Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 1734 ggr
[Aquelegia]
6/25/12, 11:33 PM

Bärbälte ett måste i servicebranschen i england.

Fick reda på idag av en vän att han till sin flickvän försökt få sjukgymnaster att skriva ut ett bärbälte (stöd för ländryggen) för att slippa skador såsom jag fått.
Då påtalade han att ingen ens visste vad ett bärbälte var och absolut inte tänkte skriva ut i förebyggande syfte.

I England däremot är detta tydligen ett måste att ha som servitris, detta för att undvika dom ofantliga skadorna denna branschen orsakar. Billigare än sjukskrivningar ju.

Vore ju inte pjåkigt att fundera ut för politikerna! Känner ingen som orkat med denna branschen ens ett år utan skador som spökar.

Har du hört liknande saker som är bruk i andra länder men totalt otänkbart i sverige?

Vet du några jobb där stöd/ortoser och dylikt är standard för att förebygga skador?

Annons:
hus-musen
6/26/12, 4:14 PM
#1

Bärbälte vet inte jag heller vad det är, menar de kanske ett vanligt ländryggsbälte?

De skrivs ju inte ut förebyggande (inget görs förebyggande i sverigeTungan ute då hade vi ju kunnat undvika problem) men om hon vill ha så kan hon köpa ett själv. De billigare ligger på 350 kr, de dyrare uppåt 1000 kr..
Inte ens inom vården där det är massor med tunga lyft och konstiga arbetsställningar finns det ortoser som stöd, utan bara andra lyftanordningar som knappt funkar.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
6/26/12, 9:01 PM
#2

Ekonomin räcker inte till för dessa 2 så därav dom försökte via vården. Tror det är samma som ländryggsbälte.

Tänk att jag aldrig hade blivit såhär dålig om jag hade haft detta bälte.

Upp till toppen
Annons: