Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1901 ggr
[Aquelegia]
2012-05-20 00:32

Må bättre efter matintag

Hur dåligt jag än mår så mår jag alltid lite bättre när jag äter.
Märkte det i fredags när det var så ofantligt mycket att göra på jobbet. Så fort en rush var över satte jag mig ner en liten stund och åt något litet lättsmält men ändå energirikt.

Mår ni också bättre precis efter ett matintag?
Insåg plötsligt att jag VERKLIGEN måste vara nogrann med maten nu när jag skall bli friskriven och börja jobba på riktigt.

Annons:
[Tassy]
2012-05-20 00:58
#1

Ja, det känns bättre i musklerna (tror jag det är). Jag får en odefinerbar smärta i hela kroppen om jag slarvar med maten.

Razzora
2012-05-20 02:38
#2

Känner precis likadant. Slarvar jag med maten så kommer inte bara mer smärta i lederna utan även migrän som på posten.

Så jag måste vara extremt noggran med att jag måste äta så att jag inte får mer ont än vad jag redan har.

så jag vet inte om det är just att jag känner mig bättre efter maten eller om det är bara är att man ska ha mat som är grejen.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

hus-musen
2012-05-20 09:22
#3

Spelar ingen roll alls hur jag äter eller inte äter, får inte mer ont i kroppen. Däremot får jag sämre motstånd för att hantera smärta.

Om blodsockret sjunker för lågt tex så kan man känna sig matt i kroppen, svag och klen, yr, illamående, få huvudvärk osv. Man blir sämre på att filtrera bort omgivningen vilket i det här fallet faktiskt är smärta för många av oss. 
Får samma sak när jag är trött, orkar ingenting och hanterar kroppens impulser sämre.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-05-20 19:05
#4

#3 Toppen förklaring på hur det känns!

RuiXue
2012-05-22 02:04
#5

Har en mage som stundtals lägger av så inte alltid jag kan äta eller känner hunger. Märker ingen skillnad. Mitt blodsocker svänger rätt ordentligt (från 3.3-10.9 utan mediciner som kan påverka nivåerna) men när magen lägger av så känner jag inte ens av lågt blodsocker utan fungerar precis som vanligt, äter bara inte. Kan vid sådana tillfällen lätt gå 24 timmar mellan måltiderObestämd

Jennie


[Aquelegia]
2012-05-22 07:46
#6

#5 Lägger magen av för att du äter för dåligt? Jag hade det problemet nämligen, att jag inte åt och det bara förvärrades. Tillslut tog jag mig i kragen och hur jag än mådde skulle allt frukost, mellanmål, lunch, mellanmål och kvällsmat/middag ner! Tillslut anpassade sig kroppen likaså som den anpassar sig att inte äta på 24 timmar.

Annons:
RuiXue
2012-05-23 01:38
#7

#6 Har alltid haft problem med magen, så liten jag vart så har jag antingen inte ätit alls eller inte haft någon botten. Äter jag när magen känns som om den inte fungerar så mår jag bara ännu sämre. Kan inte ens få ner vatten! Känns som locket på och inget rör sig.

Jennie


Upp till toppen
Annons: