Annons:
Etikettmyndigheter-sjukvårdsorganisation
Läst 1675 ggr
[Aquelegia]
5/14/12, 5:35 PM

Planer på att ner och förändra RV på KSS

Igår läste jag i SLA från 11maj att det finns planer på att lägga ner/förändra reumatikervården på KSS. Patienter med en reumatiskt diagnos kommer att hamna mellan stolarna. De förändringar som nu planeras att ske, äventyrar hela vården och leder till ökade kostnader för VG-regionen.

Expertisen inom reumatologin i Västra Götaland är överens med reumatikerförbundet att den vård som finns måste finnas kvar.

Blir lite rädd i själen nu då jag precis lyckats få en remiss dit.

Oacceptabelt anser jag!

Annons:
Chestnut
5/14/12, 5:56 PM
#1

Ska se om jag kan hitta artikeln, har missat detta helt. Jättetråkigt för reumatikerna inom SkaS men själv är jag inte drabbad, tack och lov.

Men ska se om jag kan hitta artikeln och sen ta det därifrån…

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
5/14/12, 6:52 PM
#2

#1 Fuskade lite och skrev av halva artikelnSkäms Det som är konstigt är att det står så dåligt med information. Inte vad det är som orsakar nedläggningen/förändringen. Och varför kalla det för att lägga ner när det handlar om 20% nedskärning och förändring ? Fattade inte mycket annat än att det finns planer på att det skall försämras!

Chestnut
5/14/12, 6:56 PM
#3

Antar att denna skrivelse är något liknande? http://nlt.se/startsidan/friaord/1.1623073-basta-reumatikervarden-i-vastra-gotaland-aventyras?m=print

Vad jag kan avläsa så handlar det konkret om att minska slutenvårdsplatserna med 20%, ingenting annat. Jättesorgligt för dem drabbade men en petitess i sammanhanget om man jämför mot andra besparingar på akutvårdsavdelningar, palliativ vård mm.

Alltså borde inte mottagningsverksamheten påverkas överhuvudtaget.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
5/14/12, 7:10 PM
#4

Vad innebär slutenvårdsplatser?

Kan säga att SLA har skrivit något fruktansvärt klantigt! Snacka om att missförstå hela situationen! Dom nämner inte slutenvårdplatserna förän in i halva artikeln. Alla är inte insatta i vården så hade varit lättare att skriva att det gäller slutenvårdsplatserna kanska så snart i början istället Skäms

Chestnut
5/14/12, 7:39 PM
#5

#4 Platserna på avdelningen. Dvs, de ska minska antalet patienter som får ligga på deras avdelning och på så sätt minska antalet personal. *Tror* att reuma dock har relativt många platser i dagsläget… Ska höra mig lite för om "inside info" Flört

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
5/14/12, 7:50 PM
#6

#5 Jaha ja sedär ja. Men varför skulle det kosta mer att minska på dessa då. Fattar inget detta får du förklara för mig på onsdagFlört

Annons:
Upp till toppen
Annons: