Annons:
Etikettutanför-ämnet
Läst 18770 ggr
[Aquelegia]
2012-06-03 23:45

Ont i sidan, njurarna?

Har i flera veckors tid haft extremont tidsvis i sidan, på vänstersida sett från mig mot framsidan. Precis under revbenen. Trodde det berodde på att jag hade druckit tokigt mycket då det var 40* på jobbet men när jag drog ner på drickat och ökade saltet i maten (med jod) så gjorde det tokont ändå.

Sökte på internet och det visade på njurarna. Är tokorolig nu då jag verkligen inte har tid med det här.

Vart skall jag vända mig? Skriver här då jag vet att man lätt får svar och bra råd och tips!

Får tokont om jag dricker en hel mugg med vatten och kan ibland få hugg i sidan och andas till extra djupt när det blixtrar till av svidande.

Annons:
Chestnut
2012-06-04 00:15
#1

Ring VC imorgon. Troligare att det är något muskelärt om du inte har andra symptom från urinvägarna (blodig urin, grumlig urin, blåssmärtor) eller feber men bäst att kolla upp det givetvis.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-06-04 00:22
#2

#1 Undra vad det kan vara för muskulärt i så fall? Det känns ju inte ytligt. Skall absolut kolla upp det då jag blir illamående när det värker till.

[Tassy]
2012-06-04 00:30
#3

Jag har njursmärtor till och från, man får ont högt upp bak/djupt i ryggen, inte i sidan enligt min erfarenhet. Om andningen påverkar så är jag tämligen säker på att det är muskler/brosk/revben som bråkar på ett eller annat vis.

Chestnut
2012-06-04 17:27
#4

Hur har det gått?

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-06-04 21:50
#5

Hann inte kolla upp det fick hoppa in mer timmar för sjuk kollega helt slut nu har stuckit till i hela magtrakterna nu på eftermiddagen byter sida ibland hm skall försöka hinna men jobbar mycket denna veckan Obestämd

[Tassy]
2012-06-04 22:04
#6

Blindtarmen? Foten i munnen

Annons:
Chestnut
2012-06-04 22:04
#7

#5 Försök att ta dig tid till att kolla upp det, för säkerhetsskull…Obestämd Låter verkligen som revben/brosk/muskel i mina öron men säkrast att kolla med läkare. Eller ringa 1177, det kan vara en bra början Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-06-05 22:25
#8

Kan reumatologen kolla upp det? Tänkte ringa till RA nästa vecka och se hur det går för dom.
Kan det vara något farligt när revben/muskler/brosk gör ont? Fattar inte hur det kan göra ont på grund av revben eller brosket Obestämd

Tessen
2012-06-05 23:58
#9

#8 Jag har haft knäckta/spruckna, inte helt brutna revben och då gör varenda andetag ont och det smärtar i sidan in under revbenen nästan hela tiden. Men jag hoppas verkligen att det inte är det du haft oturen att få på något sätt för det låter dom bara läka ut av sig självt och det kan ta månader. Försök minnas om du slagit i hårt mot revbenen strax innan smärtan satte igång för ibland kan det ta en vecka innan man känner av det.

/T

Chestnut
2012-06-06 10:45
#10

#8 Det kan dem säkert kolla upp men jag tycker du ska ringa VC innan eftersom det antagligen tar åtminstone några veckor till innan du får komma dit.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-06-07 07:42
#11

Usch kollade precis på ett program som handlar om en sak jag länge varit fundersam över, nu verkar det vara på grund av sköldkörteln usch och fy. Nu blev jag fan rädd på riktigt VC efter jobbet idag HEJ!

oskartoller
2012-06-07 18:28
#12

Jag har värk titt som tätt till vänster under revbenen, läkaren sa att jag troligtvis har en tarmficka som spökar.

Sen var det inget mera med det trots att jag brukar svullna där.

Upp till toppen
Annons: