Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 8304 ggr
Chestnut
4/21/12, 1:20 PM

Tricykliska antidepp mot smärtor

Är det någon här som fått Tryptizol/Saroten eller Sensaval utskrivet mot värken? Upplever ni någon effekt?

Jag håller på med ett nytt försök med Sensaval mot nervsmärta, går inget vidare tyvärr. Tappar allt vad aptit heter och tycker inte att jag mår bättre. Snarare tvärtom, känner mig känslolös och värken är mera "närvarande" eftersom jag liksom inte orkar "filtrera bort den". Luddig förklaring kanske men vet inte riktigt hur jag ska beskriva det. Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
hus-musen
4/21/12, 4:07 PM
#1

Äter Tryptizol nu och har gjort det i lite mer än en vecka..

Mår uselt ärligt talat. Drömmer mardrömmar varje natt, är väldigt yr och hållt på att svimma flera gånger, lock i öronen, hjärtat rusar så fort jag försöker göra något, jag är trött och bedövad i hela kroppen och har en huvudvärk som aldrig går över.
Viktuppgången som de varnade för kommer inte ske, har ingen hunger alls utan tvingar mig själv att äta.

Hela kroppen känns fel, vet inte hur jag ska förklara det. Den är liksom bedövad som om den somnat bort men den gör mer ont än vanligt för jag får inte äta mina citodon.

Visserligen så har jag fått veta att det kan ta 2-3 veckor innan kroppen anpassat sig, men vette fasiken om jag står ut.

Qui dormit, non peccat

 


Maria
4/21/12, 5:08 PM
#2

Jag började med Saroten för två dagar sedan för min huvudvärk. 25 mg till kvällen och ska öka till dubbelt om ingen effekt blir efter 3-4 dagar.

Märker ingenting mer än dåsighet just nu.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

RuiXue
4/22/12, 9:07 PM
#3

Har aldrig tagit den typen av medicin och skulle inte ens ta i det med tångTyst Har hört för mycket om de jobbiga biverkningarna Rynkar på näsan

Jennie


Chestnut
4/22/12, 9:29 PM
#4

#3 Jag är sådan som resonerar att jag måste testa innan jag kan säga något. De flesta NSAID har en lååång biverkningslista, likaså p-piller men många tar dem utan att blinka.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
4/22/12, 9:30 PM
#5

Jag avstår på grund av erfarenhet ifrån andra antidepp, tyvärr.

Chestnut
5/8/12, 8:40 PM
#6

Hur går det för er #1 & #2?

Sensavalbiverkningarna har släppt rätt mycket, lite morgonillamående och lite allmänt seg fortfarande men äter nu i alla fall ordentligt.

Tycker att när jag väl har somnat hjälper tabletten mig att sova mera djupt (tar den på kvällen). Lindrar en del smärtor ner i benen men hjälper inte ett dugg mot blåsspasmerna och smärtorna i det området. Äter 25 mg fortfarande…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
Maria
5/8/12, 9:20 PM
#7

Jag har ätit Saroten sedan 19 april och tar nu 50 mg till kvällen.

Dåsigheten har släppt och huvudvärken finns kvar men det är inte lika stark eller hur man nu ska uttrycka det så den enda biverkningen jag känner av nu är att jag är väldigt torr i munnen men har köpt Salivin och Xerodent på Apoteket.

Jag tänker fortsätta ett tag till nu för det verkar gå åt rätt håll.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Chestnut
5/8/12, 9:22 PM
#8

#7 Jo muntorrheten känner jag med. Äter visserligen två andra mediciner som också ger muntorrhet så tror nog på en kombination. Är Xerodent bättre än Salivin?

Med vänliga hälsningar
Chess

Maria
5/8/12, 9:27 PM
#9

#8 Ja, jag tycker det. Dessutom så kan man få Xerodent på recept. Det visste inte jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Chestnut
5/8/12, 9:34 PM
#10

#9 Oj, då var det ju dubbelt så bra! Ska nog köpa hem en burk och testa ifall det är något för mig. Salivstimulerande är ju rätt dyrt…

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
5/8/12, 10:16 PM
#11

Fortfarande sömnproblem (sover ännu sämre och mindre än vad jag brukar), trött, ingen smärtdämpande effekt alls, muntorr, huvudvärk, stickningar i benen och en del annat.
Viktuppgången har börjat, mest för att jag är tillbaka på de eviga energidryckerna för att orka göra något alls om dagarna.

Enda som har minskat är illamåendet, men blir fortfarande yr och svimfärdig om jag gör något.

Det enda positiva är att jag har lättare att somna in på kvällen men sover inte bättre eller längre.

Så jag kommer inte fortsätta med tryptizolen, en doshöjning har inte gett något alls. Orkar inte med det här längre.

Qui dormit, non peccat

 


Ladydragon
5/9/12, 12:27 AM
#12

8# Xerodent innehåller oxå Flour vilket är extra bra att tillföra om man är muntorr

jo man kan få Xerodent på recept och det ingår i högkostnadsskyddet enda negativa är att hitta en tandläkare eller läkare som orkar bemöda sig att skriva ut det Obestämd

har själv försökt få det utskrivet men alla jag frågar säger bara det finns receptfritt på Apoteket så det tänker jag inte börja att krångla med suckar

och för att återgå till din tråd

så jag har provat Tryptizol för värken men det hjälpte inte ett dugg dessutom blev jag då fruktansvärt trött av dom och det höll i sig även nästa dag piggnade till nån timme innan jag skulle ta den igen 
sen fick jag inte ta dom och Tradolanen tillsammans och det kändes viktigare att ha en fungerande smärtlindring än att vänta X veckor och sen kanske få lite smärtlindring

hus-musen
5/11/12, 6:12 PM
#13

Slutade med Tryptizolen i förrgår och mår riktigt bra i jämförelse, jag är inte trött, yr, inte muntorr eller något Glad

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Razzora
5/11/12, 10:11 PM
#14

Jag fick ett ganska bra tips från en utav mina läkare.

Testa JätteNattljusolja (tablett-form).

Ska fungera mot inflammationer och även ibland fungera som lite smärtlindring. SKa inte ge några biverkningar.

Har bara tagit den en dag eftersom jag har ett bröst som jag har en inflammation som dök upp. Så jag kan tyvärr inte säga så mycket förrutom att tabletterna är ganska stora tyvärr.

Har då läst lite och det verkar som den kan vara ganska bra på det mesta. Kan ju inte skada och testa.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

hus-musen
5/11/12, 10:15 PM
#15

Jättenattljusolja har jag hört om tidigare, ska vara bra mot inflammatoriska problem och hormonproblem som pms och akne. Har dock aldrig vågat prova eftersom jag är allergisk mot en hel del.

Qui dormit, non peccat

 


[Tassy]
5/11/12, 10:21 PM
#16

Jag har ätit jättenattljusolja under en lång period. Jag säger kvacksalveri.

Razzora
5/11/12, 10:22 PM
#17

Jag är också allergisk mot ganska mycket och kollade noga vad det innehöll. Eftersom jag inte tål diklofenak eller voltaren i tablett form eftersom min mage slås ut totalt så fick jag denna som tips istället.

Jag har kollat runt på om det finns några biverkningar överhuvudtaget men har inte hittat några än.

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

[Tassy]
5/11/12, 10:45 PM
#18

Jag skulle säga att främsta biverkningen är hål i plånboken. Flört

Maria
5/12/12, 8:07 AM
#19

Här kommer en länk som talar om en del biverkningar när det gäller jättenattljusolja.

Inte bra för epileptiker

Kan ge mag/tarmbesvär samt huvudvärk

Treksam användning vid graviditet

Kan ge nässelutslag

Värk i lederna.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Aquelegia]
5/12/12, 11:01 PM
#20

Känne rigen det där med "filtret" att inte kunna filtra bort det vanliga ontet.
Förklarade för min sjukgymnast för länge sedan att AJont är okej för det försvinner så då är det inte så farligt men när den där konstanta smärtan överallt inte går att filtra bort är det inte roligt. +

Annons:
Upp till toppen
Annons: