Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 1634 ggr
[Tassy]
4/29/12, 11:20 AM

God dagens 29/4

Vad pysslar ni med idag?

Här är det lugna gatan, for runt som en 1a klassens dåre igår och städade, tvättade, diskade, handlade och fick för mig att gå hem med 2 tunga kassar tvärs genom stan så nu mördar kroppen mig.. ehm… Skäms

Annons:
[Aquelegia]
4/29/12, 11:48 AM
#1

God dagens!
Körde en liknande runda som dig igår dock påminde jag mig själv att vila emellan så kroppen är tack och lov inte sönder idag! Tur det för fröken skall ut på landet och odla mina första potatisar <3
Får dock lägga på ett kol nu då pastasalladen inte ens är påbörjad och jag saknar en hel del ingredienser. Jag som inte vill röra på mig något idag!

Chestnut
4/29/12, 12:12 PM
#2

Jag håller på och småfixar hemma i lugn takt, ska sen ner på stan snabbt och köpa lite småsaker… Hästarna har varit ute i natt för första gången i år så det är kolugnt på gården.

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
4/29/12, 1:32 PM
#3

Slödag faktiskt, var på bilträff igår och ut på stan, så jag är lagomt mör Tungan ute
Är hundvakt oxå så det blir väl lite korta långsamma promenader lite då och då under dan!

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
4/29/12, 1:38 PM
#4

Slödag än så länge här men ska väl försöka dammsuga och gå ut med lite skräp senare och ta tag i disken. Kanske går till en kompis senare också. Men just nu läser jag bara lite på nätet, väntar på att Justin ska vaknaKyss och funderar på att gå till mina föräldrars lägenhet en sväng och låna badkaret och hämta mitt kaffe som står därTungan ute Päronen befinner sig just nu nere i Skåne med husbilen.

Jennie


[Aquelegia]
4/29/12, 6:50 PM
#5

Jisses tillbaka från torpet nu, jag hann med både en storslagen pastasallad och baka muffins innan vi åkte iväg <3 Gick tack och lov snabbt med potatisbäddarna då det hade varit ett grönsakland där flera år tidigare så gräsmattan lossnade nästan av sig självt. Kom att tänka på att jag vill bo på landet senare i livet och jag skall ENDAST odla i pallkragar. Så otroligt jobbigt att jobba i markhöjd Skäms
Nåja nu är det bara att luta sig tillbaka och invänta skörden.

På hemmaplan hann jag städa innan sambon kom hem och plantera basilika, fröså gurka och sallad. Skulle vilja plantera ut mina tomatplantor med men har ingen jord hemma *rastlös*

Upp till toppen
Annons: