Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2004 ggr
Sashie
5/11/12, 11:54 PM

RLS

Hej, är det någon här inne som lider av RLS (Restless Legs Syndrome)?
Jag misstänker att jag själv har det, och skulle gärna veta hur ni känner det, vad ni har för symtom etc.
Ursäkta om det här inlägget hamnade helt fel, men behöver verkligen svar. Vet inte om det är i rätt forum eller om det ens är på rätt iFokussida. Förlåt.
Väldigt tacksam för svar!
/Sasha.

Annons:
hus-musen
5/12/12, 12:28 AM
#1

Har inte RLS på papper iaf, men har även jag funderat på det. Vissa symtom stämmer in rätt bra.

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
5/12/12, 1:43 AM
#2

Har det inte på papper, men är säker på att det är det jag lider utav i perioder. Jag påverkas av sömnbrist, stillasittande och enformig kost.

hus-musen
5/12/12, 1:49 AM
#3

Jo det är just periodvis för mig oxå, läste någonstans att det är vanligare bland människor med tex fibro, ADHD, RA och andra reumatiska sjukdommar, bristtillstånd på järn eller b12, diabetes, läkemedelsframkallat mm.

Qui dormit, non peccat

 


Sashie
5/12/12, 11:44 AM
#4

Hur upplever ni det, alltså, hur känns det i benen?
För mig är det periodvis. Om jag har väldigt mycket i huvudet så brukar jag inte alltid känna av några symtom, men däremot när jag ska sova eller bara sitter och kollar runt planlöst på datorn så känns det obehagligt i benen direkt.
Har förövrigt Aspergers Syndrom och ADD, om det har någon betydelse.

[Tassy]
5/12/12, 1:13 PM
#5

Det spritter i benen så dom inte går att hålla still typ. Det kryper i dem, inte som domningar, utan betydligt mer irriterande. Jag har hört att en del får ont, men det stämmer inte alls på mig. Jag får en stark känsla av att jag måste röra benen, springa eller sparka med dem typ. Jag har också AS, och troligen ADD men har inte utrett det.

Sashie
5/12/12, 1:24 PM
#6

Jag upplever det liknande. Brukar gå omkring och använda benen så mycket som möjligt när det känns så, men det är jobbigast när jag ska sova. Då brukar jag bara känna att jag måste spänna alla mina muskler i benen så att jag nästan får kramp, och det är ju jobbigt när man ska slappna av och sova. Det jobbigaste är ju att det inte är i någon specifik muskel eller på något specifikt ställe, utan bara att det känns konstigt och obehagligt i hela benen.

Annons:
[Tassy]
5/12/12, 1:45 PM
#7

#6 Japp, precis samma för mig.

Anonym
Anonym
5/12/12, 10:54 PM
#8

Sambon har det, är förjävligt när det sätter in, oftast på bio, vid insomningen eller vid filmmys. Mycket frustrerande och så pass att man ibland får lov att flytta sig till soffan. Men i det långa loppet är det inga problem, mest han som lider av det och undviker situationer där han riskerar rsl

Upp till toppen
Annons: