Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1753 ggr
[Aquelegia]
7/3/12, 5:16 PM

Motgångar, vad gör ni?

Går i rejäl motvind just nu, har återfått panikattacker på grund av smärtintensifiering (stavning?) och sover inte. Värken är extrem men kan inte proppa i mig värktabletter hur som helst.

Varit och fixat ersättning för min sjukgymnast som har semester nu så får hjälp att komma på fötter igen på fredag.

Tills dess behöver jag tips på vad som hjälper på vad jag kan göra för att få ner värken. Spikmatta funkar inte när kroppen smärtar så. Tensen är så nära att bli vidaresåld så den borde passa sig där i sitt skåpTungan ute

Vad gör ni när ni får motgångar? :)

Är för rastlös för att kolla på film ^^

Annons:
[Tassy]
7/3/12, 5:20 PM
#1

varm dusch/varmt bad! Det är gudomligt.

[Aquelegia]
7/3/12, 5:25 PM
#2

Har inget badkar, badade bubbelpool hos svärföräldrarna igår och mådde lite bättre dock höll det tyvärr inte i sig. Duscha länge funkar inte alls. Kan knappt stå uprät nu så öm är ryggen.

Men laga mat kan jag allt imorgonFlört

Tessen
7/3/12, 5:30 PM
#3

Jag har inte mycket att välja på. Jag ligger mest i sängen. Tvingar mig själv ut till stallet ibland för att jag vet att jag iaf mår bra i själen av att vara där.

Annars försöker jag hålla mig varm. Bäddar in mig riktigt ordentligt i ett eller två täcken, då kan jag komma såpas till ro att jag kan sen en film för värmen dämpar min värk lite. Knäna har varit hemska sen jag gick i trappor och uppförsbackar igår så för att slappna av har det varit vetekudde över knäna inatt och nu på dagen. Har du någon värmefilt så lägg dig på den så blir ryggen lite mjukare och mindre öm oftast.
Jag lägger mig ibland i badkaret också men tycker att det är för kort och när jag lägger mig ned så ligger jag på svanskotan och ryggraden. Men att sätta sig i typ.. fosterställning fast sittande i badkar eller dusch och bara spola riktigt varmt vatten över mig tycker jag kan hjälpa för tillfället. Det tar udden av den värsta smärtan och kramper och krypningar i vaderna och låren kan släppa lite. Dvs, värme hjälper mig att lindra den absolut värsta smärtan när det blir för jobbigt.

Hoppas du hittar något sätt att få slappna av lite på!

/T

[Aquelegia]
7/3/12, 5:59 PM
#4

Det var ett bra tips märmefilt! Det ska jag skaffaGlad Sambon kom med nybakad jordgubb/vitchokladmuffins precis. Mår otroligt illa när jag har mina smärttoppar. Sambon vart orolig vid lunch när jag petade i mig maten.

Tessen
7/3/12, 6:17 PM
#5

Värmefiltar finns på SIBA och dom flesta elektronikbutiker och det går oftast ställa in värmen på den, dom brukar också stänga av sig automatiskt efter ett tag eller ha timer. Här är dom som finns på SIBA. Tror en för 400kr värmer lika bra som en för 1500kr! Olika märken bara. Och här är dom som finns på Elgiganten. Själv skulle jag nog satsa på den för 400kr på SIBA. Den värmer säkerligen lika bra som dom dyrare. Skulle behöva en sån själv när jag har som mest ont. Lägga ut den i sängen under täcket och vrida på lite värme och efter några minuter krypa ner där. Eller ha den i soffan framför tvn att ligga på föratt få hjälp med ryggsmärtan eller ha över sig om man har ont i t ex knän, höfter eller axlar. Har testat en sån filt hos en vän och det är superskönt när man har som ondast.

Jo jag vet hur det är med maten, man får inte riktigt ner den när allt är som värst. Eftersom jag bor ensam så struntar jag bara i det. Går och hämtar ett glas proviva mot illamåendet och tänker att jag lagar mat imorgon istället.

/T

Chestnut
7/3/12, 6:38 PM
#6

Jag tillåter mig att deppa, gråta, skrika, vad som än faller mig in - en stund. I längden är det att långsamt ta sig tillbaka till banan trots smärtor eller med ökade mängder smärtstillande vilket innebär tät kontakt med sjugkymnast för att "komma tillbaka".

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
7/3/12, 9:19 PM
#7

#6 Tillät mig deppa lite inatt som du kanske är medveten omFlört Det som är så tråkigt, jag vet så väl om vad mycket som krävs för att jag skall komma dit jag var för 2 månader sedan. Tänker kolla med jobbet om dom inte kan få ut ett par halkfria skor för mig genom arbetsförmedlingen eller dylikt. Finns ju lite sådana ekonomiska stöd för arbetsgivare. SI-bälta skall jag ta upp på fredag, sjukgymnast och arbetsterapeut blir det veckovis nu igen då jag behöver deras stöd för att ta mig nånstans.

kkarinn
7/3/12, 10:20 PM
#8

ligger i sängen, knappar på datorn, ropar på hunden så jag i alla fall får lite sällskap:)

[Aquelegia]
7/3/12, 11:23 PM
#9

#8 Ropa på husdjuret tricketFlört

Upp till toppen
Annons: