Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1285 ggr
[Aquelegia]
5/27/12, 12:23 PM

Sommarvärmen

Bra eller dåligt för dig?

Jag lever livet! Min kropp har krävt värme i 2 år så äntligen är den här och jag hinner njuta av den.

Kan knappt få nog av sol och värken hamnar lite i bakgrunden och jag kan verkligen inte vara sur i det här underbarar vädret. För varmt? Då sätter jag påen fläkt ^^

DÄremot är min hud extremt solkänslig. Har alltid kunnat bli brun men senaste 2 åren har min hud sett ut att vara genomskinlig och blir röd DIREKT.

Annons:
hus-musen
5/27/12, 12:39 PM
#1

Jo halva kroppen gillar värmen! Inte resten av mig däremot, blir illamående och får hudutslag av solsken.

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
5/27/12, 1:28 PM
#2

Säger samma som er båda. Förr hade jag det superjobbigt på sommaren, men nu dyrkar jag solen sen jag blev riktigt dålig.

Chestnut
5/27/12, 1:28 PM
#3

Leder och muskler *älskar* värmen, övriga kroppen står gärna över när det blir över +17…Tungan ute

Med vänliga hälsningar
Chess

oskartoller
5/27/12, 7:33 PM
#4

Själen älskar sol och lite värme men min kropp avskyr den verkar det som. Svullen och stel som sjutton (normalrörlig) och illamående. Man får hålla ut.

[Aquelegia]
5/28/12, 12:11 AM
#5

Jippi, kämpade försiktigt med solen idag så lyckades bli lite halvt på väg att bli sommarbrun! Bara på framsidan men men.

Vågar inte ligga och sola själv då jag somnar av värmen (somnade i en bastu nyligen)så satt lite på balkongen idag

Hade värkande kropp imorse men efter en stund i solen släppte det.

Men visst blir jag lätt utmattad när det är varmt. Därför jag somnar, får trötthetssymptom. På jobbet är det 36 grader i ena delen. Ganska påfrestande att hålla sig pigg där. Blir ju faktiskt lite motsatt effekt med när det blir för varmt, när kroppen är utmattad så orkar ju inte musklerna med och lederna värker mer. Eller tänker jag fel nu? Försöker iaf ta det lugnt i värmen så jag inte blir för varm.

RuiXue
5/28/12, 11:44 PM
#6

Förutom en touch av yrsel/tidigt stadium av värmeslag i Fredags så har jag mått på topp i värmen. Mindre värk än vanligt och har tack vare det orkat mer. Muskler och leder mår som bäst när det är varmt men sedan förra sommaren så har jag lätt blivit svimfärdig till och med vid så låga temperaturer som 20 grader så jag måste vara försiktig. Blir lätt solbränd så måste vara försiktig i solen också, men klarade vårmarknaden i lördags i några timmar, utan solkräm och blev förvånadsvärt lite rödTungan ute Med tanke på att jag var ute i solen från runt 10 till nästan 14 så borde jag vart rödare än en kokt kräftaObestämd

Jennie


Annons:
Upp till toppen
Annons: