Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1917 ggr
[Tassy]
2012-05-29 10:15

God dag 29/5

Hur är det med er idag?

Just nu kan jag iallafall sitta, men tvi för höfterna och ryggen! Natten gick över förväntan, smärtorna blev så jobbiga att jag helt enkelt knockade ur av utmattning.

I kväll får jag hit folk och ska bjuda på mat, det ser jag fram emot! Hoppas bara att kroppen är med mig i kväll! Misstänker att rullis åker fram, och så får jag väl förvandla mig till ortoshjälte Tungan ute

Annons:
Chestnut
2012-05-29 11:20
#1

God dagens!

Jag har avklarat mitt för idag; handlat, fått fotleden och ena knäet undersökt hos sjukgymnasten och suttit i telefon med uroterapeuten. Nu petar jag i mig lite frukost och sen ska jag bara vila och plugga…

Med vänliga hälsningar
Chess

RuiXue
2012-05-29 12:13
#2

Ligger i sängen och väntar på att Aerius och OxyNorm ska kicka in, sen blir det väl att smäcka på sig knäortosen och gå ut på en promenad som förhoppningsvis blir 5km! Orkar väl inget egentligen men vikten trillar inte av utav sig självGråter Borde väl egentligen äta lite frukost, om så bara lite fil och musli men vette tusan om jag vill äta något just nu. Magen kurrar lite men aptiten är noll. Känner mig inte ens sugen på någon kaka från mitt favorit café och då är det illaFoten i munnen

Jennie


[Aquelegia]
2012-05-29 12:33
#3

Tassy hihi ortoshjälte ^^ Vad skönt att du däckade tillslut, att du får gäster hjälper förhoppningsvis att kunna koppla bort höfterna och ryggen ett tag.

Idag har vi småstädat lite, sambon skall dammsuga (så skönt att han har börjat ta över dammsugningen)

Sedan skall vi äta lunch, laga rabarberpaj, bjuda hit någon vän och sambons lillebror. Sen blir det nog lite tvspel, middag på harrys och killarna skall på bio MEDANS JAG! Jag skall ha tjejkväll med mina desperata hemmafruar och GCB <3

Razzora
2012-05-29 21:56
#4

För min del så började dagen ganska bra. Hade inte så ont när jag vaknade men hade ändå inte sovit så där jättebra.

När jag sedan skulle till tåget (har nästan 4 mil till jobbet, så det blir tåg + buss för att ta sig dit) - den var full med folk! Små skole klasserna skulle tydligen på någon utflykt. Roligt för dom, mindre roligt för en annan som inte kan stå upp u 15 min utan att det gör ont. Så ja, jag fick stå upp hela vägen. Ingen hit direkt.

När jag väl kom fram till jobbet så hade nästan smärtan försvunnit.

Men jag skulle hem efter 8 timmars arbetsdag så kom smärtan tillbaka med full styrka. Visste inte vad jag skulle ta vägen på tåget hem. Trodde att jag skulle börja storböla då smärtan var så påtaglig. :'(

Sen skulle vi handla och jag har lärt mig efter många gånger att jag kan inte ta mina smärtstillande tabletter (tradolan) om jag inte har ätit något. Mår illa som tusan annars. Tog 3 timmar till innan vi var hemma så att jag kunde ta medicinerna. Kunde knappt ta ett steg när jag klev ur bilen. Så nu ligger jag i soffan med en värmefilt runt knät och väntar på att medicinen ska värka.Känner bara att jag är helt slut just nu. :(

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Tassy]
2012-05-29 23:28
#5

Det blev en kanondag till slut, värken till trots!

Har fått konstiga nervsmärtor i vänster ben, det hänger inte riktigt med och det känns som om foten brinner. Tyst

Maten blev kanon, och sällskapet var supertrevligt. Glad

RuiXue
2012-05-29 23:44
#6

Blev en helt okej dag. Tror jag gick 2.5-3km ungefär tack vare OxyNorm. Trött som tusan nu och somnade en stund på soffan hos mina föräldrar tidigare ikväll medans jag såg på TVSkäms

Min jamis är nöjd också efter en promenad i det gröna med mig och mamma. Får se hur det blir imorgon med katt promenader, det ska ju regna och Nisse tycker inte om tasseskakTungan ute

Jennie


Annons:
Upp till toppen
Annons: