Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 5761 ggr
Razzora
2012-05-18 19:15

Mjuka naglar

Tänkte att jag skulle ställa en kanske udda fråga.

Har ni väldigt mjuka naglar?

Alltså att ni kan böja dom utan något problem?

Känns som om det måste vara någon brist av något slag, men har inte fått någon läkare som tycker att det är konstigt.

Det känns nästan som om mina naglar är "hypermobila" ;)

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Annons:
hus-musen
2012-05-18 21:47
#1

Ja jag har jättemjuka naglar, men har ingen brist eller något som skulle kunna vara orsaken.
Vet inte varför faktiskt.

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
2012-05-18 22:31
#2

Nej, mina naglar är stenhårda, har knäckt en nageltång en gång pga detta..

kkarinn
2012-05-18 23:35
#3

supermjuka här, flisar sönder om jag försöker spara ut dom och kan "böja" dom utan problem.
och när jag har trånga skor på mig så får jag blåmärken under stortånaglarna..

RuiXue
2012-05-18 23:57
#4

Har superhårda naglar som jag knappt klarar av att klippa själv. Men kan få blåmärken under stortånaglarna om jag har fel skor på.

Mina naglar kan skiva sig rätt som det är.

Jennie


[Aquelegia]
2012-05-19 14:33
#5

Kan inte ha långa naglar för dom trasar sönder trots inoljnning, förstärkande nagellack med vitaminer med mera. Lyckas jämt böjja upp naglarna med så fort jag kommer åt en kant dumt AJ!

Chestnut
2012-05-19 14:38
#6

Jag kan inte heller ha långa naglar för de blir så mjuka och liksom "krullar sig" om jag råkar slå emot något och DET gör ont!

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
2012-05-19 16:09
#7

#6 Precis, dom böjjer sig enligt mig onaturligt långt in så får blåmärken under naglarna. Hänt mig cirka 10 gånger senaste 2 veckorna SÅ ONT. Alltid när jag skall hämta något ur kylskåpet. Så slår jag emot kanten av ren kalntighet och kommer rätt på med nageln så det bara viker sig. Jag är ändå fanatisk nagelbitare och har egentligen inget som kan böjja sig bakåt men jodå. Blir dock sällan blåmärken men sådana vita "bristningsränder" mitt på nageln :S

Razzora
2012-05-20 02:34
#8

Mina naglar kan bli väldigt långa men dom böjer sig innåt så att det krullar ihop sig. Dessutom är det inte hela nageln som gör så utan bara halva. :S

#7 Ja det gör fruktansvärt ont när de böjer sig bakåt, jag får också sådana "bristningsränder" mitt på nageln. Ser förfärligt ut när man granskar naglarna lite närmare.

Min tanke på denna frågan var mer en ren nyfikenhet från min och min sambos sida. Eftersom vi har pratat mycket om både HMS och EDS och vad som kan vara symptomerna för dom. Sen så helt plötsligt kom han att tänka på mina naglar och så sa han att vi kanske skulle fråga er här på forumet =)

Haha, ibland behöver man ha någon annan som kommer på sådana saker som man aldrig skulle kunna tänka ut annars :P

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

hus-musen
2012-05-20 09:18
#9

Jag får oxå blåmärken långt under naglarna när jag stöter i/viker upp dem, ser helkonstigt ut.
Nagellack funkar inte, inte heller naglar på salong. Finns inget som fäster på mina naglar, tappar bra naglar 1-3 dagar som sitter på andra i veckor.

Skulle tro att de tär för att min naturliga nagel är så mjuk och rörlig så att den falska nageln nöts bort.

Qui dormit, non peccat

 


Razzora
2012-05-20 22:36
#10

#9 Ja, det är ju inte helt omöjligt att det är just det som händer att det nöts bort. Jag har aldrig själv testat lösnaglar, eftersom jag kan ha långa naglar men det ser konstigt ut bara eftersom de kröker sig.

Har faktiskt aldrig stött på en "normal" person som har så pass mjuka naglar som jag har. Alla i min familj har "diamant" naglar. Alltså extremt hårda naglar som är ganska tuffa att försöka och klippa.

Men jag tycker att det är ganska intressant att många här har samma "problem" eller vad man nu ska kalla det.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Upp till toppen
Annons: