Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 2451 ggr
Chestnut
2012-06-09 10:47

God förmiddag 9/6

Hur mår ni idag? Vad händer i helgen?

Hoppas att ni får en fin dag! Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Chestnut
2012-06-09 10:55
#1

Idag blir det en så lugn dag som möjligt för egen del. Varit ute i stallet och fixat morgonsysslorna, dvs mediciner och foder. Nu ligger jag nerbäddad igen och här kommer jag nog att stanna ett bra tag…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-06-09 12:25
#2

goddagens!

Jag tar det lugnt idag, var iväg och simmade igår så idag skriker kroppen (träningsvärk! Skrattande)

Tessen
2012-06-09 13:33
#3

Här blir det nog också väldigt lugnt. Har fått skjuts bort till Elins Esplanad (trots att det bara är 900 meter hemifrån) och varit på apoteket och sen inne på Maxi och handlat mat och grejer för att göra köttgryta och potatis som min lillebror beställt(samma mat som han alltid vill ha när han är här) och en tårta med hallon och vit choklad eftersom min älskade lillebror slutar 9an på fredag, dock kan jag inte åka dit pga att vår pappa som jag har besöksförbud emot ska vara där så jag får skylla mig själv om jag åker dit. Men Daniel kommer hit någon dag efter så ska vi äta middag och tårta, hyra film och köpa godis och som alltid när vi ätit, spela alfapet och prata om allt och inget. Jag älskar verkligen min söta, fina, omtänksamma lillebror <3

Men idag blir det bara lugnt resten av dagen, köpte banansplitt-glass, ballerina marängsviss och ballerina kladdkaka med vanilj(det var 2 paket för 20 eller ett för ca18 kr så varför inte) så jag ska vara lite onyttig och skämma bort mig själv idag med glass och kakor! Iofs brukar sånt räcka en vecka så jag får skämma bort mig själv lite i en vecka!

Borde väl försöka städa köket och diska, men det får bli lite disk fixat idag bara för ryggen och knäna är ordentligt dåliga efter att jag var och handlade. Att så lite kan påverka så mycket. :(

/T

Chestnut
2012-06-09 14:40
#4

försökt att läsa ett brev som jag fick från min VC läkare igår. Förstår jag brevet rätt tycker han att om sjukgymnasten inte kommer längre med min värsta fotled (vilket vi innan den senaste skadan kommit fram till att vi inte gör och sen en extra skada på det… Ni kan ju tänka er hur den är nu liksom) ska jag skriva egenremiss till någon ortoped.

Jo tack, fått svaret att här på mitt sjukhus tar man i regel inte emot egenremisser Obestämd Får ta itu med att ringa här om någon vecka och hoppas på vettig sköterska som kan lägga lapp hos min ortoped och sen hoppas på att han själv kan sätta upp mig på sitt schema… Annars vette fasen vad jag ska göra.

I övrigt ligger jag mest och halvsover, fick hjälp med att mocka så nu är det bara kvällssysslorna kvar sen (visitera unghästarna, fixa vatten i hagen, ta in en av gamlingarna, borsta gamlingen som står på boxvila och utfodra båda gamlingarna som ska sova inne). Ingen bra dag alls idag, petat i mig en piggelin och hoppas på att det ska kyla lite. Borde ta itu med förberedelserna för behandlingskonferensen men känner mig helt lost i huvudet. Student-deppar för fullt också, kan knappt gå in på facebook så som det är nu. Vet att jag inte borde vara så jäkla bitter eftersom det är självvalt men bara titta på bilder från kortegen känns fruktansvärt.

#2 Men träningsvärk måste väl vara härligt egentligen, känn dig nöjd med dig själv! Glad

#3 *kramar om* bra att du fick förråden fyllda igen även om det kostade på… Hoppas att du och din lillebror får ett fint eget firande!

Med vänliga hälsningar
Chess

Tessen
2012-06-09 15:03
#5

#4 Usch det är ju så jobbigt att behöva skriva egenremisser för dom blir allt för ofta ignorerade, dom flesta avdelningar på KSS tar inte ens emot dom :(

Skönt att du fick hjälp att mocka även om det är en del pyssel med matning och kvällssysslor i stallet.

Jag tycker du har all rätt att vara bitter, jag har en viss förmåga att bli det när jag ser helt friska, lyckliga människor som går igenom något stort i sitt liv, som jag själv aldrig fått uppleva och aldrig kommer göra. Och vad gäller behandlingskonferens så förstår jag att det känns jobbigt att bara tänka på det.

Ja det är skönt att man kan få hjälp till och från affären ibland, köpte ordentligt med kött så jag kan göra storkok nästa helg igen (har kvar mer än hälften sen jag lagade mat sist så det blir nog till att frysa in en del så det inte blir dåligt)och både att handla och laga mat tar ju tyvärr något otroligt på krafterna.

Ja det blir förhoppningsvis en bra dag, jag tänker förbereda köttgrytan dagen innan och det mesta till tårtan nu i veckan också så jag slipper ta ut mig helt och bara vara trött när han väl kommer hit sen. Tårtan är ju bara att spackla och lägga på sockerpastan och limma på dekorationerna jag kommer förbereda. Att koka potatis är ju heller inte särskilt jobbigt, skalningen kan ju dessvärre ta på handlederna :(  sen är det bara att värma köttgrytan, skära upp lite grönsaker så är maten färdig sen och jag har mat över i flera dagar.

Jag kommer dock få ta någon extra tramadol dom dagar jag t ex ska göra fyllningarna, fylla tårtan och göra dekorationer och även den dagen jag gör köttgryta och skulle eg behöva det när Daniel kommer hit också så jag inte har så extremt ont för jag blir så förvirrad av smärtpåverkan ibland. Men jag hade nog så det räckte till 3,75 kapslar om dagen så det går ju ta en extra varannan dag innan jag får hämta ut nya om jag ska göra något speciellt. T ex stallet på tisdag, matlagning på fredag eller lördag, tårtfix på torsdag eller fredag. Sen kan jag ju hålla mig till 3st dom dagar jag vet att jag inte behöver göra något extra, utan jag får ligga och vila så fort jag får mer ont behöver det. (dvs så fort jag försöker lämna lägenhet)

Massa kramar till dig!

/T

hus-musen
2012-06-09 21:03
#6

Min lillebror, min moster och min kusin är i stan, så idag har vi sprungit runt och shoppat, lagomt mör nu. 
Snart blir de filmkväll med popcorn och en låååång dusch efter det. Och förhoppningsvis får jag sova ikväll, är rejält trött.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
[Aquelegia]
2012-06-09 21:26
#7

Idag har jag och sambon pratat om metaltown nästa vecka. Jippi, vi kommer iväg dit i år iaf <3
Vi var ute en sväng på stan för att inhandla lite småsaker och allmänt komma ut lite. Sedan åt vi finmiddag hemma på tu man hand. Fick extremt mycket hjälp med vardagssysslorna idag iofs som alla andra dagar senaste 2 veckorna. Har inte klarat av vanliga grejjer senaste tiden. Sparar minsta lilla energi så tar det otroligt lugnt nu.
Så har kunnat luta mig bakåt utan dligt samvete hela dagen och vila. Så skönt när dom tråkiga måsten är gjorde redan på morgonen.

Nu är sambon på fest som jag tyvärr inte orkade gå på. Sömnbristen ger mig problem med koncentrationen, minnet med mera så har inte kunnat skriva mycket på forum, ber om ursäkt för mitt förvirrade inlägg men det är mina dag i ett nötskalTungan ute

Tessen
2012-06-09 21:41
#8

#7 Du är inte ensam om att ha sömnbrist och vara trött och förvirrad! Jag hade dock turen att kunna hämta ut mina zolpidem idag så nu får jag sova djupt i ca 4 timmar iaf sen brukar jag sova lite sådär halvkasst och vara lika lättväckt som vanligt, men känner mig bra mycket mer utvilad när jag tagit zolpidem eftersom utan dom kommer jag inte ner i REM-sömn 9 nätter av 10.

Önskar jag hade någon som kunde hjälpa mig med vardagssysslorna. Men inte då, så det blir att ta lite varje dag. Var och handlade mat idag sen var jag helt förstörd i hela kroppen och har bara vilat och väntat på att det ska bli dags att ta mediciner och bädda ner sig i sängen. Vilket jag eg inte ska göra före kl 24 för lägger jag mig tidigare vaknar jag mitt i natten :( Jag är trött på att vara trött och trött på att ha ont :(

/T

[Aquelegia]
2012-06-09 23:11
#9

#8 Jag öppnade mig för sambon och vågade berätta ärligt hur pass fysiskt påverkad jag är av saker jag gör såsom vardagssysslor. Han blev jättechockad och har äntligen förstått varför jag blir arg så fort när han gör saker som att sätta på datorn första på morgonen istället för att bädda och städa undan så man slipper skiten resterande dagen och kan göra vad man vill utan dåligt samvete för "måsten"

Han hade förstått att jag hade ont men inte varför jag var så envis med att saker skulle göras när JAG ville. Jo för när jag vill är för att jag vet att jag annars står vid midnatt och diskar i sömnen och blir otrevlig nästa dag.

Iaf nu blev jag lite OT

Lagt allt annat än här och nu åt sidan, övningskörningen, träningen, söka till plugg, ridningen, har tom bytt bort pass på jobbet då jag annars vet att jag springer in i väggen.

Ångrar mig för övrigt nu att jag inte gick på festen. Saknar sambon ^^

Tessen
2012-06-09 23:23
#10

#9 Skönt att han vart så förstående och verkligen hjälper till nu!

Själv är jag helt slutkörd och ska sova tidigare än jag eg borde, men det är ju inte så mycket tidigare så det är nog okej, hoppas jag så jag slipper vakna vid 4 - 5 och vara trött och gnällig.

Hoppas din sambo kommer hem till dig snart igen då!

Sov så gott sen! Godnatt och kramar

/T

[Aquelegia]
2012-06-09 23:34
#11

#10 god natt på dig Glad Borde egentligen gå och lägga mig med men det där med att sova är verkligen inte min grej. Förstår inte när man lägger sig i normal tid ^^

Sambon hjälpte till mycket innan med men jag tog det mesta ansvaret då jag kände mig stressad över att få saker gjort. Han visste bara inte om varför jag stressade så med saker och saker skulle göras NU!

Dammsugningen har jag sluppit idag medGlad Sambon får jättegärna komma hem nu sover som en baby när han kan klappa om mig när jag vaknar. Önskar alla en god natts sömn!

Tessen
2012-06-09 23:45
#12

Ne min dygnsrytm är helt trasig egentligen. Nu har jag fått den att gå efter medicinerna jag tar. Tar sista medicinerna vid ca 12 och utan mediciner sover jag 1 - 4 timmar väldigt lätt sömn sen ligger jag bara och vilar fram till kl 8 då jag ska ta smärtstillande igen, skulle jag någonsin lyckas sova förbi det så vore det underbart, men knappast troligt.

Godnatt allihop, nu måste den här trötter(och förvirrad) försöka sova iaf!

/T

Chestnut
2012-06-10 01:02
#13

Här är en till som inte kan sova inatt…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
hus-musen
2012-06-10 01:17
#14

Sova, vad är det?

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
2012-06-10 01:20
#15

#14 Det där tillståndet som man tydligen bara dagdrömmer om att hamna i…Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-06-10 01:24
#16

#15 Sover du något om dagarna? För jag sover som bäst på dagarna. Dock nattsömn skrämmer mig. Drar mig så länge som möjligt tills jag verkligen är helt genomdöd i huvet. Annars så ligger jag bara och stirrar i väggen för jag vet vad som väntar. usch vad jag hatar nätter! Alltid gjort redan som liten har nätterna skrämt mig.

Chestnut
2012-06-10 01:28
#17

#16 Har jättesvårt för att sova dagtid, särskilt nu när det är så varmt.

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2012-06-10 01:32
#18

#15 Jasså det tillståndet, har hört talas om det lite avlägset sådär..Obestämd Sjukligt trött och har varit aktiv hela dagen, ska vara aktiv hela dagen imorrn. Behöver sova iaf 3 timmar och helst 8-9 för att komma ikapp lite. Men läre inte sova på de närmsta 2 timmarna som det verkar, blä..

#16 Kan inte sova på dagtid, det är för ljust och klockan säger att det är fel. Somnar jag på dagen så sover jag max en timme (om jag inte är sjuk) och sen är jag vaken. Spelar ingen roll om jag varit uppe i mer än 24 timmar.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-06-10 01:37
#19

Har faktiskt förra veckan sovit minst 12 timmar 3 dagar i rad. Förmiddagarna försvann men det var så välbehövt. Visst vaknade jag emellanåt för det var så varmt men musklerna orkade lite mer även om hjärnan var helt borta.

Har en fläkt vid sängen men den vibrerar mot sängbordet FAN sen har vi inga mörkläggningsgardiner ._. Skall köpa sådana där grejjer man har för ögonen så det blir mörkt när man sover. Vad heter det?

hus-musen
2012-06-10 01:42
#20

#19 Åh vad skönt!

Haha tänkte ögonbindel ^^ Näe klarar inte av att ha något för ögonen när jag sover, läskigt ju! Då ser jag inget.
Har bra mörkläggningsgardiner men de hjälper inte. Hjärnan vet att det är ljust ute. 
Jag brukar dock öppna fönstret och ligga i sängen och dåsa lite, skönt bara det när det är svalt ute. Fasar för sommaren på riktigt när det blir varmt och klibbigt.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
[Aquelegia]
2012-06-10 01:55
#21

Så skönt när något täcker för ögonen. Har testat att ha en scarf för ögonen och sov som en baby ^^ Skönt att veta att det inte är någon idé att öppna ögonen för det är mörkt vilket som.

Skall försöka tvinga hem sambon nu. Nu har jag så ont så det GÅR inte att vara uppe längre skulle få ryck då och börja vanka av och an ^^

God natt flickor!

hus-musen
2012-06-10 01:57
#22

Ja jag ska göra ett försök jag med :)
Godnatt allihop!

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
2012-06-10 01:58
#23

God natt!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-06-10 02:11
#24

sömn? går det att äta?

hus-musen
2012-06-10 02:14
#25

#24 Har provat, men det verkar lurt!

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
2012-06-10 02:19
#26

Kanske behövs särskilda bestick? Tungan ute

[Aquelegia]
2012-06-10 22:17
#27

I förra veckan uppfan jag en ny dryck.
Jag var så extremt trött så jag sa till kollegan att jag skulle behöva en powernap men att det får duga likabra med en powerking.

Det jag egentligen sa var "näh nu skall jag ta och dricka en powernap" hahaha

Det vore nått! Tupplur på burk ^^

Annons:
Tessen
2012-06-10 22:35
#28

#27 Haha tupplur på burk skulle vara bra. Det har jag iofs fast snarare i kartong (zolpidem) men det blir en lite för lång tupplur!

Dom flesta energidrycker är ju väldigt skadliga för kroppen, men jag dricker Celsius ibland, galet hur uppiggande den är, smakar helt okej (om man inte är överkänslig för smaken av ingefärsextraktet i) och innehåller inte en massa socker utan det är bara 10 kalorier i 3dl har jag för mig. Ska nog köpa 4st imorgon, dom kostar 20kr st eller 4 för 69kr på närmsta butiken som är den enda jag vet har dom här just nu förutom på hälsokostbutiker och på gym där dom är dyrare, dom har även funnits på ica maxi här i skövde där dom också var dyrare än på ica nära som är mkt mindre. Inte något har råd med hela tiden och mer än en så blir jag helt skakis, men en så har jag energi i några timmar :) Dom ökar kaloriförbränningen, är sockerfria, övar prestationsförmåga, vitaminberikad, naturliga färg och smakämnen och innehåller antioxidanter från grönt te och igefära. Men jag dricker den bara för att bli piggare och det fungerar. Den finns i 6 olika smaker, tror det är 4 kolsyrade och 2 st utan kolsyra :) Om någon vill testa dom för att vakna till lite så kan man söka närmsta återförsäljare här. Jag tycker iaf att det är en bra energidryck och gillar att det finns flera olika fruktsmaker, det andra bryr jag mig inte så mkt om.

/T

[Aquelegia]
2012-06-10 23:41
#29

#28 Vilken är närmaste butiken? Låter ju som en toppendryck. Visste faktiskt inte att energidryck var skadligt för kroppen dricker upp till 5 styckern per vecka Skäms

hus-musen
2012-06-10 23:44
#30

De där tycker jag är helt värdelösa, smakar ju bara sliskig saft Tungan ute Blir inte ett dugg pigg av dem. De förbrännande effekterna ger jag inte mycket för heller, det är bara riktad marknadsföring mot träningsvärlden som effektiv dryck tillsammans med kaffe och daglig träning.
Kikar man på innehållet så är det mer eller mindre samma dryck som redbull light, men redbullen är det mindre kalorier i.
Stör mig även på att den inte ska innehålla socker eller kemiska medel, men sukralos som Celsius är sötad med är just ett kemiskt framställt sötningsmedel som är tillsatt i mer eller mindre alla sockerfria produkter och bryts ner väldigt långsamt i naturen.

Brukar köra Lidls light energidryck, inga kalorier! Inte för att jag blir direkt pigg av dem heller, det blir jag inte av sånt.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-06-10 23:47
#31

#30 Tyckte väl dom inte lät sååå nyttiga som dom utger! Men sockerfria energidrycker innehåller ju sötningsmedel också. Kaffe smakar verkligen katastrofalt när jag är trött.

För mig är kaffe en belöningsgrej då jag annars dricker kopiösa mängder och det ofta slår fel och gör mig svimfärdig och skakis. Endast när jag är hemma eller har slutat jobba smakar kaffet riktigt bra. Skumt men är något invant ^^

Tessen
2012-06-10 23:50
#32

#29 Den som är närmst mig är Ica nära Norrmalm här i Skövde.

5st i veckan är inte så farligt, det är när ungdomar häller i sig flera burkar om dagen som dom kan få njurproblem, vätskebrist, trilla ihop och krampa osv. Det är dom höga doserna koffein och taurin som är skadligt. I USA finns det ju ingen åldergräns och reklamen vänder sig till barn och ungdomar. Det som är skrämmande är att en hel del av dom som hamnar på sjukhuset pga överkonsumtion av energidrycker i USA är barn som är 7år och yngre.

Men i Celsius finns det ju naturligt uppiggande utöver koffeinet som t ex Guarana och ingefärsextrakt. Sen så är det massa olika b-vitaminer i och antioxidanter från det gröna teet. Så dom är helt klart bättre än andra energidrycker om man ser till näringsinnehåll.

Jag gillar inte smaken på red bull och liknande heller, mycket godare att kunna variera mellan cola och frukter o bär och välja mellan kolsyra eller inte kolsyra.

/T

Tessen
2012-06-10 23:53
#33

#30 Jag blir pigg av dom och tycker dom smakar bättre än red bull och liknande som jag blir spyfärdig av. Det är bara energin och att smaken är okej som jag är ute efter, allt det andra skiter jag fullkomligt i då jag inte är i behov av att gå ner i vikt.

/T

[Aquelegia]
2012-06-10 23:54
#34

Guarana går inte det att köpa i hälsokostaffärer? Brustabletterna är snordyra så det vill jag inte ha.

Kanske kan blanda till sin egan energidryck ^^

Annons:
Tessen
2012-06-10 23:56
#35

#34 Ska du blanda egna energidrycker så kan du ju iaf inte blanda i krossade koffeintabletter för det är något av det beskaste som existerar, vet det efter att dom fastnat i svalget någon gång. Tror att Guarana finns i kapslar i hälsokostaffärer.

/T

hus-musen
2012-06-10 23:57
#36

#33 Ja kul att den funkar för dig, jag tycker som sagt den inte gör ett dugg och är sliskig.

#34 Faktiskt, det är 100 gånger hälsosammare att göra sin egen dryck! Kräver lite engagemang men det är nog helt klart värt det i slutändan :) Just taurin och koffein finns ju i tablettform, likadant med guarana, ingefära finns färsk, blåbär osv. Man kan göra en bra nyttigare hälsodrink hemma hmm.. Ska nog se vad jag kan hitta och prova Cool

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-06-11 00:02
#37

#35 & #36 Hade helt glömt av koffeintabletter. Testade en gång när jag var helt nere för räkning på jobbet och var så slut att jag inte ens kunde le. Fick en liten jekel av en kollega och efter 20 min så skrattade jag s jag skrämde mig själv då jag inte hört mig skratta på hela dagen. Plötsligt gick det som smort att servera. Dock försvann effekten efter bara en knappt timme.

Tror det fanns något typ ginseng i pulverform med om jag inte misstar mig som mor tog och blev superpigg av. Hm

hus-musen
2012-06-11 00:06
#38

#37 ja koffeintabletter är rätt bra, har en nödfallsburk här hemma. Men äter man för många så kan man bli koffeinförgiftad, inte trevligt. 
Ginseng finns som både tablett och pulver på de flesta hälsokostaffärer. Finns på apoteket oxå om jag inte minns fel.

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
2012-06-11 00:07
#39

Min lilla erfarenhet av energidryck (förutom ihop med alkohol, skäms på mig Foten i munnenTyst) är när jag var 16 år, hade jätteont i knäna, nervsmärtor i ena armen, var skittrött och gråtfärdig OCH skulle ha muntligt prov i biologi. En snäll kompis mer eller mindre tvingade i mig en burk burn och jag blev som Hammy, galet speedad! Efter det håller alla energidryck så långt ifrån mig som möjligt Oskyldig

Med vänliga hälsningar
Chess

Tessen
2012-06-11 00:12
#40

#36 Ja det är väl olika det där med tanke på att jag aldrig dricker energidryck annars heller eftersom jag tycker det är fruktansvärt äckligt. Köper koffeintabletter nån gång ibland men tycker det är lite väl dyrt med över 50kr för 30 små tabletter som håller en pigg i en timme och sen blir man ännu tröttare nästan. Innan det blev olagligt att sällja efedrin så använde jag det emellanåt för att slippa tröttheten. Efedrin är det absolut mest verksamma, det löjliga är ju att det är lagligt att inneha och att ha i kroppen(förutom om man tävlar i något där det kan räknas som doping men där är det heller inte olagligt men man diskas ju), men det är olagligt att sälja så det är i stort sett omöjligt att få tag på. Använder man bara en tablett ibland så tär det inte mer på kroppen än vad koffein, några koppar kaffe och energidrycker gör.

#37 Du kan ju testa att ta en kombination. Typ nån koffeintablett, en kapsel med guarana och en tablett med taurin. Då blir du nog som en liten duracellkanin i nån timme eller två iaf! (:

/T

Chestnut
2012-06-13 11:24
#41

Angående energidryck och hur det påverkar kroppen: http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=4893

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
2012-06-13 12:02
#42

Jävlars helvete det var ingen rolig läsning. Livsmedelsverkets uttalande på tv en gång "allt som säljs är godkänt enligt livsmedelsverket och är ofarligt att förtära" HA bullshit

Chestnut
2012-06-13 12:04
#43

Nej, red bull och vodka lär det ju inte bli igen för min del… I en av kommentarerna tas även möjliga interaktioner med benzo upp (förstärkt effekt), frågan är om det samma gäller vissa opiater ex tramadol? Hum helt klart något att luska i…Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2012-06-13 12:11
#44

Inget nytt att redbull och andra energidrycker är mindre hälsosamt, finns en anledning till att de ska undvikas av barn, gravida och personer med hjärtproblem. Tillsammans med sprit kan det lätt bli en dödlig dryck i större mängder om man har otur. 

Men har man starkt hjärta och inte tänker dricka det för jämnan så tror jag att det är relativt ok ändå.
Finns sämre saker att äta/dricka tillsammans med alkohol.

Livsmedelsverket kan man ju inte lita på över huvud taget, finns mycket som är godkänt i sverige som inte är det någon annanstans och tvärtom.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-06-13 12:16
#45

Har redan problem med hjärtklappning och andningen så jag bör nog undvika det. Har faktiskt aldrig druckit vodka redbull då mamma förbjudit mig det och jag faktiskt lyssnat ^^

Upp till toppen
Annons: