Annons:
Etiketterehlers-danlos-edshypermobilitetsyndrom-hms
Läst 4212 ggr
Chestnut
2012-04-14 03:48

Samlar vätska

Den senaste tiden har jag märkt att jag samlar en hel del vätska i kroppen några dagar och sedan kommer allting ut på en och samma gång inom loppet av några timmar (utan att jag gör något särskilt) innan det börjar om igen. Ska man utgå från vågen rör det sig om 2-5 kg. Med andra ord en hel del…

Är det något som ni känner igen? Förslag på vad man kan göra åt det?

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Tassy]
2012-04-14 13:30
#1

Japp, det känner jag verkligen igen.
I perioder nyttjar jag c-vitamin, annars inget särskilt.

Det är väldigt frusterande problem dock.

hus-musen
2012-04-16 11:26
#2

Jag skulle tro att det har med hormoner att göra.. Kan oxå få så i perioder.
Märks extra väl om jag äter skräp, sånt med mycket kolhydrater.

Te är vätskedrivande, så jag brukar ta en kopp så ordnar det sig. Funkar inte med svart te dock, utan det ska vara rött som det verkar.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
2012-04-17 23:17
#3

Har sett på vågen att jag diffar extremt mycket vissa veckor utan anledning. Kan utan problem plötsligt tappa 4-5 kilon.
Då jag inte gör något speciellt dessa perioder undrar jag om det kan vara så att det är vätska?

[Tassy]
2012-04-18 02:04
#4

det låter ju misstänkt likt vätska. Även om kvinnor ju normalt svänger viktmässigt under menscykeln också Glad hur mycket är svårt att veta, då det är individuellt.

Jag märker att jag samlat vätska på mängden toabesök utan att jag druckit mycket.. Kan få kuta skytteltrafik vissa dagar.

RuiXue
2012-04-18 12:51
#5

Min vikt pendlar rejält också. Den senaste veckan har jag gått ner 5kg men inte allt utav det kan vara ren viktnedgångObestämd Måste ha haft en del vätska i mig också…

Jennie


Chestnut
2012-05-17 21:16
#6

Så frustrerande det här med vätskeansamlingar! Obestämd

Igår fick jag höra att jag såg väldigt svullen ut i underbenen - idag får jag inte ens på mig skorna som jag hade igår för det är så svullet kring fotlederna! Lite är visserligen i ena fotleden pga att jag stukade den rätt rejält tidigare idag men den andra foten går inte heller i, inte alls.

Nej, ytterligare en sak som hamnar på listan…

Med vänliga hälsningar
Chess

Annons:
[Aquelegia]
2012-05-17 21:21
#7

Och jag somt rodde att du i tråden allmänt menade "standard" vätskeansamlingar man gärna får vid bruk av p-piller eller när man anstränger kroppen mycket.

Såg ju igår att nähä du där snackar vi inte "standard" ansamlingar. Såg väldigt obekvämt ut faktiskt. Känns det ungefär som när man slå i och får en bula fast på hela benen? Om du är öm och så?

Lite småfrustrerad då jag inte minns, har något i bakhuvudet hur man får ur sig vätskor genom något avkok. ENBÄR nu jevlar kom det! Skall kolla upp mer om detta. Då du redan nu undviker att tömma blåsan s ofta vet jag dock inte om detta är något alternativ för dig då du ju tyvärr behöver kissa ut vätskan Obestämd

hus-musen
2012-05-18 09:07
#8

Enbär är vätskedrivande, så enbärste är toppen! Vanliga maskrosor funkar oxå, men man kan som jag reagera allergiskt om man är känslig.

Qui dormit, non peccat

 


Upp till toppen
Annons: