Annons:
Etiketterkostläkemedelhjälpmedel
Läst 7980 ggr
[Aquelegia]
4/6/12, 11:22 PM

Äta kosttillskott för led/muskelvärk

Har någon utav er testat att äta kosttilskott dylikt för att förbättra led/bindväv med mera och har det i så fall funkat?

Kollade runt lite på gymgrossistens grejjer och ramlade över denna:
Joint Fusion kapslar

Då jag märker att jag blir piggare i kroppen av att dricka mycket c-vitaminrik hemmapressad juice så kanske dessa kapslar kan vara något.

Annons:
Chestnut
4/7/12, 2:50 PM
#1

Till skillnad från mycket annat så låter det rätt vettigt faktiskt. MSM vet jag många som upplever att de mår bättre av, likaså C-vitamin. Vill dock varna för att det finns mycket "mirakelkurer" med olika aminosyror och proteiner som är ren skit men som många tyvärr går på… Spelar ingen roll hur många kapslar med "kollagen" man tar, det kan aldrig reparera ett fel i DNA:t. Säkert inget nytt för de flesta men vill nämna det i sammanhanget.

Jag har själv inte testat i syftet att stärka bindväven men dricker örtte med nypon och lite annat varje dag för magens skull.

Med vänliga hälsningar
Chess

[Aquelegia]
4/7/12, 11:38 PM
#2

Blev faktiskt förvånad över hur vettiga tabletterna låter, därför jag undrade ^^
Ska kolla med sjukgymnasten och testköpa en förpackning för jag blir så fruktansvärt dåligt under mensen så skulle vara skönt att ha någotsom kanske lindrar den värsta "extra" lösheten i lederna.
Är ju tänkt att jag skall börja jobba efter maj så behöver verkligen något som stärker så jag minskar skaderisken.

Just att äta kollagentillskott är inget jag kan tänka mig funkar nej, men att få kroppen att själv kunna få bästa möjlighet att öka produktionen vore ju trevligt.

hus-musen
4/8/12, 12:17 PM
#3

MSM funkar faktiskt, har skrivit om det förut här :) Men man kan bli väldigt bubblig i magen av dem.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
4/8/12, 8:05 PM
#4

#3 Minns du i vilken tråd du skrev om det ? Vill gäna läsa mer om detta nämligen innan jag testar.

Har funderingar kring detta såsom långsiktiga effekter på andra organ med mera. Eftersom magen blir bubblig är det ju något som kanske inte är så bra för just magen och kanske därigenom bör undviks eller? Jag vet inte vill bara hitta nått som minskar smärtorna då jag inte har något smärtstillande och helst vill undvika det.

hus-musen
4/8/12, 10:11 PM
#5

#4 Det är övergångsbesvär för de flesta, just i början kan magen bubbla lite exta.
Minns inte vilken tråd det var, men har för mig att det var någon som handlade om medeciner och hjälpmedel.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
4/8/12, 10:35 PM
#6

#5 Tar du det fortfarande eller bara en period?
Funkar det om man till exempel börjar ta dagen innan mensen och tar sista dagen efter mensen slutar, eller måste man äta det dagligen/kontinuerligt för att det skall få effekt?

Annons:
hus-musen
4/9/12, 12:41 AM
#7

#6 Bara äta det under mensen ger nog ingenting skulle jag gissa på, finns inget som ger någon effekt under så pass kort tid.

Nope äter det inte längre, har inte haft någon inkomst på länge så har ingen lust att spendera pengar på annat än vad jag absolut måste.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
4/10/12, 7:03 PM
#9

Artrox var visst samma sak och kostade bara hälften. Tyvärr såg jag detta först nu och hann inte gå till apoteket innan stängdags idag. Nåja får gå dit imorgon och kolla vad dom anser om detta.
Läste lite om artros och själva ledproblemen och det ser ut att kunna hjälpa hypermobila med. Läste någonstans att tabletterna ökar stabiliteten i lederna JA TACK, då jag knappt kunde gå rakt och i jämn takt idag.
Hoppas få med mig en ask imorgon så skall jag sätta igång och testa.

rogart-63
4/10/12, 8:34 PM
#10

Finns billigare alternativ än atrox .tror att atrox är den dyraste dom har på apoteket.Fråga och kolla priserna .

[Aquelegia]
4/11/12, 4:23 PM
#11

Köpte artrox idag för den nästbilligaste skillde bara 9 kronor dosen man skulle ta var samma och även tabletterna var lika stora.
Billigaste var något för knappar 80:- men dessa skulle man ta 3 iställer för 1-2 om dagen så gik jämt ut till slut ändå.

Kollade med sjukgymnasten och han gav klartecken till att ta det. Han kunde inte hitta något som talade emot i alla fall. Både han och jag önskar jag skulle få ett skov framåt istället för bakåt så vi inväntar resultat ivrigt. Kommer dock inte bli besviken om inget händer.

Fick ont i mgen cirka en timma men nu har det lugnat sig lite. Känner mig febrig men är nog för jag gymmat precis. Kroppen vill sova efteråt och gör jag inte det så blir jag febrigTungan ute

[Aquelegia]
4/11/12, 4:26 PM
#12

Såg precis att artrox verksamma ämne är glukosamin medans joint fusion kapslar har Metylsulfonylmetan.
Artrox utan läkarens samrådan skulle man även bara ta 1månad.

rogart-63
4/11/12, 11:57 PM
#13

Jag köpte nåt som hette clucovett .den skall innehålla glukosamin kollagen och msm .Bara teteas en halv månad ,Innan dess åt jag glukosamin i tre månander.Vi väntar fortfarande på det stora pillrett som fixar allt .

Annons:
[Aquelegia]
4/17/12, 11:22 PM
#14

Minns inte hur många dagar jag tagit Artrox nu, n hel burk är dock precis en månad och har nog tuggat på snart halva burken.
Har kännt på vissa kvällar att framförallt knä och armbågar känns extra stela när jag rör mig. Som vore dom stabilare.
Kanske placebo men vi får se.
Just nu känner jag mig lite piggare igen i kroppen. Hoppas tabletterna ger mig den där skjutsen ett steg framåt som jag vill.

Tror det kommer visa sig tydligast under skoven om det gett någon förbättring.

[Aquelegia]
5/13/12, 5:26 PM
#15

Har testat artorx en månad nu och detta gav mig ett välbehövt steg framåt. Dock är kuren över nu och har mer ont igen, synd men det var skönt så länge det varade!
Blev inte alls lika lös i lederna under senaste mensen och kännt mig smidigare i kroppen. Nu är kylskåpskänslan tillbaka.
Trodde effekten skulle hålla i sig men icke.

Skaderisken har ökat igen med, bara att gräva i tradgärden förstörde ryggen igen, vilket jag klarade under artroxkuren.

rogart-63
5/14/12, 12:55 PM
#16

Bara att fortsätta äta .Det där med rekommendationen att man inte ska äta mer än en månad utan att samråda med läkare är nog mest för att dom skall ha ryggen fri .

hus-musen
5/14/12, 1:07 PM
#17

Ja funkar det så fortsätt!
Artrox är glukosamin, utvunnet från skaldjur, som är inflammationshämmande bland annat. Mer eller mindre ofarligt, men finns biverkningar i form av huvudvärk, hudutslag, trötthet och lättare magbesvär. Skaldjursallergiker ska naturligtvis inte äta Atrox.

Det rekommenderas en provkur på 4 veckor, därefter vid symtomförbättring kan man sänka hur många tabletter man tar och fortsätta äta dem. Det man får hålla koll på är blodsockret, synnerligen för diabetiker så kan det knasa till ibland.

Qui dormit, non peccat

 


[Aquelegia]
5/14/12, 5:17 PM
#18

Inväntar först reumatologundersökningen, kan ju inte ta artrox nu för då ser inte reaumatologen exakt hur det ligger till med lederna Flört Sedan kommer jag ta artrox en månad igen för återbesök hos reumatolog och kolla om det inte bara är placebo. Är varken diabetiker eller har problem med blodsockret, insulinet är på bättringsvägen och tabletterna tålde jag bra. Lite ont i magen första 2-3dagarna.

Upp till toppen
Annons: