Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 3218 ggr
[Tassy]
2012-04-25 16:19

Dagens Ros

Här rosar vi de som har gjort något extra bra, eller helt enkelt förtjänar en blomma! Glad

Annons:
Chestnut
2012-04-25 20:23
#1

Underbara, stöttande vänner <3 Kyss

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-04-26 00:05
#2

Min sambo <3 Han behandlar mig med respekt, förståelse, ödmjukhet och mängder med kärlek.

kkarinn
2012-04-26 09:39
#3

ica affären som ligger vid mig har tagit in vegmat!! så slipper jag gå långt till willys! äntligen Skrattande

[Tassy]
2012-04-26 17:15
#4

Dagens ros till er allesammans, som tappert kämpar på! Glad

hus-musen
2012-04-26 18:08
#5

Dagens ros vill jag nog ge mig själv faktiskt, för att jag varit duktig och gjort jordgubbspaj Skrattande

Eller så rosar jag mannen som sålde dessa ljuva jordgubbar för 35 kr kg Cool

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
2012-04-26 18:24
#6

#5 Jordgubbar Kyss

Jag rosar pizza och pepsi idag. Precis vad jag behövde. Sen givetvis min underbara familj och alla vänner som stöttar i massor när det är tufft. Men pizza var verkligen vad min kropp behövde…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
2012-04-26 18:30
#7

#4 Detta kommer bli en stående dagens ros! ^^

#6 Vad kroppen vill ha skall kroppen få första budordet i hms/edsars liv!

[Tassy]
2012-04-26 23:13
#8

Jag vill rosa de underbara människorna på vuxenhabiliteringen! Där finns en samling sanna änglar. Glad

Chestnut
2012-04-27 11:54
#9

En stor ros till att vakna av att solen lös mig i ögonen! Ah, snart sommar Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2012-04-27 19:01
#10

#9 Å de rosar jag oxå idag! Så skönt med lite sol och värme!

Qui dormit, non peccat

 


hus-musen
2012-05-01 13:18
#11

Dagens ros går till solen idag oxå! Tänk vad mycket lite finväder kan göra för humöret!

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
2012-05-01 15:10
#12

Dagens ros till solen och det varma, sköna vädret! Och till Sossarna i Vårgårda som hade mycket underhållande Första Maj tal idag Skrattande

Jennie


[Aquelegia]
2012-05-02 00:02
#13

Dagens ros går till min älskade balkong som blivit så fin i år. En riktig oas, blir så rofylld av att pyssla med mina krukor fyllda av väldoftande kryddväxterGlad

Annons:
[Tassy]
2012-05-02 00:06
#14

Dagens ros till min pojkvän som bjöd mig på restaurang i gott sällskap. Glad

Razzora
2012-05-02 14:29
#15

Dagens ros går till min kära sambo som alltid tar hand om mig och när jag behöver det hjälper mig med mina strider med sjukvården!

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

RuiXue
2012-05-02 22:56
#16

Dagens ros till barnmorskan och min läkare som hjälpte mig mycket idag, samt en stor ros till arbetsterapeuterna i Herrljunga som verkligen bryr sig och tar kontakt med läkaren om en det ena och en det andra som jag behöver hjälp med! Tack vare arbetsterapeuten jag pratat med över telefon så är nu remiss skickad till ortopedtekniska också, och idag skulle hon skicka notis till läkaren om rullstol så han kan ordinera det så jag kan få en utprovad kanske redan på Fredag (skulle träffat en arbetsterapeut imorgon men hon är sjuk och vi hoppas på att hon är frisk på Fredag). Det finns guldkorn inom vården!

Jennie


[Aquelegia]
2012-05-03 20:50
#17

Dagens ros till receptionisten på Vårdcentralen city. Jisses sicken kvinna! Hon hade jättemycket att göra men diskuterade fortfarande fram flera förslag om hur jag skulle gå vidare och utbrast till slut "men hörreduru jag bokar in ett läkarbesök åt dig så du får allt löst på samma gång och du får en remiss vidare för dina smärtor" Så fick jag tid redan nästa veckaGlad

[Aquelegia]
2012-05-04 22:43
#18

Dagens ros går till TADA Min kropp! Den skötte sig ypperligt när jag satt på hästryggen för första gången på närmare 5år. Red i och för sig bara några få minuter "för att testa på" hur kroppen reagerade och hur mycket jag kom ihåg men imorgon blir det nog lite längreGlad

Chestnut
2012-05-04 22:50
#19

#18 Härligt! Ta det försiktigt när du ska av och på bara, där är den största belastningen såvida du inte tävlar i hoppning varje helg Tungan ute Pall är jättebra att använda oavsett hur hög hästen är, sparar både på höfter och knän.

Dagens ros till min barnmorska/uroterapeut som hjälpt mig massor. Borde finnas fler som hon inom vården!

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-05-04 23:02
#20

"19 Hon får en ros av mig också! Det låter toppen!

Annons:
[Aquelegia]
2012-05-06 23:34
#21

#19 Red på mors varmblod jag är jättelång men HAN är hög ^^ Bad mamma ta emot mig när jag hoppade ner för mina knän och min höft varit dåliga och tål inte stötar. Tog ett tag för henne att förstå hur jag menade men till slut fick jag hjälp mot stöten nerGlad

Så otroligt glad att du fick hjälp av barnmorskorna till slut det är ju löjligt vad lätt det är bara folk bryr sig och faktiskt kollar efter vad dom ser inte vad dom VILL se!

Får komma på en dagens ros. Återigen min mor tror jag då jag umgåtts med henne i flera dagar och hon för första gången i mitt liv verkligen förstår sig på mig<3 Hon förstår inte allt men mest att jag verkligen har ont i alla fall och att det finns fler så jag är inte onormal, bara lite udda ^^

Förvirrad_tjej
2012-05-09 13:45
#22

Åh vad roligt för dig att rida igen! Det gör verkligen nytta för kropp och själ. Mina höfter bråkar dock okcså när jag ridit intensivt. Inte kul :(

Dagens ros går till min vovve, som är världens bästa kompis !!

Förvirrad_tjej
2012-05-09 13:58
#23

Hej igen !! Typiskt mig att inte vara aktiv på jätte länge och sedan bombadera er med inlägg, haha :D

Ville iaf bara säga att jag ångrade mig om dagens ros! Den går till er!

jag är så grymt imponerad av eran kämparglöd. När jag läser era inlägg blir jag ofta förundrad hur positiva ni är trots allt jobbigt. hur ni kämpar vidare med att hitta lösningar i vardagen.

Hoppas innerliggt att jag kommer vara lika optimistisk den dagen mina krämpor försämras. Ni kommer iaf att vara mina förebilder då ! Ville bara att ni ska veta det, för jag vet hur motarbetad man kan bli av andra, i vården speciellt tex.

hus-musen
2012-05-09 14:34
#24

Dagens ros går nog till min arbetsteraput som hjälpte mig med bra skenor till tummarna och handlederna och gummi till fingrarna!
Och till alla glada byggubbar här utanför som sliter med att få klart byggeländet :)

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
2012-05-09 14:58
#25

Dagens ros till ortopedtekniska i Borås som kunde ge mig en tid redan på Fredag när jag ringde idag!

Jennie


[Tassy]
2012-05-09 20:30
#26

Dagens ros till gubben som fixade maten i allt kaos!

[Aquelegia]
2012-05-09 20:32
#27

Dagens ros går till min ugn! Som just nu lagar cirka 20 måltider mat samtidigt Glad

Storkok på g skönt att slippa stå vareviga dag och röra i grytor ^^

Annons:
kkarinn
2012-05-09 21:34
#28

dagens ros går tillmin sambo som överlevde sin operation i går Kyss

och som orkade röra lite på mungipan när han såg mig fast han avr hög som ett hus.

[Aquelegia]
2012-05-13 18:23
#29

#28 Vad skönt att det gick braGlad

Dagens ros till sambon som traskade iväg för att köpa godis åt mig idag, har svårt att köpa godis för börjar jag väl så börjar jag att köpa med mig som vana igen :S
Roliga är att jag har en snickers hemma åt honom som jag köpte till han igår som han skall få som tack nu.

[Tassy]
2012-05-13 19:01
#30

Dagens ros till min nya traktörpanna! Älskar den redan. Och en ros till solen också.

RuiXue
2012-05-15 00:16
#31

Ros till min vårdcentral som äntligen verkar förstå att smärta är verklig och påverkar ens vardag ordentligt! Ringde idag angående svåra smärttoppar hela helgen (höll mig vaken hela natten tills igår och åkte nästan in till sjukhuset för att få hjälp) som Citodon inte biter på alls trots max dos. Min läkare ringer imorgon och ringer han inte så finns recept på starkare smärtstillande (eventuellt Oxynorm då jag sa till sköterskan att Morfin kanske inte är någon idé att testa eftersom Kodein inte fungerar) på apoteket imorgon eftermiddag!

Ros även till min knäortos som är så himla skön att ha på sig och ger lite bättre stabilitet och gör att knät värker lite mindre.

Jennie


[Tassy]
2012-05-16 12:41
#32

Ros till solen som värmer så gott!

Ros till inspektören och hyresvärden som fixade min ventilation i vardagsrummet.

Ros till matlust iFokus för alla mumsiga tips!

[Aquelegia]
2012-05-19 15:54
#33

Betygsskalan skall ändras till A-F istället för ig, g, vg och mvg GLAD TJEJ! Kommer nu att orka börja plugga igen då jag vart mycket felbedömd i skolan. Var alltid snornära till högre betyg men då jag bara var till 99% bättre så fick jag ändå snällt ta det sämre betyget. Typ vg+ blev alltid vg trots det egentligen visade på kompetens såsom mvg krävde. Mina betyg visar inte alls vad jag egentligen kan. Vilket även lärarna påtalade.

I tyskland är betygsskalorna 1-6 Låg alltid jättebra till MEN i sverige vart det plötsligt andra bullar trots mitt intelekt bara blev bättre och bättre men inte passade med skolans bedömningar.Tapa all ork att försöka kämpa.

Så nog om det, nu finns det äntligen en chans för mig att kunna plugga och verkligen få ner på papper vad jag kan! Tror dett kommer hjälpa många elever då dom med svårigheter ofta hamnar på ig-g. Men numera har möjlighet att komma ett steg högre upp när det väl går bra. Pressen att man måste kämpa sig till betyg kommer nog släppa lite då ett vg+ inte längre dras ner till endast vg istället för mvg!Utan kanske blir ett b istället för a men slipper ett c.

Chestnut
2012-05-19 16:13
#34

#33 Det är jättebra för många men jag som har såpass mycket betyg i gamla skalan drabbas negativt… Iaf enligt gymnasiet, får se vad komvux säger. Ska du också plugga där för att läsa upp betygen? Isf får vi ha studieträffar! Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
2012-05-19 16:16
#35

#34 Som det ser ut nu skall jag plugga upp matte b och kanske kolla om dom har någon företagsutbildning/ledarskap på vuxenutbildningen.
Skall ringa studievägledare nästa vecka. När måste man senast söka? Det vore toppen att ha någon att plugga med då jag ofta inte förstår genom att bara läsa utan gillar att diskutera mig fram till lösningar med mera.

Chestnut
2012-05-19 16:27
#36

#35 Matte B har jag redan överlevt, tack och lov ^^ Men kan absolut ställa upp och hjälpa dig, jag föredrar också att diskutera! Tror att man kan söka fram till juni, jag ska på möte med studievägledare där fredag nästa vecka och skriva ansökan.

Här är anmälningsblanketten, där står vilka teoretiska kurser som erbjuds. Matte 2 motsvarar matte B.

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2012-05-19 22:11
#37

#33 Åh jag som tycker den nya skalan är skitkass! Jag är helt för godkänd, inte godkänd och struken. Resten är ju inte relevant egentligen tycker jag.  Alla dessa plus som delas ut betyder ju inget mer än att man bara nästan nådde upp till ett högre betyg, men man klarade inte av det riktigt. Nära skjuter ingen hare..

Jag vill rosa min söta sambo, haft det jättemysigt på en paintballtävling idag med strålande sol! Men är grymt trött i kroppen just nu.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-05-21 23:00
#38

Dagens ros till artrox: Värktabletter funkade inte så tog en artrox igår förmiddags, en imorse och en nyligen. Känns bättre i nacken, axlarna och ländryggen. Så skönt! Hade även inlägg på jobbet idag så knäna är snällare mot mig och även höften lite. Om det har med artorexen elelr inläggen att göra. Vet inte, fortsätta med båda ett tag gör jag iaf!

RuiXue
2012-05-22 01:56
#39

Ros till Oxynorm som fick mig nästan helt smärtfri när jag tog en för smärtor som nära nog fick mig att gråta (visste att det då var lönlöst att ta Citodon). Sov dessutom skamligt bra tack vare att smärtnivån var lägre än vanligtTungan ute Inga biverkningar alls!

Och ros till det underbara sommarvädret som äntligen hittat hit!

Jennie


[Tassy]
2012-05-22 15:03
#40

Dagens ros till vädret, och till gubben. Glad

[Aquelegia]
2012-05-22 20:51
#41

Dagens ros till en utav mina arbetskollegor på mitt gamla jobb som verkade positiv till att jag kommer tillbaka, alla andras kommentarer är "företaget har ju ingen skyldighet att ta dig tillbaka och dylikt" så att höra "kul" var välkommet.

Annons:
RuiXue
2012-05-23 01:35
#42

Ros till det underbara vädret!

Jennie


[Tassy]
2012-05-23 16:50
#43

ros till vädret och mig själv, som fick ändan ur vagnen och gjorde i ordning balkongen så man kan sola där. Glad

RuiXue
2012-05-24 00:44
#44

Ros till det underbara vädret! Och till mig själv för att jag äntligen tog tummen ur röven och fick burit ut diverse skräp samt dammsugit i hall, badrum och del av vardagsrum, städat toa och handfat och moppat badrumsgolvetFörvånad

Ros även till McDonald's som har väldigt god McFlurry Marängswiss så här i sommarvärmenCool

Och ros till Stina's Kafé i Vårgårda som alltid har så farligt gott fika!

Jennie


Chestnut
2012-05-24 22:29
#45

En stor ros till Aquelegia för sällskapet en stund idag (vad är oddsen för att två ifokusare stöter på varandra på stan mitt i en trafikkorsning?) och rosor till alla er andra för att vi har så bra, stöttande stämmning här! Kyss

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
2012-05-24 23:20
#46

#45 Stor ros till dig med var så skönt och sitta och beklaga sig för varann lite. Även om jordgubbarna egentligen var ganska äckliga så var det en trevlig stund.

Oddsen insåg jag var ganska väldigt stora då du går i skola här och jag bor här. Skolan och mitt jobb ligger nästan vägg i vägg och ja…

Gillade min fint där *cykla förbi och vända mig om lite försiktigt för att se om det var du* ^^

[Aquelegia]
2012-05-26 00:17
#47

Dagens ros går till min arbetsterapeut som hämtade handledsortoser meddetsamma när jag ville diskutera mina funderingar med henne.

Visade sig att hon och min sjukgymnast redan hade pratat ihop sig om det men ville se om jag klarade av att jobba utan. Har dock fått så mycket låsningar och "vrickningar" i handlederna som orsakat kramper och domningar/lealöshet i händerna så nu behövde jag hjälp.

Fick dock tyvärr bara till vänster då högra sidan var en modell som begränsade mina rörelser för mycket.Inväntar leverans till höger sida ^^

RuiXue
2012-05-26 01:14
#48

Ros till det fina vädret! Och till mina föräldrar och min barndomsvän som gjorde denna dag till en väldigt bra dagGlad

Jennie


Annons:
Upp till toppen
Annons: