad som är jobbigt för stunden, inte "jo tjena, jag har EDS" utan ber om ursäkt "jag måste gå ut och ta en nypa luft, har magont, kommer snart, kan du vara jättegullig och hjälpa mig med det under tiden?".

Däremot stod det i jobbansökan att jag är sjuk ifall det skulle uppstå någon situation.

Med vänliga hälsningar
Chess

Denna kommentar har tagits bort.
[Aquelegia]
7/3/12, 9:22 PM
#4

Mina vet allt, är mycket lyhörda och värnar om varann så dom vet verkligen ALLT. Tog ett tag men dom ville verkligen höra så berättade lite åt gången.

kkarinn
7/3/12, 10:14 PM
#5

huum .. beroende på hur intreserade dom är,

om människan i fråga inte visar något intrsse så berättar jag bara det nödvändiga, att jag har ont av en sjukdom.

kommer det frågar svarar jag självklart och berättar mer.Glad

kkarinn
7/3/12, 10:16 PM
#6

oj missade att det stod kollegor,, ja då blir det en lite annan situation.

då berättar jag kort om sjukdommen och varför jag mår som jag gör,

annars blir dom väl sura och tror jag är en latmask.Glad

Annons:
[Aquelegia]
7/3/12, 11:11 PM
#7

Kan ju påpeka att jag mina arbetskollegor är väldigt öppna med hur dom mår vilket gör att det är okej för mig att gnälla lite ibland. Vi är alla i samma ålder också kanske det underlättar. Det är ganska tufft ibland på jobbet så alla får ont någon gång.

hus-musen
7/4/12, 11:45 PM
#8

Säger som det är, mina leder är kassa och jag kan inte göra vad som helst när som helst om det är något jag håller på med.

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: