Annons:
Etikettallmänt-prat
Läst 2089 ggr
kkarinn
2012-04-20 16:26

epilera

hmm här kommer ett ilandsproblem,

kan ni med "EDS-hud" ta bort hår med epilering? eller blir ni flådda?

har nämlingen råkat vinna en sådan men ej vågat prova haha..

jag kan ej vaxa benen då huden följer med,

Annons:
[Tassy]
2012-04-20 17:07
#1

Vaxa tror jag inte att jag kan heller pga skör hud, men epilera går bra. På ställen där min hud är för mycket gummi så underlättar det om jag håller ner huden med den fria handen (nyps mindre). Men var beredd på att det är sablans oskönt med epilering.

Önskar jag hade annan hårtyp, skulle gärna ha fortsatt epilera men har spröda blonda hår som bara går av, blir som 2-3 dagars rakstubb för mig. Ska visst vara bäst på grova svarta hår.

hus-musen
2012-04-21 12:11
#2

Näe vaxa går inte, drar med mig mer hud än hår! Och då har jag ändå tydligen ingen eds-hud.
Epilator funkar rätt okej, många hår går av, men många följer med oxå. Men inte skönt de första gångerna, ajaj.

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
2012-04-21 13:13
#3

Aldrig vågat testa varken vax eller epilering… Jag blir skinnflådd ibland bara av rakning trots mycket lödder och en extra mjuk rakhyvel. Obestämd

Med vänliga hälsningar
Chess

hus-musen
2012-04-21 13:15
#4

Rakning är värre för mig än epiliering, spelar ingen roll om det är en ny hyvel, den hyvlar med sig huden ändå.

Qui dormit, non peccat

 


Chestnut
2012-04-21 13:24
#5

#4 Okej, då kanske jag ska överväga epilering i alla fall! Glad

Med vänliga hälsningar
Chess

[Tassy]
2012-04-21 13:40
#6

Rakning har jag också problem med, spelar ingne roll hur jag gör, huden är för känslig.

Annons:
kkarinn
2012-04-21 16:54
#7

ja nu har jag vågat prova haha.

och eh ja.. jag är i alla fall inte flådd och SÅ himla ont tyckte jag inte att det gjorde, visst det gjorde ont och nästan lite tårar kom men haha men det funka.

mycket bättre än rakning då jag får ont av det effteråt Glad

och jag har så tunna hårstrån så tyvärr gick hälften av för mig med.

hus-musen
2012-04-21 17:28
#8

#7 Runt fotlederna och knäna tycker jag det är värst, oxå där hårstråna helst går av oxå dumt nog.Men resultatet blir bra, underbart på sommaren när man slipper fundera om man borde raka benen eller inte Tungan ute

Qui dormit, non peccat

 


RuiXue
2012-04-22 21:05
#9

Epilering funkar prima för mig. Däremot får jag gärna innåtväxta hår utav rakning, och de ger gärna ärr efteråt. Vaxa har jag inte direkt testat men funderar på att prova på salong till sommarenObestämd

Jennie


kkarinn
2012-04-23 08:52
#10

kan säga att epilering i armhålan gick åt skogen… är rödare än rödast och har fortfarande ont två dagar senare.. men då vet jag hahaha!!!! Obestämd

RuiXue
2012-04-23 13:43
#11

Ja, epilering i armhålan är ingen höjdare. Där brukar jag raka. Men på benen går det bra att epilera tycker jag.

Jennie


[Aquelegia]
2012-04-24 12:11
#12

Jag har ingen EDS diagnos men jag kan absolut inte vax eller epiler, känns som att allt rycks av. Ryser bara vid minnet när jag testade en gång att vaxa och epilera benen :'(

Upp till toppen
Annons: