Kost, Läkemedel & Hjälpmedel

Hår på tillbakaväxt!

2012-07-01 21:34 #0 av: Chestnut

När jag stod på proverabehandling i relativt hög dos tappade jag kopiösa mängder hår och de hårstrån som var kvar bröts av och blev korta.

Skitjobbigt psykiskt framförallt eftersom mitt tjocka, långa hår varit något som jag vårdat ömt och varit stolt över.

Men nu, drygt ett halvår efter jag tog sista tabletten, så fick jag idag kommentaren från någon jag inte träffat på väldigt länge: "vad tjockt och glansigt ditt hår har blivit, använder du något särskilt schampoo?"

Och jo, det har blivit väldigt mycket tjockare och glansigare, men inte av något annat schampoo än mitt vanliga utan av att hormonbalansen är bättre. Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl
2012-07-01 21:36 #1 av: [Tassy]

underbart! Skrattande förstår hur det känns, tappar fortfarande hår i drivor. Rynkar på näsan


Anmäl
2012-07-01 21:39 #2 av: Chestnut

#1 Har du kollat B12 brist och thyrodiea värdena?

Med vänliga hälsningar
Chess

Anmäl
2012-07-01 23:22 #3 av: [Tassy]

nix, borde verkligen göra det.


Anmäl
2012-07-01 23:48 #4 av: [Aquelegia]

Alla framsteg gör vi ett stort glädjeskutt för JIPPI!Skrattande

Anmäl
2012-07-02 13:18 #5 av: Tessen

Vad skönt att något sånt som påverkar en så psykiskt går åt rätt håll! Är superglad för din skull! Glad

/Terese - Sajtvärd på bakverk.ifokus

Anmäl
2012-07-02 15:05 #6 av: Razzora

Håller fullständigt med föregående talare =)

Jag är också en sådan som är extremt noggran med mitt eget hår (lite som den är lite ens personlighet), har också fruktansvärt tjockt hår och långt!

Jag hade en period av stress som gjorde att jag tappade fruktansvärt mycket hår. Så jag vet också hur det känns när det man var så stolt över bara försvann mer och mer.

Så jag är verkligen extremt glad för din skull att det går åt rätt håll =)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.