Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 1876 ggr
Kashii
2012-05-16 11:04

vad kan det vara?

Nu vet inte jag vart jag ska vända mig, men jag testar här. Jag kan böja mina knän bakåt (antagligen mer än man ska kunna) och om jag har råkat göra de för mkt under dagen (försöker korrigera mig själv när jag kommer på mig själv med att stå med knäna bakåt) så får jag ont i knäna. Så då har jag två frågor x)

1. vad kan det vara som gör att jag kan böja knäna så?

2. Finns det ngt sorts knäskydd som gör att jag inte kan böja knäna bakåt?

Annons:
hus-musen
2012-05-16 11:28
#1

Överlörliga knän, eller dubbelledade knän är rätt vanligt, tycker många har det :) 
Men gör det ont så är det helt klart inte bra!

Det finns knä-ortoser som stabiliserar, prata med vårdcentralen så kan de hjälpa dig rätt, eller sök dig till en sjukgymnast. 
Du kan även få hjälp med att tänka på din kroppshållning så du inte översträcker knäna, ibland kan en enkel tejpbit som stramar åt när du står fel räcka för att du ska märka att det ärfel. Men det är ju individuellt om något sådant räcker och hjälper liksom :)

Qui dormit, non peccat

 


Kashii
2012-05-16 16:29
#2

okej, får nog ta o fixa kontakt hos HC sen när jag fått schema (har nyss börjat jobba så vet inte hur lediga dagar ligger) har fått höra att jag svankar mkt/har djup svank av naprapaten x)

hus-musen
2012-05-16 16:38
#3

Kan ju vara så att det är det som ger en större belastning på knäna, allt beror ju på hur du går och står. Men alltid värt att kolla upp Glad

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: