Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2662 ggr
Chestnut
6/24/12, 9:55 AM

God morgon 24/6

Vad händer idag? Har ni fint väder? Öm i kroppen efter midsommarfirandet?

Hoppas att ni får en bra dag Cool

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
6/24/12, 10:03 AM
#1

Jag har precis gjort morgonrundan i stallet och gett dem mat. Fröken F var inte i skick för att gå ut i hagen så hon fick ordentligt med hö och ett bomullstäcke på sig. Får gå ut igen om ett par timmar och kolla läget. C (fånghästen) klagar dock inte över sällskap dagtid för en gångs skull Tungan ute

Ska snart in till stan och leta vidare efter jobbskor, sista lediga dagen idag. Behöver typ foppa tofflor för att få plats med fotledsortoserna men det verkar vara ett mindre projekt att hitta i min storlek Skrikandes Alltid slut ju (har stl 40-41 så det är väl inte så konstigt ifall det är slut iofs).

Sen måste jag laga matlådor och börja slå in presenterna till nästa veckas födelsedagsfirande men ska jag lyssna på kroppen blir det stupa i säng. Haft en skittuff helg och idag är det lite bättre men har fortfarande ruggigt ont och är trött.

Med vänliga hälsningar
Chess

Tessen
6/24/12, 3:12 PM
#2

Idag händer inte mycket alls. Ska provocera kroppen genom att äta jordgubbar och se om jag får samma reaktion som igår. Och får jag det så blir det att proppa i sig antihistaminer så svullnaden inte sprider sig. Men vill testa eftersom jag aldrig varit allergisk innan och det är fruktansvärt irriterande.

Annars kommer det mest bli glassätande, försöka hitta en bekväm position i sängen där inga leder värker och bara vila.

Du borde verkligen vila du också ): Men du är ju lite envis och gör saker trots att du borde bädda ner dig i sängen!!

/T

Chestnut
6/24/12, 3:24 PM
#3

Hittade jobbdojjor, gjort andra ärenden, släppt ut fröken F i ösregnet (hon var måttligt road), mekat med tvättmaskinen som strular, gett upp och ringt hyresvärden, lagat mat, lyckats slinta med kniven och få ett djupt jack i höger handen (blev inte så långt men rejält djupt, kanske skulle behövas ett stygn egentligen men jag får såpass kraftiga suturreaktioner så tar nog hellre att det blir ett bredare ärr), kört igång diskmaskinen, ätit, plockat lite grann…

Till sist skrek knä, fotled och handleder STOPP så nu vilar jag en stund innan det är dags för nästa våg med saker att göra, där bland står tömma blåsan rätt högt upp, inte börja slarva mera nu Foten i munnen Kruxet är att där försvinner hux pux 2-3 timmar till. Å andra sidan innebär det ju vila för lederna sen eftersom jag går och lägger mig en stund efteråt.

Ska bli skönt att jobba faktiskt, sett fram emot det här länge nu! Dessutom innebär det att jag får struktur på vardagen igen och det behövs verkligen.

Med vänliga hälsningar
Chess

Tessen
6/24/12, 3:39 PM
#4

Oj, det vart mycket gjort. Själv har jag så dålig dg att jag inte vill ta mig ur sängen ens! Men det är väl dags att ta tag i det strax och se om kroppen reagerar på jordgubbarna idag med (buuh), sen ta antihistaminer om jag får reaktion sen så försöka fixa något att äta som inte svider allt för mycket på dom utslagen jag fått i munnen av allergin. Så det blir väl att pyssla ihop en soppa lite fort bara.

Tycker du har gjort lite väl mycket nu! Det är nästan tur att du måste lägga dig och vila ett tag efter du grejat med att tömma blåsan, annars skulle du nog aldrig vila envis som du är. Så det är lite tur i oturen.

Lite struktur i vardagen är faktiskt bra, att ha sina rutiner så man inte gör som jag, vilar för att det gör ont, får ont för att jag igger ner och då försöker sova bort smärtan.
Jag känner att jag skulle behöva få lite struktur och rutiner i vardagen jag också. Förhoppningsvis kan jag börja praktisera några timmar i veckan i höst om bara min ordinarie handläggare kommer tillbaks till f-kassan. Vilket hon gör den 3e eller 5e september om jag inte minns fel.

/T

Chestnut
6/24/12, 7:25 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Jodå, jag vilar. Ser sitta vid datorn och slösurfa som vila Tungan ute Är bara det att det är mycket att göra, ständigt. Mina dygn behöver ha 48 timmar för att jag ska hinna med allt.

Nordsvenskarna blev lite avundsjuka när F fick komma in och ställde sig och nästan försökte trycka sig igenom trägrinden. Sen hittade den ena ett grimskaft Flört

(borde kanske ta itu med blåsan nu…Tyst)

Med vänliga hälsningar
Chess

Tessen
6/24/12, 8:32 PM
#6

Haha avundsjuka små gosegrisarna! Det var himla gulligt när storebror skulle hålla i lillasysters grimskaft i torsdags också ^^ Dom är verkligen helt underbara och kan tänka mig att Haldor (om jag minns rätt var det så han hette va?) är ännu trevligare att rida när man har sadel på honom och slipper fokusera allt för mycket på sin egna försämrade balans och kan fokusera mer på att rida bra och få honom att gå bra, ställa sig i hörnen, göra lite volter och mjuka upp honom mer och kanske försöka få honom att jobba under sig lite också.. Men jag kan ju verkligen inte neka att han var mysig att bara skritta runt lite på barbacka och känna den där runda, mjuka och goa hästen nära under sig! Så jag skulle mer än gärna följa med ut på en skogsritt på honom om det går för sig för dig och för hans ägare! :)

Ja att ligga i sängen eller bädda ner sig i ena sackosäcken (eftersom jag inte har soffa) men laptopen och sitta och greja är ganska bra avslappning! Förutom att jag får ganska ont i axlarna och handlederna vilket jag kan tänka mig att ni andra också får. Har jag äntligen kommit mig för att ta fram headsetet till mobilen så jag slipper få ont av hålla den när jag pratar i telefonen också.

Ja jag tycker verkligen att du ska ta itu med att tömma blåsan. Jag kan bara tänka mig hur ont det gör och att man gärna skjuter på det lite extra för att man bara tänker på hur ont det gör ): Jag känner verkligen med dig! Önskar att det fanns någon bättre lösning dom kunde hjälpa dig med!
Massvis med kramar till dig, underbara människa! Kyss

/T

Annons:
[Tassy]
6/24/12, 8:59 PM
#7

Idag har jag gått en kortis på stan men annars bara vilat. Är så sjukligt trött och datorn bara krånglar..

[Aquelegia]
6/24/12, 11:44 PM
#8

Midsommar blev lugnt för våran del riktigt fint väder. Började regna först på hemvägenGlad Idag har det varit lugnt och jag har njutit i fulla muggar för att jag nu har semester i 2 veckor jippi!
Skall sova nu och försöka slappna av innan undersökningen på Reumatolomottagningen imorgon. Önska mig lycka till!

Upp till toppen
Annons: